Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
Hee lezer!

Ik zit met een dilemma, ik mag namelijk mijn abonnement verlengen, maar weet niet welke telefoon ik er bij moet kiezen.
Ik ben begonnen met een lange lijst (HTC one x/s, lg optimus 4x, nokia lumia 920/820 HTC wp8x etc) en ben tot de conclusie gekomen dat ik een van de volgende twee telefoons wil:
Samsung galaxy S3 of de Samsung galaxy note 2.
pro's S3
  • lichter
  • dunner
  • goedkoper
  • kleiner
con's S3:
  • kleinere batterij
  • slechter scherm (pentile :N )
  • standaard mindere versie van android
pro's note 2
  • groter scherm
  • hogere resolutie
  • meer werkgeheugen
  • Spen
  • twee apps tegelijk open
con's note 2
  • erg groot
Het enige wat me echt weerhoud van de note 2 is de grootte, zijn er mensen die hem dagelijks gebruiken, en me kunnen vertellen of het een belemmering is of dat je er enorm aan went? alvast bedankt!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 22:17
Ik ben overgestapt van een HTC Desire HD naar een Note II. Destijds was de Desire HD het vlaggenschip van HTC en was het toestel een van de grootste mainstream toestellen.

Heb destijds veelvuldig gehoord dat ik een koelkast zou hebben en de vraag gehad of dat nog wel in mijn broekzak paste. Twee jaar later heb ik opeens een Note II en dat doet je beseffen hoeveel er veranderd is in twee jaar. Als ik de Desire HD op de Note leg, dan is de HTC Desire HD echt een ini-mini. Laat staan mijn moeders Desire S; dat is helemaal om van te lachen. :+

Enfin, de Note II is inderdaad in alle opzichten mega. Werk er nu een aantal dagen mee en het is mij eigenlijk in alle opzichten zeer positief meegevallen.

Je moet even opnieuw aanleren hoe je je toestel vastpakt, maar nu ik er meer aan wen, vind ik dat geen probleem. Enige nadeel is dat de achterkant nogal glad is en door de grootte heb je soms het gevoel dat hij kan gaan glijden in je hand. Maar sowieso heb ik een $4 siliconen hoesje uit China laten komen wat volgende week dat probleem moet verhelpen; dat rubber zorgt voor voldoende grip.
Ik kan de Note II nog gewoon met een hand comfortabel vasthouden, dit is geen probleem. Wel wordt met één hand vasthouden en ook het toetsenbord bedienen wat lastiger. Met je tweede hand het toetsenbord bedienen werkt wat comfortabeler.

De portabiliteit valt mij ook alleszins mee. Hij past in mijn broekzak en ik merk met lopen niet dat hij daar zit. Ook met zitten ervaar ik geen problemen. Toegegeven; de telefoon zittend uit je zak halen is iets lastiger; maar ook dat kan nog gewoon. Disclaimer; ik ben +/- 1.90, geen idee hoe dit bij kleinere mensen is.

Het meest geweldige aan de Note II vind ik het scherm. En dan niet zozeer de kwaliteit, alhoewel het vanaf de Desire HD een gigantische sprong voorwaarts is. Vooral de ruimte maakt mij zo enthousiast. Niet-mobile webpagina's bekijken is opeens een feest. De Facebook timeline bekijken gaat makkelijker, WhatsApp gesprekken zijn overzichtelijker; er past gewoon simpelweg veel meer op dat scherm. Heerlijk.

Werk er nu een aantal dagen mee. Toen ik hem besteld had bekroop mij een gevoel van spijt; is hij toch niet te groot? Eigenlijk ging ik vrij zenuwachtig mijn eerste dag in; zeer bang voor een miskoop. Maar ik kan nu met een gerust hart zeggen: ik ben dolenthousiast! :*)

Verwijderd

Voor privegebruik heb ik een note met cyanogenmod 10 erop. Daarnaast heb ik ook 2 weken lang de mogelijkheid gehad om de note2 te gebruiken. Heb geen ervaring met een s3 maar ik moet wel bekennen dat ik mij oude telefoon een iphone 4 wel klein vind na het gebruik van een galaxy note. Je raakt er gewend aan wil niet meer terug. De note 2 vind prettiger in de hand liggen dan de note omdat die minder breed is. Let wel op het is langer, maar juist prettiger. Qua gebruiksvriendelijkheid is de breedte naar mijn mening belangrijk. Ik gebruik haast mijn tablet niet meer door de note. Misschien heb je wat aan de onderstaande foto die ik net heb gemaakt.

