Toon posts:

Duron overklokken? Multiplier-lock en mijn GFD past niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog eens te kijken naar de nieuwe generatie AMD procesoren. Voor zover ik het begrepen heb is de Thunderbird de opvolger van de Athlon, en lijkt het erop dat de connector voor een GFD nog steeds aanwezig is?

Maar hoe zit het dan met zijn goedkope broertje de Duron? Correct me if I'm wrong, maar dat is toch een socketversie? Als die een multiplier-lock heeft, dan ben je snel klaar met overklokken denk ik. Want de EV6 bus is nou ook niet geweldig ver over te klokken. Wie hier meer van?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
De Slot A Thunderbird heeft misschien wel zo'n connectortje voor een GFD, maar er zullen geen tot heel weinig Slot A T-birds geleverd worden aan de Retail markt. De Thunderbird & Duron zullen allebei voor het grootste deel geleverd worden in Socket A versie...

Lees dit verder maar eens, daar wordt iets gezegd over het opklokken...

Verwijderd

Ik denk dat de Socket A chips opgeclockt kunnen gaan worden met bepaalde moederborden die de multiplier kan aanpassen(denk aan ABIT) of je vindt het met dipswitches op je bord net als bij oude CPUs(voor de PII 350)
Als ze niet multiplier gelockt zijn zal het dus wel in de bios zitten dat overclocken. Dit is veel makkelijker geen gekloot met cases openmaken enz. Maar gewoon in de bios(en je hoeft geen GFD te kopen scheelt weer!)
Dit is wat ik denk en hoop.

Ik wil een ABIT AMD760 socket A bord met die vette RAID ATA100 controller

ThaVinnY

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
ATA-100 schopt kont.