Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sony SVE1711X1EB traag

Pagina: 1
Acties:

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:23
Beste mede forum gebruikers,

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een Sony SVE1711X1EB aangeschaft.
De specificaties zijn natuurlijk op te zoeken maar ik zal ze even hier neer zetten dat gaat wat makelijker;
CPU: Intel Core I7 3612QM @ 2.1GHz (Boost 3.1GHz)
RAM: 8GB 1600MHz
GPU: AMD Radeon HD7650M 2GB
HDD: 750GB Hitachi Travelstar 5400RPM

Nu weet ik ook wel dat mijn HDD traag is maar afgelopen Vrijdag kon ik nog prima en snel werken op mijn Sony maar sinds vanmorgen is dat een beetje vertraagd met een multiplier van minimaal 5X.
Neem bijvoorbeeld Call of Duty Black Ops II. Normaal laadde een level binnen 3 seconden en dat duurt nu al langer als een halve minuut en met pech langer dan dit.
Steam starten kost soms al 15 - 20 seconden.
Ook blijft mijn HDD led de hele tijd aan de gang en ik weet zeker dat er niks openstaat dat belachelijk veel van mijn systeem hoort te vreten of het moet al iets zijn dat ik niet kan zien. Mijn Anti-Virus is altijd actief geweest en ik draai Kaspersky die altijd up-to-date is, ook heb ik al gescand op virussen en andere malware maar tevergeefs heeft dit ook niets opgeleverd.
Verder is er niks geks gedaan met de laptop, altijd netjes mee omgegaan en nooit een harde stoot gehad vooral kan dit niet van Gister op vandaag want Vrijdag avond toen ik hem afsloot deed die het nog goed en stond die op mijn bureau op een Cooler Master cooling pad en vanaf vanmorgen heb ik hem aangezet en is het probleem begonnen.
Normaal wordt de laptop altijd in slaapstand gezet ivm leswisseling op school en staat bijna nooit helemaal uit, wel heb ik de laptop al tich keren opnieuw opgestart maar ook dit heeft helemaal niks verholpen.
Alvast bedankt voor de tips, hulp en alle andere dingen die hier bij horen :)

ps; Checkdisk heeft al gelopen en die gaf aan dat er geen fouten gevonden waren. Ook heeft HDtune zijn taak al gedaan en geen rode vierkantjes werden weergegeven.

Met Vriendelijke Groet,

Gringjammer

• Gringjammer
Geen hulp meer nodig, laptop is hersteld naar fabrieksinstellingen en werkt weer naar behoren.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Gringjammer schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:36:
Geen hulp meer nodig, laptop is hersteld naar fabrieksinstellingen en werkt weer naar behoren.
Dat is raar, alsnog zal ik je echt adviseren om te kijken voor een SSD i.p.v. je HDD. Zal echt enorm veel schelen in performance.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Gringjammer
Vinand schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:01:
[...]

Dat is raar, alsnog zal ik je echt adviseren om te kijken voor een SSD i.p.v. je HDD. Zal echt enorm veel schelen in performance.
Ik was al van plan om dit te doen maar het zal moeilijk gaan met maar 1 HDD Caddy. Ik ben niet echt van plan iedere keer een USB poort op te offeren voor een externe HDD waar ik alle data op zet aangezien ik deze laptop hoofdzakelijk gebruik voor school.
Verder is de laptop nu nog in orde. Ik denk niet dat ik nog een 256GB vertex 4 erin ga zetten aangezien de laptop al aardig prijzig was en ik merk er nu niks meer van dat er een HDD in zit aangezien ik de laptop bijna nooit herstart en in Windows werkt de laptop gewoon vlot.
Bedankt voor het advies maar ik denk dat ik ervoor pas :P

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Gringjammer schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:46:
[...]

Ik was al van plan om dit te doen maar het zal moeilijk gaan met maar 1 HDD Caddy. Ik ben niet echt van plan iedere keer een USB poort op te offeren voor een externe HDD waar ik alle data op zet aangezien ik deze laptop hoofdzakelijk gebruik voor school.
Verder is de laptop nu nog in orde. Ik denk niet dat ik nog een 256GB vertex 4 erin ga zetten aangezien de laptop al aardig prijzig was en ik merk er nu niks meer van dat er een HDD in zit aangezien ik de laptop bijna nooit herstart en in Windows werkt de laptop gewoon vlot.
Bedankt voor het advies maar ik denk dat ik ervoor pas :P
Gebruik je de DVD/Blue ray speler? Zo nee, dan is dat je 2de HDD bay :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Gringjammer
Heel soms wordt de Blu-ray gebruikt maar dit is eigenlijk zo goed als te verwaarlozen, als het persee nodig zal zijn om een DVD te inserten dan heb ik nog een externe DVD brander maar meestal gebruik ik die van de vaste computer. op school smeek ik meestal al mensen voor het op mijn USB stick te zetten aangezien een DVD met maar 5mb/s overzet naar je HDD..
Hoe kun je dan een HDD in je DVD speler caddy plaatsen? heb je hier speciale caddy's voor of moet er iets uit gehaald worden?
mvg,
Gringjammer
Pagina: 1