Aanschaf externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik zit erover te denken om voor Sinterklaas een externe harde schijf te vragen. Nu is de vraag alleen welke? Het budget zal ergens rond de 50-60 euro liggen. Graag zie ik er een van 1 tot 2TB groot en hij zal voornamelijk gebruikt als backupsysteem en voor het opslaan van een grote collectie films. Daarbij is het denk ik belangrijk dat de rotatiesnelheid minstens 7200rpm is?

Zelf vind ik alleen deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Elements Desktop 1TB Zwart€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,90

Is er niet iets goedkopers verkrijgbaar? Zo ja, moet ik dan ergens op inleveren en wat is dan het verstandigste?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Wat heb je aan een rotatiesnelheid van 7200rpm bij een USB 2.0 aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jvdw89 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:42:
Daarbij is het denk ik belangrijk dat de rotatiesnelheid minstens 7200rpm is?
Ik denk dat het tegenwoordig belangrijker is dat 'ie een USB 3.0-aansluiting heeft: dan is de doorvoersnelheid van PC naar schijf stuk hoger dan met "ouderwetse"USB-aansluitingen (zie bijv. wikipedia).
Natuurlijk moet je dan ook een computer met USB 3.0-poorten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:25
Volgende week bij de aldi geloof ik, usb 3.0, 2 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
De computer beschikt over USB 3.0 poorten, aangezien deze ook net 3 weken oud is.

@jan99999 Weet je toevallig ook het merk en tegen welke prijs?

Edit: Heb het zelf al gevonden. Het is een Medion voor de prijs van 89,99 euro. Die is me dus wat te duur. Nog andere suggesties?

[ Voor 31% gewijzigd door jvdw89 op 24-11-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Okee,het budget kan eventueel worden aangepast naar zo'n 80 euro. Ik zou graag ook willen dat ik em bij vrienden kan aansluiten op de tv, is dat mogelijk als ik voor een USB 3.0 aansluiting ga? Ik heb overigens aan 1TB toch wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

rr7r schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:49:
Wat heb je aan een rotatiesnelheid van 7200rpm bij een USB 2.0 aansluiting?
Meer IOp/s

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ik zit nu te denken aan deze, doe ik daar goed aan of zie ik belangrijke punten over het hoofd?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Elements Portable SE 1TB Zwart€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Als het puur om opslaan van films gaat zou ik gewoon de goedkoopste kopen. De sustained rate van usb2 en usb3 ontloopt elkaar niet zoveel, zeker niet in de goedkoopste klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Veel goedkoper is er niet wat betreft 1 TB, ook niet als ik kijk naar USB 2.0 schijven. Ik heb echter nog wel de vraag of je bovenstaande schijf simpel aan kan sluiten op een tv en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die TV beschikt over USBaansluitingen wel. Als die die niet heeft wordt het lastig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:39

Quad

Doof

Hangt ook nog af of de TV een terabyte schijf ondersteunt, ik ga er wel vanuit iig.
Vraag mij wel af wat het probleem was voor je dit topic opende. Je had een budget, je wist welke capaciteit je nodig had en vervolgens kon je de goedkoopste uit de pricewatch kiezen.

Edit: weet je zeker dat 1TB voldoende is voor back-up doeleinden en 'een grote collectie films?'

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 25-11-2012 11:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Je kan ook een rap schijfje halen uit de V&A en die in een usb3 externe hdd behuizing gooien

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Zijn er bepaalde voordelen en nadelen voor een HDD met voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jvdw89 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:25:
Zijn er bepaalde voordelen en nadelen voor een HDD met voeding?
Ja en nee want dat is ervan afhankelijk op welk apparaat je deze aansluit omdat bij b.v. een laptop dan de harddisk zonder voeding stroom wegtrekt van de accu van de laptop. Bij een desktop pc maakt dit verder niet uit maar houd er ook rekening mee dat niet alle t.v.'s externe harddisks zonder voeding ondersteunen. Dit ligt er namelijk aan of de usb-aansluiting genoeg stroom kan leveren aan de harddisk en dit dus afhankelijk van het merk tv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Okee, ik heb vandaag de Seagate Expansion 1TB USB 3.0 gekregen. Hangt inmiddels aan mijn computer en heb alle films overgezet. Zou em nu graag los willen koppelen, maar vind nergens een optie veilig verwijderen. Ik neem aan dat het ook bij deze schijf zo moet.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hm, normaal komt er zo'n icoontje rechts onder waar je op kan klikken om apparaten veilig te verwijderen.

maar je kan ook in verkenner, rechts klikken op de driveletter van die externe hdd en die 'uitwerpen' denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Ah gevonden, stond idd rechts onderin de balk, weliswaar verstopt. Bij verkenner kon ik het namelijk juist niet vinden. En loskoppelen van een tv, kan je em dan wel gewoon eruit trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

jvdw89 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 00:15:
Ah gevonden, stond idd rechts onderin de balk, weliswaar verstopt. Bij verkenner kon ik het namelijk juist niet vinden. En loskoppelen van een tv, kan je em dan wel gewoon eruit trekken?
Meestal wel (aangezien de TV meestal alleen leest), maar wil je het zeker weten moet je dat in de handleiding opzoeken van je TV. Zijn wel een beetje basis vragen die je hier in de FAQ kan terugvinden.

Pagina: 1