Gaat dit passen? Noctua NH-U12P SE2 met CM Elite 311 case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubtingreality
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-01 12:28
Beste Tweakers,

Ik heb eigenlijk een kort vraagje, en wilde misschien weten of iemand hier ervaring mee heeft:
Binnenkort wil ik een nieuwe CPU fan cooler kopen omdat mijn huidige de temperaturen van een overclockte i5-2500k niet trekt. Ik zou graag de Noctua NH-U12P SE2 willen aanschaffen. Na vele reviews leek dit de beste keus voor mijn overclock-eisen.

Mijn angst is echter dat deze cooler niet in de case gaat passen. De formaten zal ik even naast elkaar plaatsen:
Noctua NH-U12P SE2
  • Hoogte 158 mm
  • Breedte 126 mm
  • Diepte 95/120* mm
Cooler Master Elite 311
  • Hoogte 450mm
  • Breedte 190mm
  • Diepte 477mm

Belangrijkste punten zijn de hoogte van de cooler en de breedte van de case, aangezien de cooler dus op z'n zij in de case zal hangen aan't moederbord.
Wat denken jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 14:17
De eerste en 2e hit op google met "Cooler Master Elite 311 max cpu cooler height" geeft je het antwoord...

[ Voor 2% gewijzigd door Crahsystor op 23-11-2012 22:42 . Reden: 'en 2e' toegevoegd ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:31
waar is mijn +1 voor de "goeie opmerkingen "knop" gebleven".

zoals mijn gewaardeerde collega hierboven dus aangeeft :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:12

John Doos

ClaudZaque

Zoals je zelf kunt zien. hoogte koeler (die horizontaal gemonteerd word neem ik aan!) 158mm.

Breedte kast is 190mm.

Heb je 32mm ruimte over. (Afhankelijk van de dikte van je moederbord, hoogte van de stand offs en eventueel cablemanagemt wat achter de mobo backplate plaatsvind.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubtingreality
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-01 12:28
Soms vergeet ik hoe veel ik moet uitleggen voordat mensen op fora weten waar ze het over hebben...

Ultimo, je hebt gelijk; ik heb vanaf de CPU gemeten naar de binnenkant van de kast. Dat was ongeveer 160mm.

Ik denk niet dat mensen mij kunnen helpen met hun ervaringen, aangezien zij weer met cijfers aankomen. Daar vroeg ik niet echt naar :)

Toch bedankt voor de moeite!
Ik ga het gewoon proberen, gokje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Je hebt te maken met standaarden waaraan fabrikanten zich ivm compabiliteit houden. Als ze bij coolermaster zeggen dat een hoogte van max 160mm past dan mag je ervan uitgaan dat 158 zeker past.
Pagina: 1