Advies inwinnen BBG high-end pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,10€ 88,10
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,82€ 14,82
1Antec Eleven Hundred€ 94,40€ 94,40
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,-€ 204,-
2Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 285,90€ 571,80
1Corsair Enthusiast TX750M€ 104,95€ 104,95
1Samsung 830 series 256GB€ 159,90€ 159,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,-€ 36,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.424,92

Heeft iemand dit systeem al aangeschaft? Zit nu nog met een dual-core 1,88ghz, 1gb ram en 265mb (of was het 512mb achja je kan er iniedergeval amper games op spelen) videokaart en omdat ik mn pc veel gebruik is het geen slecht idee om een nieuw high-end systeem te gaan kopen na 6 jaar gebruik van deze. Deze wil geeneens vloeiend 1080P afspelen.

Ik game nu trouwens nog op mijn PS3 maar aangezien BF4 waarschijnlijk al voor de volgende generatie consoles uitkomt (hij komt ongeveer tussen zomer 2013 - begin 2014) En ik wil die toch wel graag gaan spelen en was van plan om niet een nieuwe console aan te schaffen maar een heuse gamepc. Dus wil binnen ongeveer binnen een jaar sowiezo een echte gamepc hebben.

Wat ik verder met mijn pc doe is browsen (heb al snel 10 tabbladen los staan), spotify, tweetdeck, downloaden, films kijken.

Paar (enigzins ''noob'') vragen

- Is het verstandig om nu toe te slaan of kan ik beter nog een halfjaar/jaar wachten omdat er het komende jaar nog veel vernieuwd gaat worden in computerland? Hoeveel jaar kan deze pc de nieuwste games op max draaien? Neem aan dat hij dat makkelijk 3 a 4 jaar doet?
- Las tussen de posts dat je een high-end systeem sowiezo moet overclocken om het echt rendabel te maken, heb zelf nog nooit overgeclocked maar wil me daar natuurlijk wel in verdiepen mocht dit echt rendabel zijn. Verkort dit de levensduur van de onderdelen nog enorm, of was dat alleen vroeger zo?
- Is een i7 alleen leuk bij photoshoppen en videobewerking? Daar doe ik namelijk niet aan maar het liefst multitask ik veel. Gaat het in de toekomst nog voordeel voor gaming/multitasking hebben?
- Werk nu op een tv (1360x768) + monitor (1280x1024, vierkant :P) Neem aan dat het dan een goed plan is om zo'n mooie dell IPS scherm erbij te halen.
Hoeveel schermen kan deze videokaart aan? 3 monitors makkelijk? evt wil ik voor de gein ook nog wel precies dezelfde monitor als ik al heb (die 1280x1024) erbij kopen op marktplaats, gebruik ze trouwens niet aan elkaar als ''gamesetup'' gewoon iedere monitor een ander programma, ze staan dus ook niet direct naast elkaar. Heb nu meestal op mijn 2e monitor spotify lopen en afentoe tweetdeck of utorrent.

Heb bovendien nog nooit een pc zelf in elkaar gezet, heb al heel wat adviestopics doorgespit en las dat het best makkelijk te doen is (het bekende armbandje wel kopen :P ) Maar laat hem toch liever door een pro in elkaar zetten, geen zin in een pc die uiteindelijk niet opstart :(

Alvast bedankt voor de adviezen!

Qua budget is dit (1425) al echt aan de pittige kant vind ik. Maar mocht die ene €100 nou net een wereld van verschil maken dan is dat natuurlijk een no-brainer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Welke games wil je nu spelen, op hoeveel schermen precies en op welke resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:23:
Welke games wil je nu spelen, op hoeveel schermen precies en op welke resolutie?
Nu? Hmm, nu eigenlijk nog niet zoveel, heb nu nog een PS3 met battlefield. Maar was van plan om BF4 zoals het er nu naar uitziet op zo'n IPS Dell monitor te gaan spelen, die is 1900x? En daarnaast nog een monitor voor spotify en mn tv.

Of krijg ik op een TV van 1360x768 ook een goede game-ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door nodig op 23-11-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hoe hoger de resolutie, hoe zwaarder het is voor de videokaart. Als je op meerdere monitoren naast elkaar gamet dan verhoog je in feite de resolutie. Er zijn uiteraard nog geen reviews voor BF4, dus dat wordt een beetje gokken.

