Studio PC, vervangen of upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:41
Mijn studio PC vertoont sinds kort wat gebreken, langzame hardeschijven, cubase loopt regelmatig vast enzovoort. Ik wil graag deze problemen verhelpen, mijn budget is beperkt.
Wat zou de beste oplossing zijn? Eerst deze pc upgraden, of gewoon een hele nieuwe pc samenstellen?
Ook belangrijk is de opslag ruimte, we hebben nu allemaal kleine (400gb tot 1tb) USB 2.0 schijven aan de pc hangen, liever koop ik hier een grote (usb 3.0?) schijf voor in de plaats.
Dan moet het moederbord uiteraard wel USB 3.0 ondersteunen. Het OS wil ik zowieso graag laten draaien vanaf een interne SSD schijf.
Conclusie: Deze pc upgraden aangezien mijn budget wenselijk), of een nieuwe pc samenstellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=83918&d=1353696002
Afbeeldingslocatie: http://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=83919&d=1353696015
Afbeeldingslocatie: http://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=83920&d=1353696084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:19
je zou inderdaad zoals je al zegt eens kunnen beginnen met een SSD voor OS en de belangrijkste programma's. Mocht dit nog niet bevallen, kun je altijd de volgende stap nemen.
Het is al vaker gezegd, een SSD is de meest merkbare upgrade die je kunt doen.

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:57

Jasperlamers

Carpe Diem!

Mischien even je videokaart drivers updaten ;p

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

videokaart is zo oud (8500GT) dat ik denk dat er al lang geen nieuwe drivers meer voor komen?

Waarom niet eens proberen je OS opnieuw te installeren? Kan heel veel helpen, en scheelt ook geld (als het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Gropah schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:10:

Waarom niet eens proberen je OS opnieuw te installeren? Kan heel veel helpen, en scheelt ook geld (als het werkt).
Eens. Wellicht ook direct een SSD installeren als je toch bezig bent, maar dit zal waarschijnlijk al veel goeds doen. Maak gelijk ook even alles binnenin schoon met wat perslucht.

Kun je wat meer uitleggen over de HDDs? Waarom zijn dit allemaal externe schijven? Moet je ze vaak meenemen? En hoe worden ze gebruikt (live data op wegschrijven of wordt alle data lokaal opgeslagen en daarna naar USB schijven gekopieerd?)?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 24-11-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Het zijn een aantal USB2.0 ext. hardeschijven (medion etc), varierend 500gb - 2tb... we schrijven meestal alles gelijk weg (dus gelijk opnemen op de ext. hardeschijf). Heel soms nemen we de bestanden ergens anders mee naar toe. Is een interne schijf dan beter?
Zat ook te denken om gewoon een grote usb 3.0 ext. hardeschijf te kopen. Wat voor (budget) SSD schijf zouden jullie me kunnen aanraden? Alleen voor het OS, en een paar programma's.
Ondersteund dit moederbord uberhaubt SSD?

[ Voor 4% gewijzigd door saken op 24-11-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 01:11
Wat heb je onderzocht?
- welke processen traag en waardoor?
- genoeg memory?
imo is een usb-disk geen werkschijf. Dus interne disk samen met interne ssd kan veel verbeteren , áls er voldoende werkgeheugen is...
wat doet dat waarschuwings teken bij de raid-controller?
Als er te langzaam naar de harde schijven geschreven wordt moet je veel wachten. en de usb-disk is echt veel trager.

[ Voor 1% gewijzigd door beascob op 24-11-2012 19:27 . Reden: typo ]

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Cubase loopt soms zomaar vast, er is genoeg memory.... ik denk ook dat er bepaalde drivers niet goed zijn geinstalleerd.
Zou graag dit systeem wat willen optimaliseren, kan nu even niet bij die pc om te kijken wat voor moederbord er in zit.
Hij is ergens in 2006 - 2007 aangeschaft.
Er zit ook geen internet op, mischien moet ik hem eens opnieuw OS installeren en Driver Detective er over heen gooien. Vanwaar staat er een vraagteken bij de Raid controller? waar kan dat door komen?

[ Voor 26% gewijzigd door saken op 24-11-2012 19:31 ]

Pagina: 1