Aanpassen shutdown-script van Debian

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:53
Goedendag allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om het afsluiten dan wel het herstarten van Debian aan te passen, het is vrij simpel: ik wil een dubbele 'sync' hebben nadat alle services zijn afgesloten. Heb de volledige bandbreedte van Google verdubbelt met mijn zoektocht, maar heb zoverre niets (oplossends) kunnen vinden.

/etc/rc.shutdown wordt te vroeg uitgevoerd, dus dat is de oplossing in ieder geval niet.

ps. Het nut van een dubbel sync commando is als volgt: sync schijnt soms iets te snel te 'exiten' daardoor de poweroff/reboot te vroeg komt. Tijdens de sync dus. Bij een dubbele sync MOET tweede sync wachten tot de eerste afgelopen is en zal deze vervolgens instant klaar zijn omdat er simpelweg niets meer uit het buffer weg te schrijven is.

Ik zoek dus een shutdown-sequence als
- stop alle services
- sync; sync
- unmount alle schijven
- reboot / poweroff

Ik hoop dat hier een Linuxgeek rondloopt die me begrijpt en er een oplossing voor heeft :) Alvast bedankt!

ps. Dit is voor het Xbian-project voor de Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb de volledige bandbreedte van Google verdubbelt met mijn zoektocht
Dat is knap, ik wist niet dat je je bandbreedte kon verhogen door gebruik te maken van internet. Hoe heb je dat gedaan? Dan probeer ik 't thuis eens en op de zaak :+

Heb je al gedacht om een init script te maken die je laat uitvoeren bij runlevels 0 en 6? Bovendien wordt een sync uitgevoerd als de schijven worden ge-unmount. Je kan je sync daar eventueel al bij zetten. /etc/init.d/umountfs en /etc/init.d/umountroot kan je wat verder helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

/etc/init.d/reboot en /etc/init.d/halt al bekeken?

Ik zou die niet aanpassen trouwens, maar die worden als allerlaatste uitgevoerd in het shutdown/rebootproces. Dus insert daar een scriptje direct voor dat synct.

Overigens:
sync schijnt soms iets te snel te 'exiten'
Heb je daar ook daadwerkelijk last van of ben je gewoon af aan het gaan op willekeurige meuk die je op het internet leest?

[ Voor 78% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2012 15:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 16:53
CyBeR schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:06:
/etc/init.d/reboot en /etc/init.d/halt al bekeken?

Ik zou die niet aanpassen trouwens, maar die worden als allerlaatste uitgevoerd in het shutdown/rebootproces. Dus insert daar een scriptje direct voor dat synct.

Overigens:

[...]

Heb je daar ook daadwerkelijk last van of ben je gewoon af aan het gaan op willekeurige meuk die je op het internet leest?
Daadwerkelijk last van. Heb zelf een script geschreven die enkele stappen doorloopt, waaronder dubbel sync en sindsdien heb ik geen corrupte SD-kaartjes meer na herstarten van de Raspberry Pi. Toen ik er vervolgens een enkele sync van maakte omdat dubbel me overbodig leek, werd het me gelijk duidelijk dat dubbel toch wel effectief is.

Ik zal alle tips even doornemen. Tnx!