Ik laat anderen uitspraken doen over high-end videokaarten/CF, maar ik verwacht dat je beter af bent met 1 goede graka dan met 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:35:
Hoe hoger de resolutie, hoe zwaarder het is voor de videokaart. Als je op meerdere monitoren naast elkaar gamet dan verhoog je in feite de resolutie. Er zijn uiteraard nog geen reviews voor BF4, dus dat wordt een beetje gokken.

Ik laat anderen uitspraken doen over high-end videokaarten/CF, maar ik verwacht dat je beter af bent met 1 goede graka dan met 2.
Aha, dan laat ik die 4e monitor sowiezo mooi zitten. Of nog een veel beter plan, ik sluit 2 monitoren aan op mijn oude pc en laat daar spotify en tweetdeck op lopen of iets dergelijks (slim plan al zeg ik het zelf :P)

Is dit een goede tijd om een nieuwe pc te kopen? Mijn PS3 voldoet opzich nog wel een tijdje dus het heeft geen haast. Of kan ik beter een halfjaar /jaar wachten aangezien er misschien nog releases gepland staan? Of zijn er weinig release en is het verschil in prijs als ik een jaar wacht meer dan 100 euro?

Heb zelf ook liever 1 videokaart, dan heb ik nog de mogelijkheid tot uitbreiding, bovendien bespaard dit op energie en aantal decibels geloof ik.

EDIT: Zie nu pas dat het 2 HD7950 zijn, dacht dat het er 1 was :P Red je met 1 BF4 op max settings waarschijnlijk ook wel of heb je daarvoor toch echt 2 kaarten nodig? Alternatief is zeker de HD7970?
Wat zal zo'n HD7950 zakken in prijs na een jaar? Misschien handig dat ik dan een 2e erbij koop tegen de tijd dat bf4 uit is?

[ Voor 18% gewijzigd door nodig op 23-11-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Als je een jaar kunt wachten: dan wachten. Wil je nu een pc: dan nu een pc kopen. Wat je vandaag koopt is morgen oud (bij wijze van) en als je kunt wachten zou ik dat mooi doen. Volgend jaar komt Intel Haswell uit, de opvolger van Ivy Bridge. En ongetwijfeld zal dan de HD8xxx en GTX7xx serie ook al weer uit zijn.

Los daarvan: je lijstje ziet er goed uit als je nu wilt spelen op hoge resolutie (denk aan 3x Full HD schermen of schermen met 2560x1440 pixels). Het lijkt me sowieso wel verstandig om te investeren in een goed scherm, maar dat zou ik ook doen wanneer je je pc koopt. De ontwikkelingen op het gebied van schermen gaan ook snel, zo komen er de komende maanden veel nieuwe 2560x1440 schermen uit wat de kans op prijsdalingen van die schermen wel groter maakt.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
MartijnLoarne schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:35:
Als je een jaar kunt wachten: dan wachten. Wil je nu een pc: dan nu een pc kopen. Wat je vandaag koopt is morgen oud (bij wijze van) en als je kunt wachten zou ik dat mooi doen. Volgend jaar komt Intel Haswell uit, de opvolger van Ivy Bridge. En ongetwijfeld zal dan de HD8xxx en GTX7xx serie ook al weer uit zijn.

Los daarvan: je lijstje ziet er goed uit als je nu wilt spelen op hoge resolutie (denk aan 3x Full HD schermen of schermen met 2560x1440 pixels). Het lijkt me sowieso wel verstandig om te investeren in een goed scherm, maar dat zou ik ook doen wanneer je je pc koopt. De ontwikkelingen op het gebied van schermen gaan ook snel, zo komen er de komende maanden veel nieuwe 2560x1440 schermen uit wat de kans op prijsdalingen van die schermen wel groter maakt.
Thanks voor de informatie!

Ga denk ik toch wachten, snelheid is aardig belangrijk dus wacht ik even op die ''tock'' zag ookal dat prijzen van processors amper dalen dus is ie ook gelijk betaalbaar bij release :D Zit ik mooi gelijk met een splinternieuwe pc die weer een hele tijd mee kan.
Pagina: 1