Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[.Net] ASP.Net SignalR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die al gekeken en/of gespeeld heeft met Microsoft SignalR?

Van de wiki:

--
ASP.NET SignalR
Async signaling library for .NET to help build real-time, multi-user interactive web applications
--

Wat vind je ervan?

Op- en of aanmerkingen?

Al plannen cq ideeën om dit in de praktijk toe te gaan passen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:12
Wel naar gekeken, maar persoonlijk kan ik niet echt nuttige toepassingen bedenken.

Ik houd me dan ook niet echt bezig met front-end en dergelijken.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je er zelf al naar gekeken en wat is je idee er over? Op deze manier is het topic wel erg mager, we verwachten van een TS ten minste dat hij wat meer informatie bij elkaar zoekt zodat er iets is om over te discussiëren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^ Wat hij zegt.
Wat mij wel enthousiast maakt is deze twee video's. Ik wil er bij aankomende projecten ook zeker iets mee gaan doen, maar dat duurt nog even.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg het project van een zij-lijntje al vanaf versie 0.3 ongeveer.

Websockets, long polling en server sent events is niet persé iets baanbrekends nieuws ofzo, wat mij wel ENORM blij maakt, is dat SignalR dit echt zooo eenvoudig maakt.

En het is nog eens goed schaalbaar ook (intern is het gewoon een messagebus).

De eerste publieke 'stabiele' versie 0.5 gebruiken we momenteel voor een back-end omgeving voor het beheren van (een deel van) een webwinkel.

Een van de features van die beheer omgeving is dat bepaalde items 'gelocked' worden, wanneer iemand hem gaat bewerken.

Als dit item gelocked wordt, krijgen alle clients die dat item ook bekijken (of als het item onderdeel is van een list weergave) gelijk feedback, dat dit item 'gelocked' is.

Of als er (vanuit een back-end process) nieuwe data beschikbaar is, bijvoorbeeld nieuwe data uit een product feed. Krijgt elke verbonden client een melding hiervan.
Zonder page reloads, zonder zélf ajax requests te moeten schrijven.

Simpel gezegd bied een SignalR hub, de mogelijkheid om vanuit de server, javascript code uit te voeren op de client, en andersom.

Kwestie van:
Clients.All.iHaveNewData(data) // C# op de server

client.iHaveNewData = function(data) { ... } // javascript callback in de browser.

en andersom:

c#
public User GetUser(string id) { }

js:
server.getUser('bla').done(function() { ... });

Uiteraard benoem ik hier echt wat basis dingen, je kan hier nog veel verder in gaan.

Denk bijvoorbeeld aan een Netduino apparaatje, dat een signaal naar een server stuurt, en dit weer naar alle verbonden web-clients stuurt.

Of: Vanuit een bestaande ERP servicebus infrastructuur, laat je 'log' berichten sturen naar signalr. Welke deze weer verwerkt tot mooie logs en doorstuurt naar verbonden web-clients.

Dit gaat met SignalR vrij eenvoudig, is schaalbaar, cross browser en ondersteund al deze transports (longpolling/sse/websockets/etc).

Ik heb (in het topic 'welke tools heb jij gemaakt') een nieuw oss projectje van mij gepost die signalR gebruikt. Ik wilde alleen dit topic niet gelijk misbruiken om te gaan spammen :-)

Mochten mensen alsnog geïnterreseerd zijn, dan post ik hem alsnog, source op github te vinden btw.

Ik ben echter benieuwd of er hier nog mensen zijn die er al wat dieper naar gekeken hebben, al mee hebben zitten spelen, problemen tegenkomen? vragen hebben, etc.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik ben zelf regelmatig in de signalr jabber chat hub te vinden, (lurken weliswaar). Heb diverse probeer projectjes gemaakt, en zit nog steeds met smart te wachten op een project waar ik het kan toepassen...

Het is met name geschikt voor als je informatie hebt welke via het observer paradigma gedeelt moet worden met 1 of meerdere clients. Realtime.

Niet veel van onze klanten hebben behoefte aan dat soort functionaliteit :P Sure ik kan een hoop fancy nice to haves verzinnen, maar das niet echt te verantwoorden :+
Pagina: 1