Ik denk niet dat "recovery" in de zin van verwijderde data terughalen bedoeld wordt.
De indruk die ik krijg is dat de e-trayz (is dat een NAS? dat neem ik maar even aan) niet meer benaderbaar zijn, bijvoorbeeld omdat ze het XFS filesystem niet meer gemount krijgen.
Dat kan mogelijk door corruptie zijn gebeurd en dan is het een kwestie van het filesystem controleren op fouten en repareren. Dat kan prima met xfs_repair en er is genoeg over te vinden om internet. Die operatie is vergelijkbaar met Windows Schijfcontrole als je een idee wilt hebben wat de bedoeling is. Alleen dan op de command line. Zoek even op hoe het moet, het is echt niet moeilijk.
Doe dit vanuit een Linux en niet vanuit een Windows. Windows kan niet met het filesystem overweg, je maakt he jezelf daarmee lastig en je loopt het risico dat Windows vraagt de schijven te initialiseren met alle gevolgen van dien als je per ongeluk toestemming geeft.
Zelf heb ik ook slechte ervaring met XFS in embedded omgevingen, zoals een NAS. Waarom ze dat filesystem daar toepassen... het filesystem is ontworpen voor servers en werkt daar uitstekend als je met grotere files, zoals audio/video media, werkt.
XFS lust graag wat resources (CPU en RAM) en op embedded systemen heb je die doorgaans niet in overvloedde. ).
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.