Ik heb een drie jaar oude laptop geüpgraded van 7 naar 8. Eerst met behoud van gegevens,maar daar werd het systeem alleen maar trager van. Toen een volledig nieuwe upgrade gedaan. De laptop was daarna lekker snel. Binnen een halve minuut op van aanzetten tot op de desktop. Ik heb een 60Gb SSD schijf met met Windows en een gewone schijf voor de data en andere programma's. Met Windows 8 liep het een aantal dagen vlekkeloos. Ik had de laptop min of meer weer volledig in de running. Vandaag begon Windows ineens te bevriezen. Eerst steeds na ongeveer tien minuten. Ik heb een herstel uitgevoerd naar twee dagen terug, toen ik nog geen bevriezingsverschijnselen had. Dat helpt niet. Inmiddels bevriest het systeem 15 seconden nadat Windows is opgestart. Dat is te snel om veilige modus te bereiken. Dat schijnt via herstart met shift te kunnen, maar halverwege hangt de pc. Ik heb ook via instellingen een reset geprobeerd, maar ook daar blijft het systeem in hangen. Een enkele keer krijg ik tijdens het opstarten een blauw scherm met de optie voor een systeem reset, maar ook daar blijft de pc in hangen. Tips?
Inderdaad een Vertex 2 van OZC. Eerder nooit problemen mee gehad. Kan dat met Windows 8 te maken hebben? Mijn plan is nu om de Vertex ineen USB drive te stoppen en dan via een andere pc te wissen. Daarna terug in de laptop en opnieuw installeren.
Je kan ook tijdens een Windows installatie de partities verwijderen. Gaat een stuk makkelijker.jaaptina schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:49:
Inderdaad een Vertex 2 van OZC. Eerder nooit problemen mee gehad. Kan dat met Windows 8 te maken hebben? Mijn plan is nu om de Vertex ineen USB drive te stoppen en dan via een andere pc te wissen. Daarna terug in de laptop en opnieuw installeren.
Windows 8 start zo snel, het ziet niet dat ik een opstart CD in de drive heb zitten. Volgens mij staan de instellingen in het Bios wel zo dat hij daarna kijken moet. Maar hij start gewoon verder door.
Zojuist het dode OZC Vertex topic gelezen. Heel herkenbaar. Zeker het verhaal van freeze na een vernieuwd OS.
Ik heb mijn OZC Vertex in een externe USB behuizing gezet en op mijn andere computer aangesloten. Er wordt onmiddelijk gemeld dat de drive geformatteerd moet worden. Dat lukt echter niet meer. Als ik op de drive klik dan loopt de verkenner onmiddelijk vast. Het probleem is dus gelokaliseerd. Ik ga eens uitzoeken of ik nog garantie op de drive heb. Dank voor jullie bijdrage. Op deze manier ben ik snel achter het probleem gekomen.
Volgens mij wordt er iets van 5 jaar garantie op gegeven. Probeer dan wel voor een Samsung of Crucial SSD te gaan, anders zit je over 2 jaar weer met hetzelfde probleem.
Ik heb de laptop weer in de lucht. Nu zonder SSD, met alleen de oorspronkelijke harddisk. Opmerkelijk is dat Windows 8 vanaf de harddisk nu sneller (25sec) opstart dan daarvoor vanaf SSD (30sec)! In meet de tijd vanaf de druk op de knop tot de tiles komen binnenvliegen.
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de garantie op de SSD via Alternate. Ik hou jullie op de hoogte. Al moet ik zeggen dat ik met 25sec best tevreden ben en de SSD niet meer zo nodig lijkt.
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de garantie op de SSD via Alternate. Ik hou jullie op de hoogte. Al moet ik zeggen dat ik met 25sec best tevreden ben en de SSD niet meer zo nodig lijkt.
Van de week heb ik een nieuwe Acer laptop uitgerust met een Samsung 840 SSD. Vanaf op de knop drukken tot volledig klaar met laden in Windows duurde dat 7 seconden
Pagina: 1