Ik ben in het bezit van een Silverstone FT01 kast. Deze kast is volledig opgebouwd uit aluminium en bezit over een audio frontpanel met mic en headphone jack. Nu is de kabel relatief kort en mijn Auzentech Prelude hangt onderin. Waardoor de kabel ongelukkig door de kast heen loopt (ligt op de voeding, geluidskaart hangt erboven). Deze kabel is ook niet of amper afgeschermd.
Nu heb ik het idee om de front jacks te vervangen door mooie vergulde exemplaren en de audio header kabel te vervangen door een mooie afgeschermde om de ruis uit mijn koptelefoon te halen.
Als ik de koptelefoon direct op de geluidskaart aansluit heb ik nergens last van maar de front header stoort.in de rechter oorschelp om de paar seconden. En deze poort is het makkelijkst voor mij om te gebruiken.
Nou ben ik geen audiofiel maar heb ik een redelijke kennis van elektro en hardware. Ik kon op het internet weinig vinden over dit soort projectjes. Iemand ervaring hiermee? Is het het waard?
Update:
Na wat zoeken kwam ik deze tegen om je kabel te shielden. Helaas zonder foto's of video.
How-To: Electrostatic Shield Mod for Front Panel Audio Cables
Nu heb ik het idee om de front jacks te vervangen door mooie vergulde exemplaren en de audio header kabel te vervangen door een mooie afgeschermde om de ruis uit mijn koptelefoon te halen.
Als ik de koptelefoon direct op de geluidskaart aansluit heb ik nergens last van maar de front header stoort.in de rechter oorschelp om de paar seconden. En deze poort is het makkelijkst voor mij om te gebruiken.
Nou ben ik geen audiofiel maar heb ik een redelijke kennis van elektro en hardware. Ik kon op het internet weinig vinden over dit soort projectjes. Iemand ervaring hiermee? Is het het waard?
Update:
Na wat zoeken kwam ik deze tegen om je kabel te shielden. Helaas zonder foto's of video.
How-To: Electrostatic Shield Mod for Front Panel Audio Cables
[ Voor 11% gewijzigd door Cidious op 23-11-2012 20:41 ]
R7 9800X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3