HD7950 game performance valt tegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484570

Topicstarter
hallo

ik heb een probleem met men computer ik het laatst een nieuwe 3d kaart gekocht en d8 dat ik daarmee wel een performance boost kreeg op men games het gaat om deze kaart atXFX HD7950 Double Dissipation BLACK , en ik heb een amd fx 8 core procesor met 8 gig ddr3 ram.
de overal performance is wel goed maar zodra je gaat game dan vind ik dat het nit lkkr loopt, bijv bij battlefield 3 zit ik tusse de 30 en 47 frames , assasins creed 3 25 21fps in steden, batman arkham city doet het wel alels op ultra met dx10 maar ik denk dat er iets ge bottleneck of drivers.

ik wilde al probeeren men windows opnieuw te isntalle en alle drivers etc maar ik wilde vraage of hier iemand een oplossing weet voor mijn probleem want met die combinatie 3d card procesor zou ik tog betere frames moete krijge want ik zie mense met slechtere specs en die krijge wel goeie frames in assasins creed 3

sorry voor de spelling niet men sterkste punt schrijven:P

alvast bedankt:)

greetz mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

De nieuwe WHQL CCC 12.11 drivers al geprobeerd?
te downloaden op de website van amd. deze staat niet als driver update ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal die eens probeere ty :) laat ik nog f wat hoore of het heeft geholpe

Zijn er btw ook drivers voir procesor die performance boost.
Ik had gelezen dat windows namelijk die 8 core van amd capped

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sorry voor de spelling niet men sterkste punt schrijven:P
Moderne browsers hebben ingebouwde spellingscontrole. Maak daar gebruik van, dan kun je dit soort zinnen achterwege laten en kunnen wij beter op de inhoud van je post concentreren.
hulp nodig met mijn computer
Dit is niet echt een veelzeggende titel, "HD7950 game performance valt tegen" zou beter zijn. Titelfix. Deze keer doe ik het, volgende keer aub zelf een wat betere titel verzinnen.

Tenslotte heeft je vraag weinig met processors, moederborden of geheugen te maken maar met een videokaart. Daar hebben we het subforum Videokaarten & Beeldschermen. Ik verplaats even.

Move PMG -> VB

Voor de volgende keer graag doornemen en er wat mee doen:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Anoniem: 484570 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:04:
Zal die eens probeere ty :) laat ik nog f wat hoore of het heeft geholpe

Zijn er btw ook drivers voir procesor die performance boost.
Ik had gelezen dat windows namelijk die 8 core van amd capped

Bedankt
er zijn fixes voor w7, in w8 zijn ze al ingebouwd. microsoft liet ons wel eerder geloven dat 8-cores in w8 beter worden ondersteund. en dannog zijn games tegenwoordig moeilijk met de cpu te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb net drivers ge update de porfermance is minimaal

zal ff een complete spec geeven

amd fx 8129 eight core 3.1 turbo tot 3.4
8 gb ram ddr3
amd radeon HD 7950 black edition
3072mb
gddr 5
kernklok mhz 925
geheugenbandbreedte in gb/s 264.0 Gb/s

de kaart is pci expres 3.0 maar mijn moeder bord maakt er 2.0 van dat zal natuurlijk ook niet bevorderend zijn
geheugen mhz 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en bij de catalyst control center onder prestaties en dan graphics overdrive, daar staat ook energiebeheerinstelingen kunje van -20% tot 20%.
maar heb geen idee wat het doet heb em op 20% staan.
Modbreak:Aub niet je topic <24u omhoogschoppen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt voor iemand anders gereageerd heeft, graag de edit-knop gebruiken :o

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 23-11-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

De single core prestaties van jouw cpu zijn niet super goed. Dus test even of je cpu limited bent in de gevallen dat de performance slecht is (MSI Afterburner draaien en dan kijken of je bijvoorbeeld constant onder de 60% gpu load zit en lage fps hebt).
Als dit het geval is overclocken naar 4ghz :P.

Kijk ook hier even, de schedular in windows 8 schijnt een stuk beter te zijn voor de FX8xxx cpu familie en dat kan het spel een stuk soepeler doen aanvoelen.

Draai geen browser met flash op de achtergrond, het kan zijn dat flash er voor zorgt dat je kaart in 2d clock snelheden blijft vastzitten.

PCI express snelheden hebben geen invloed op de prestatie tenzij je hem in het verkeerde slot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:09
Mwa, die processor hoort een 7950 niet te bottlenecken hoor.

Wat ik denk is dat je misschien al een AMD kaart had en toen je de 7950 er in hebt gestoken de drivers niet gedesinstalleerd hebt. Dat moet je doen. Dus gooi je drivers er af, start op zonder de AMD drivers en installeer ze dan.

Ook kun je driversweeper gebruiken, ik heb die nooit nodig gehad/gebruikt maar sommige mensen zweren erbij.

Windows opnieuw installeren is inderdaad ook een optie.

In ieder geval zit er ergens iets niet helemaal lekker met een driver, dan kan het wel werken, maar misschien minder goed dan het hoort. Dat heb ik wel vaker gezien.

Ik verwacht dat het vrij makkelijk te verhelpen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Windows installeren is onzin bij een nieuwe videokaart, tis handig bij een nieuw moderboard en processor.

