Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar redelijke laptop onder €500

Pagina: 1
Acties:

• Grutty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 16:02
Hallo tweakers.

Mijn computer is kapot en ik moet een nieuwe. Het was een wat oude MacBook Pro. Ik heb hem gebruikt voor school maar heb er ook veel lichte games op gespeeld. Zoals je misschien al denkt is dit niet ideaal op OSX. Zeker niet aangezien er vrij zwakke videokaarten in die apparaten worden gezet.

Ik ben dus nu op zoek naar een windows laptop met een goede videokaart, een snelle processor en redelijke opslagruimte. Dit alles probeer ik te vinden onder de 500 euro.

Ik heb al heel wat afgezocht en ik kwam uiteindelijk de HP Pavillion g6 2154sd tegen. De specs zijn:
2,1 GHz quad core AMD A8-4500
4 GB DDR3 RAM
Onboard AMD Radeon HD 7640G
Discreet AMD Radeon HD 7670M met 1 GB VRAM
15,6" 1366*786 scherm

Zijn dit goede specificaties voor een laptop met het prijskaartje van €500? Ik was eerst op zoek naar een Intel processor en een NVIDIA videokaart, maar dan kom je volgens mij al snel in een hogere prijsklasse...

Ik hoor graag van jullie :)

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
Hoi,

Ik heb deze laptop nu 3 weken in gebruik ben zelf erg positief over mijn aankoop.
De prestaties van deze laptop zijn prima (voor dit geld) zelf battlefield 3 is nog te spelen weliswaar met een framerate van rond de 30 fps met alles op low.

Veel tweakers vinden echter de kwaliteit van HP g6 serie ondermaats. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik tevreden ben. Een nadeel van deze laptop is de fan van de koeling deze hoor je duidelijk zoemen. Met muziek draaien hoor je niks maar het kan misschien vervelend voor jou zijn.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb zelf een ASUS N53SV laptop en ik ben er erg tevreden van.(ik heb hem volgende maand 1 jaar)

In het algemeen leveren Asus en Sasung en Lenovo degelijke laptops tegen een betaalbare prijs.

Acer,Packard Bell, HP en Compaq vermijd je het best.

Acer en Packard Bell hebben een ondermaatse kwaliteit.
Bij HP en Compaq zijn het meer warmte en geluidsproblemen.

Als je een NVIDIA videokaart wil zal je wat meer moeten betalen.

Intel HD Graphics kaarten gaan goed met simpele games zoals Minecraft en Team Fortress 2 enz. Bij Black Ops II zul je er niets mee zijn.

Bij AMD kaarten voor laptops staat het 3de cijfer voor de sterkte. Bij een HD7340M zul je dus beter games kunnen spelen dan op een HD7610M. Hoe hoger het 3de cijfer hoe beter de kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door bambinodekat op 27-11-2012 06:23 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik heb een g6... Rommel is het..
Ik heb een sandy i5 met amd gpu..

Scherm. Touchpad..... Beide even hopeloos..

Bouwkwaliteit... Erg slecht..

Koeling.. Dramatisch..

Loop met een grote boog hier omheen.

Zelf heb ik er 1 in bezit en zie die liever vandaag dan morgen weg gaan.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm