Raar probleem met HDMI out XFX Ati radeon 5700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37
Beste Tweakers,

Ik heb een raar probleem met mijn videokaart. Sinds enige tijd heb ik een fullhd tv en sluit ik ook de pc wel eens aan op de tv met de HDMI out. (Bijvoorbeeld om video's te streamen).

Echter veranderd het beeld dan na enige tijd in een bende waarbij de kleuren niet kloppen en je dus vrijwel niets meer kunt zien op het scherm. Dit is soms na enkele minuten, soms na een half uur. Je kunt er geen pijl op trekken. Het rare hieraan is is dat het beeld zichzelf wel altijd weer hersteld. Dan kun je weer een poos kijken totdat hetzelfde probleem zich weer voordoet. Hoelang dit duurt verschilt ook elke keer.

Ik dacht eerst dat het aan de HDMI kabel lag. Dus een andere kabel gehaald en opnieuw aangesloten, zelfde resultaat. Andere HDMI poort geprobeerd op de tv, ook het zelfde resultaat. Andere apparaten werken prima op de tv dus aan de tv ligt het zeker niet. Ook is de poort schoongemaakt van de videokaart nog steeds geen enkel verschil.

Vooraf heb ik nooit gebruik gemaakt van de hdmi poort dus nooit gemerkt dat dit probleem er was. Op google kan ik er niets over vinden, althans niet over een probleem waarbij het beeld later wel weer goed is.

Kan dit misschien ook met software te maken hebben? Laatste drivers zijn geinstalleerd. Of heeft iemand hier misschien ooit is vergelijkbaars meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Echter veranderd het beeld dan na enige tijd in een bende waarbij de kleuren niet kloppen en je dus vrijwel niets meer kunt zien op het scherm.
Beschijf "de bende" is wat beter...Pics! of was het een biertje teveel and "didnt it happen" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:15
Het lijkt mij een probleem met afspelen van video.
De GPU moet makkelijk HD kunnen afspelen. Misschien de CPU ?

Wat zijn de specs van je systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door SpiriTNL op 24-11-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:23
Waarschijnlijk deze even lezen:
Beeld word negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup. Philips TV toevallig? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Foto's heb ik zo niet bij de hand maar je zou het kunnen omschrijven als een negatief beeld met veel pastelkleuren. Voor het gebeurt veranderd het beeld 1 sec in volledig blauw of groen. Daarna is alles volledig gekleurd in alle kleuren die je kunt bedenken.

Ja het is wel een Philips tv inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Specs ; intel i7 920, 8gb, ati hd 5700.

Als ik tijd heb zal ik de output een keer testen op de hdmi input van de monitor, om de tv helemaal te kunnen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een notoir Philips-kwaaltje, zoals je inBeeld word negatief kunt lezen komt het doordat de TV doorgeeft dat hij YCbCr lust maar eigenlijk alleen RGB wil hebben. Als je die twee omdraait lijkt het inderdaad redelijk op negatiefbeeld, veel paars en groen.

Fout in Philips-TV dus. Mogelijk zou je het in je drivers kunnen bijwerken, maar iig zorgen dat je nieuwste TV firmware hebt. Dat gaat niet met autoupdate op TV (waardeloze feature), je moet zelf naar hun support site gaan :/

Oh, en liever niet 2x achter elkaar posten, de "Wijzig"-knop is er niet voor niets :z

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 24-11-2012 22:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
dion_b schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:44:
Dit is een notoir Philips-kwaaltje, zoals je inBeeld word negatief kunt lezen komt het doordat de TV doorgeeft dat hij YCbCr lust maar eigenlijk alleen RGB wil hebben. Als je die twee omdraait lijkt het inderdaad redelijk op negatiefbeeld, veel paars en groen.

Fout in Philips-TV dus. Mogelijk zou je het in je drivers kunnen bijwerken, maar iig zorgen dat je nieuwste TV firmware hebt. Dat gaat niet met autoupdate op TV (waardeloze feature), je moet zelf naar hun support site gaan :/

Oh, en liever niet 2x achter elkaar posten, de "Wijzig"-knop is er niet voor niets :z
Sorry was via mobiel dus ging amper allemaal. De tv heeft de nieuwste firmware al. Toevallig laatst nog gecontroleerd op de Philips website. Ik ga het eerder genoemde topic zeker doornemen. Zag daar al wat staan wat ik nog moet proberen. Ben momenteel niet thuis...

Bedankt voor alle suggesties iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
CrystalViriS schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:53:
Sorry was via mobiel dus ging amper allemaal. De tv heeft de nieuwste firmware al. Toevallig laatst nog gecontroleerd op de Philips website. Ik ga het eerder genoemde topic zeker doornemen. Zag daar al wat staan wat ik nog moet proberen. Ben momenteel niet thuis...

Bedankt voor alle suggesties iedereen!
Ook niet te vergeten is dat je de naam van de HDMI ingang op je tv moet veranderen naar PC maar ik weet even niet welk model tv je hebt en waar je dit bij jou kan instellen. Bij mijn Philips kan ik in elk geval bron instellen en daar de naam van de HDMI ingang veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Inmiddels is het probleem al verdwenen na het aanpassen van de pixel instellingen in het Catalyst control center.

Geen idee of deze instellingen ook continue netjes zo blijven staan, maar het werkt nu in ieder geval ik heb geen gekke kleuren meer gezien. Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken.
Pagina: 1