USB stick triggert browser + URL zonder toestemming [OSX]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152029

Topicstarter
Mijn vriendin kreeg een USB stick als relatiegeschenk mee. Zodra ik die in mijn MacBook Pro stop, start Safari en wordt een URL van een bedrijf als het ware ingetikt (karakters volgen duidelijk één voor één). Als ik niet ben aangemeld, dan wordt in het login scherm de URL ingetikt als wachtwoord. De USB stick zie ik niet in /Volumes of met Disk Utility.

Leuke gadget, maar ik blijf het onprettig vinden dat een device zonder toestemming een app kan starten en input kan geven. En dat het niet vindbaar is. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar deze voelt toch als het paard van Troje. Iemand meer info over dit type USB stick? Hoe ik hem alsnog kan bekijken in OSX? (Vermoedelijk geldt het ook voor Win via autorun.inf, maar dat is algemener bekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:46

DataGhost

iPL dev

Waarschijnlijk een stick die zichzelf als toetsenbord en usb-stick tegelijk presenteert, en dat kan gebruiken om naar een site te gaan (browser-toets, URL, enter). Weinig aan te doen behalve kapot te slaan ofzo.

Ik weet niet of het in OSX ook zo werkt als met Linux maar je zou eens lsusb kunnen proberen uit te voeren in je terminal, dan zal je waarschijnlijk minimaal 2 apparaten verschil vinden tussen wel en niet ingeplugd.

[ Voor 34% gewijzigd door DataGhost op 24-11-2012 20:46 ]