Ben een low budget alroud pc aan het samenstellen die de volgende taken zal moeten/kunnen gaan uitvoeren:
workstation - van word processing tot een enkele keer CAD tekenen etc.
HTPC - Filmskijken in HD kwaliteit (later waarschijnlijk mythtv backend als het bevalt en ik een frontend aanschaf)
downloaden - spreekt voor zich.
ltsp server - Heb nog wat oude pc's liggen. Dus wil gaan expirimenteren met ltsp zodat er meerdere mensen beschikken over een redelijke pc met alles er op en er aan. De clients zal niet veel van gevraagd worden, zullen er ook maar twee worden zoals het er nu uitziet. Zal kwa systemload niet meer zijn dan word processing en browsen.
Als os zal ik waarschijnlijk een Ubuntu variant kiezen als Mint.
De configuratie die ik tot nu bij elkaar gesnuffeld heb is de volgende:
Ik weet dat er niet veel hdd in deze configuratie zit, maar die kosten wil ik nog even uitstellen. Er zit ook geen losse GPU in, kan ik er vanuit gaan dat ik op deze configuratie HD kwaliteit kan kijken? Gamen is toch niet de bedoeling.
Graag jullie mening hier over! (Zie ik iets over het hoofd? Zitten er bottlenecks in de hardware? Kan ik beter iets anders kiezen? Is er een gunstiger prijs/kwaliteit configuratie samen te stellen?)
EDIT: Sorry, configuratie niet goegevoegd.
EDIT2: Nu moet de wenslijst er in staan...
workstation - van word processing tot een enkele keer CAD tekenen etc.
HTPC - Filmskijken in HD kwaliteit (later waarschijnlijk mythtv backend als het bevalt en ik een frontend aanschaf)
downloaden - spreekt voor zich.
ltsp server - Heb nog wat oude pc's liggen. Dus wil gaan expirimenteren met ltsp zodat er meerdere mensen beschikken over een redelijke pc met alles er op en er aan. De clients zal niet veel van gevraagd worden, zullen er ook maar twee worden zoals het er nu uitziet. Zal kwa systemload niet meer zijn dan word processing en browsen.
Als os zal ik waarschijnlijk een Ubuntu variant kiezen als Mint.
De configuratie die ik tot nu bij elkaar gesnuffeld heb is de volgende:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X4 641 Boxed | € 61,10 | € 61,10 |
1 | Asus F1A75-M PRO | € 66,08 | € 66,08 |
1 | Western Digital Blue WD2500AAKX, 250GB | € 49,45 | € 49,45 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 | € 42,95 | € 42,95 |
1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,90 | € 29,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 249,48 |
Ik weet dat er niet veel hdd in deze configuratie zit, maar die kosten wil ik nog even uitstellen. Er zit ook geen losse GPU in, kan ik er vanuit gaan dat ik op deze configuratie HD kwaliteit kan kijken? Gamen is toch niet de bedoeling.
Graag jullie mening hier over! (Zie ik iets over het hoofd? Zitten er bottlenecks in de hardware? Kan ik beter iets anders kiezen? Is er een gunstiger prijs/kwaliteit configuratie samen te stellen?)
EDIT: Sorry, configuratie niet goegevoegd.

EDIT2: Nu moet de wenslijst er in staan...

[ Voor 48% gewijzigd door Bas_e op 24-11-2012 14:28 ]