Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:38
Ik zit bij een detacheringsbureau. Dat bureau verhuurt mij aan Enexis in Breda (detachering). Na de proeftijd goed doorheen gekomen ben, heb ik een jaarcontract gekregen. Ik blijf in dienst bij de detacheringsbureau, maar ik werk in praktijk bij Enexis.

Ik reis elke dag met de trein vanuit Tilburg naar Enexis in Breda. HIervoor wil ik een Jaatrajectabbonement nemen.

Wanneer je dit voor woon-werk verkeer gebruikt, kun je het jaartrajectabbo als aftrekpost bij belasting opvoeren.

Ik vraag mij af, of de belastingdienst dat als aftrekpost accepteert? Immers, ik ben in dienst bij de detacheerder die in Eindhoven zit, terwijl ik elke dag reis naar Breda (Enexis). Dus de belastingdienst kan zeggen: je werkt bij dat detacheerder, dus ik zie het niet als woon-werk verkeer als je naar Breda reist.

Twiekers onder ons die weten of dat wel kan :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Laatst online: 13-11-2022
Je reis naar Enexis wordt als woon-werk verkeer gezien.

Je moet dan wel een OV verklaring invullen en natuurlijk je abonemment bewaren als bewijs. Hier kan je die aanvragen:
https://webformulier.ns.nl/ovverklaring

Let alleen dat je je abo kan aftrekken als je van de werkgever geen vergoeding krijgt ervoor. Als je het abo kan declareren (of je krijgt km vergoeding voor OV) dan vervalt de belastingaftrek. Meeste werkgever vergoed je abo op de een of andere manier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Let er ook op dat je op detacheringsbasis werkt. Wellicht heeft Enexis geen jaarcontract afgesproken met jouw werkgever (niet gebruikelijk in de detachering), en willen ze eerder dan dat jaar stoppen. Dan heb jij een jaarabonnement naar Breda, terwijl jouw volgende klus misschien in Roosendaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Krijg je geen (reiskosten) vergoeding van je detacheerder ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 22:38
Bedankt voor jullie reacties, CMD-snake ook.

Reiskostenvergoeding geldt alleen met auto. Er wordt een jaartrajectabbo aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wellicht kun je dit proberen via je wg te "onderhandelen", bv een deel van je brutosalaris netto uit laten ebtalen als onderdeel van je onbelaste reiskostenvergoeding.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sport_Life schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:49:
Wellicht kun je dit proberen via je wg te "onderhandelen", bv een deel van je brutosalaris netto uit laten ebtalen als onderdeel van je onbelaste reiskostenvergoeding.
M.a.w. dus gewoon reiskosten vergoeden met de trein bedoel je? :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36

Sport_Life

Solvitur ambulando

LiquidT_NL schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:12:
[...]

M.a.w. dus gewoon reiskosten vergoeden met de trein bedoel je? :+
Maar dan ten laste van het brutoloon, waardoor het de werkgever niets extra's kost, clown :+.

Dit kan aan het eind van het jaar verrekend worden (met 13e maand bijv).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2012 16:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sport_Life schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:22:
[...]

Maar dan ten laste van het brutoloon, waardoor het de werkgever niets extra's kost, clown :+.

Dit kan aan het eind van het jaar verrekend worden (met 13e maand bijv).
Op die wijze! Excuses

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1