desktop staat niet goed inbeeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 15:48
Heb het volgende probleem soms bij het overschakelen van gebruikers binnen windows 7 dan staat de desktop niet meer goed in beeld dan zit de start knop buiten beeld net als er in gezoomd is.

pc heeft een vga uitgang en is aangesloten met een vga kabel aan een samsung t240hd.

wat is zelf al geprobeerd heb is het volgende :

1 andere kabel
2 verloop stukje van vga naar dvi maar mijn monitor heeft dvi-d dus hij geeft alleen zwart beeld.
3 alle drivers vernieuwd

iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

bij voorbaat dank porky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

Umbrah

The Incredible MapMan

DVI/HDMI of de knop auto-instellen met een lichte applicatie/achtergrond full screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
Auto instellen op mijn monitor ook geprobeerd werkt niet ,wat bedoel je met dvi/hdmi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 21:16
Ander kijk je even naar je videokaart, mischien ligt daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, of je hebt overscan/underscan aanstaan in de videodriver, maar zolang je je monitor analoog aansluit (VGA), zul je de monitor moeten "uitlijnen". Vandaar mijn aanbeveling: sluit hem digitaal aan, dat voorkomt problemen. HDMI of DVI zijn digitaal.

Stap1: Draai in de native resolutie. Dat is 1920*1080, 60Hz. Dit is belangrijk: je monitor kan niet pixels krimpen, of bijgroeien. Hoger of lager is dus slechter, en als je lager gaat, ga voor dezelfde verhouding (16:9)
Stap2: Draai de monitor/TV op een PC mode (selecteer je input dus in PC mode of "just scan").
Stap3: Auto-map het beeld. Lees je handleiding hoe dat moet. Analoog stuurt geen per-pixel informatie mee, dus het is belangrijk dat je alle pixels duidelijk "aan hebt" bij het afstellen, vandaar dat ik zei: een lichte achtergrond. Omdat je analoog werkt moeten de pixels die je uitstuurt uitgelijnd worden aan de pixels van je monitor.
Stap4: geniet. Dit moet voldoende zijn.

Maar nogmaals, ga voor digitaal. HDMI of DVI... je monitor heeft daar een ingang voor. En zorg dat in je video driver alle vormen van overscan/underscan uit staan. En zorg dat je monitor pixel-mapped/overscanned/underscanned. Nogmaals: de handleiding vertelt je meer.

De handleiding staat hier: http://www.samsung.com/us/support/owners/product/T240HD

Wat een service verleen ik toch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porky-nl
Umbrah,
Bedankt voor het uitleggen helaas niets lijkt te werken.
Heb voor een paar tientjes maar een videokaart gekocht met dvi
Alles lijkt nu goed te werken .

Gr porky
Pagina: 1