http://nl.picturepush.com/public/11474688

Minpunt is dat het niet in je broekzak past. Gebruik het daarom altijd in mijn jaszak en als ik thuis ben gelijkop de tafel. Een ander minpunt zij de grapjes die mensen maken als ze je met zo een toestel zien :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 23:32 ]

• the_nature
Dus de maat merk je niet echt als je m vast hebt? Zakken komt wel goed en grapjes kan ik tegen!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43
De eerste paar dagen zal je echt moeten wennen aan de grootte. Toen ik hem uit de doos haalde dacht ik even wow, deze is echt veel te groot. Als je hem vast houd denk je echt wat voor koelkast heb ik in mijn handen. Echter na een paar dagen in gebruik wen je er aan, en dan moet je voor de grap eens een iPhone gebruiken van vrienden of familie.

Ik zat ook te twijfelen tussen de S3 en de Note II, het is de Note II geworden, design is beter ( S3 heeft een best hoge onderkant waar de knoppen zitten ), scherm is beter ( S3 heeft Pentile ) accuduur is onovertroffen ( ik haal met best veel gebruik, 5-6 uur scherm aan tijd, 2 dagen en dan heb ik vaak nog 20% over ).

Als je het zeker wilt weten kunt je beste even naar de MediaMarkt gaan om hem te proberen, meestal kun je in andere winkels ook wel de grootte vergelijken met dummy's, maar als je eenmaal gewend ben wil je niet meer terug naar een kleiner scherm. Je zult wel moeten wennen dat je niet met je duim in alle hoeken van het scherm kunt als je hem normaal vast hebt. Daar wen je aan, word je handig in.

In een normale spijkerbroek zal de telefoon passen, maar dan zit hij tegen het randje aan van je broekzak. Daar wen je aan of je vind een ander plekje voor de Note II bijvoorbeeld je binnenzak.

Qua features in software is hij gelijk met de S3 ( op de S pen na ), alleen qua prestaties is de Note II een stuk sneller. Multiwindow is in het begin leuk om mee te spelen maar zul je in de praktijk vrij weinig gaan gebruiken.

Dus de grootte is de eerste dag(en) wennen, maar eenmaal gewend wil je niet anders (kleiner) meer.
Ik zou wel de grijze versie pakken, ik heb de witte maar de grijze is mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 23-11-2012 23:26 ]

Zucht...

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-11 22:17
Haha, de anderen vermelden het ook al; maar ik zou toch nog wel een GROOT nadeel willen vermelden:

Als je de Note II in gebruik neemt, kun je iPhone of telefoons van die grote nooit meer serieus vasthouden. Je hebt dan echt het gevoel dat je een kabouterhandset vasthebt. Aan de grootte van de Note II wen je simpelweg zo snel, dat teruggaan naar een kleiner toestel zeer lastig gaat worden. :P

• Spanky79
  • Laatst online: 31-10 10:07
Ik heb, na een SII nu een NOte II en wow! Mijn vrouw heeft een SIII dus die heb ik uitgebreid getest.

Ook ik was bang voor de grootte van de note, maar hij past prima in mijn hand en broekzak. Ik heb het vooraf even getest in een vodafone winkel.... Mocht je een klein vrouwtje zijn met strakke jeans.. dan is de noteII misschien niets voor jou. Ben je net als ik een grote vent van 1,95 met handen als kolenschoppen. De noteII is je nieuwe beste vriend. Eindelijk gewoon goed typen.. Eindelijk raak tikken met browsen...

Los daarvan is het een erg goed toestel, qua specs maar in het dagelijks gebruik ben ik erg blij met het ding. Batterij is super, vele malen beter dan mijn SII. Kortom, heb je grote handen en ruimte in je broekzak; ga voor de noteII.

Wat BounceCloud boven me zegt klopt trouwens. Na korte tijd lijken andere smartphones enorm te krimpen en vind je ze maar klein. Ik denk dat grotere schermen de toekomst zijn, ik vind het scherm van de iphone5 ronduit klein. Wat een gepriegel... (overigens wel een supergoede telefoon).

Ik heb trouwens de grijze, die lijkt op de een of andere manier kleiner dan de witte.

Net als BounceCloud ben ik dolenthousiast, ondanks mijn twijfel bij aankoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 25-11-2012 16:56 ]

• the_nature
Duidelijk. Ik heb de note2 besteld!

Verwijderd

the_nature schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:27:
Duidelijk. Ik heb de note2 besteld!
Goed gedaan..veel plezier ermee
Pagina: 1