Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-07 14:12

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik ben al enkele jaren in het bezit van een Apacer en een Schneider cardreader. Echter heb ik beide nooit gebruikt omdat ik ze niet aan de praat krijg. Elke keer als ik een nieuwe computer bouw, bouw ik ook een van de cardreaders in en dan sluit ik ze aan op een van de USB pinheaders van het moederbord. Als ik vervolgens een SD kaartje inplug wordt deze niet gedetecteerd. Wat doe ik fout? Moet ik ergens in de BIOS nog iets aangeven? Of waren beide cardreaders DOA (erg kleine kans lijkt me)?

De moederborden waarop ik de cardreaders getest heb zijn:
MSI P45 Platinum
MSI X58 Platinum
DFI Lanparty X38 DK series
Jetway P35 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:43
Misschien driver installeren.
Of USB pinheaders verkeerd aangesloten.
Of in bios de usb aanzetten.

[ Voor 58% gewijzigd door jan99999 op 24-11-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik kreeg er geen drivers bij geleverd op een CD ofzo, dus ik denk ook niet dat die erbij horen. USB pinheaders zijn idiot proof gemaakt: ze zijn 9 pins en waar op de pinheader een "gat" zit, zit op de connector het gaatje dicht met plastic. Ze passen dus maar op één manier. Verder zal ik eens kijken of ik in de BIOS de USB aan kan zetten. De USB frontpoorten van mijn case doen het in ieder geval wel.

Wat ik me verder nog afvraag: hoe gevoelig zijn cardreaders en wat is hun verwachte levensduur ongeveer? Moet ik dan denken in de categorie processor (zelfs na 7 jaar niet kapot te krijgen) of in de categorie moederbord (na een jaartje of 3 kun je die wel vervangen)? Want over Schneider weet ik niets, maar volgens mij is Apacer wel een van de betere merken op het gebied van 3.5 inch meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk ook eens in je Apparaatbeheer. Daar zal vast iets verkeerd staan. Of je deed 't kaartje er verkeerd in, hoe vreemd dat ook is (zou namelijk ook maar op 1 manier in moeten passen). Branden ook de ledjes op de reader?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Het kan ook zijn dat je de kaart lezer in een 1394 poort op je moederbord hebt gedaan. Is exact de zelfde poort. Is mij ook een keer overkomen met als gevolg een doorgebranden kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
len-art schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:59:
Het kan ook zijn dat je de kaart lezer in een 1394 poort op je moederbord hebt gedaan. Is exact de zelfde poort. Is mij ook een keer overkomen met als gevolg een doorgebranden kabel.
Ik heb hem daar wel eens op aangesloten om te testen of hij het dan wel deed, maar het had geen doorgebrande kabel tot gevolg. Wacht, dit moet een grap zijn: doorgebrande kabel? Firewire? De ironie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
daar kan inderdaad wel een probleem liggen. ik weet uit mijn hoofd de pinout van firewire niet, maar wel dat ze een veel hogere spanning gebruiken (voeding tot 18 v geloof ik).

dat zal de (waarschijnlijk) usb cardreader niet waarderen.
Pagina: 1