Videokaart kan in 2d blijven steken, maar ook gewoon kapot zijn.

en een amd FX8xxx bottleneckt niet op snel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok hartstikke bedankt voor de info ga dat eens probeere met drivers verwijderen.
En een stress test doen overclock heb ik eens grprobeerd via bios daar hebje zoon optie voor automatiish te clocken maar kreeg tijdens game bleu screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

voor overclocken moet je altijd eerst goed inlezen.

heb je wel de 12.11 whql drivers gepakt en geinstalleerd nadat je de ouwe drivers eraf hebt gegooit? en zoals ik al zei, deze driver is geen automatische update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:10
Welke resolutie en settings gebruik je?
Draait de kaart wel op 100%? en de processor 'cores' individueel?

Dat AC3 niet lekker loopt is bekend.
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=3009942
http://www.pcgameshardwar...-Test-Benchmarks-1036472/
http://benchmark3d.com/assassins-creed-3-benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-06 14:35
Download eens GPU-Z, bij sensors tab click "log to file" aan en upload het ergens.

Schakel Vsync uit en laat het spel voor een halfuurtje draaien.

Sommige spellen gebruiken maar 1 of 2 cores en kan uw CPU inderdaad de GPU bottlenecken.

Als ge een gpu gebruik van maar 20% haalt, bottleneckt de CPU idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 484570 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:18:
ik heb een probleem met men computer ik het laatst een nieuwe 3d kaart gekocht en d8 dat ik daarmee wel een performance boost kreeg op men games het gaat om deze kaart atXFX HD7950 Double Dissipation BLACK , en ik heb een amd fx 8 core procesor met 8 gig ddr3 ram.
de overal performance is wel goed maar zodra je gaat game dan vind ik dat het nit lkkr loopt, bijv bij battlefield 3 zit ik tusse de 30 en 47 frames
Laat je vooral niet door anderen wijsmaken dat je processor de boel bottleneckt.

Je 8-core processor is in principe snel genoeg voor BF3.
Hoe weet ik dat? Ikzelf heb met zowel een AMD 4-core als een AMD 6-core processor, vloeiend (>40fps) BF3 gespeeld.

Belangrijk om te weten:
Op welke resolutie speel je BF3 en op welke instellingen?

Kom je van nVidia kaart af, of had je al een AMD kaart?
Als je van nVidia kaart af komt, dan is een herinstallatie zeker aan te raden omdat (restanten) van nVidia drivers kunnen conflicteren met AMD drivers.

Installeer je moederbord drivers eens opnieuw?
In het verleden ook wel eens zeer brakke performance gehad. In mijn geval lag het aan een niet volledige installatie van de moederbord/chipset drivers!

Staan je bios instellingen m.b.t. PCI-E snelheid goed ingesteld?

Zit je kaart op de juiste manier geplaatst:
  • Zit je kaart goed in het PCI-E slot gedrukt
  • Zit je kaart in de JUISTE PCI-E slot (1x vs 16x kan nogal schelen, dunkt me)
Succes!

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik speel bf3 op de hoogste res met settings op high de single player loopt wel heel goed.
ik had idd gelezen dat ac3 ook slecht loopt bij somige mensen en dat er een patch voor kwam.
ik heb die beta drivers gedownload van amd zaate idd niet bij de auto update :).
ik heb de kaart in het goede slot want ik heb maar 2 pci 2.0 slots 16x die andere zijn 8x ofzo geloof ik.
als ik kijke bij control centor word de kaart 80% gebruikt soms ook hoger..
ik had voorheen ook een ati kaart nooit nvidia in deze pc gehad, ik had van te vooren alles gedeinstaleert en toen nieuwe drivers gedaan.

en wat moet ik in de bios met die pci ding doen? het is een asus moederbord met zoon bios menu waarje ook je muis kan gebruike best wel veel opties voor van alles en nog wat daar.

ik d8 eerst dat tie mischien overheat maar de temps hange rond de 53c mb procesor en 68c 3d kaart, dus dat zal het wel niet zijn denk ik.

maar mischien verwacht ik teveel van men pc maar met zoon kaart en die procesor is tog ook niet slecht zou ik tog wel meer frames moete krijge met de nieuwere games, en overclock kan beter met iemand doen die er verstand van heeft ik heb wel wat articles gelezen maar bij iedereen is anders en ik heb ook stock cpu cooler.

zal dat progje eens probeere voor te kijke of tie alle cores gebruikt volgens amd overdrive wel,maar dat programma is ook niet echt datje zegt nauwkeurig geloof ik

bedankt iig:)
Indy91 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 09:30:
[...]

Laat je vooral niet door anderen wijsmaken dat je processor de boel bottleneckt.

Je 8-core processor is in principe snel genoeg voor BF3.
Hoe weet ik dat? Ikzelf heb met zowel een AMD 4-core als een AMD 6-core processor, vloeiend (>40fps) BF3 gespeeld.

Belangrijk om te weten:
Op welke resolutie speel je BF3 en op welke instellingen?

Kom je van nVidia kaart af, of had je al een AMD kaart?
Als je van nVidia kaart af komt, dan is een herinstallatie zeker aan te raden omdat (restanten) van nVidia drivers kunnen conflicteren met AMD drivers.

Installeer je moederbord drivers eens opnieuw?
In het verleden ook wel eens zeer brakke performance gehad. In mijn geval lag het aan een niet volledige installatie van de moederbord/chipset drivers!

Staan je bios instellingen m.b.t. PCI-E snelheid goed ingesteld?

Zit je kaart op de juiste manier geplaatst:
  • Zit je kaart goed in het PCI-E slot gedrukt
  • Zit je kaart in de JUISTE PCI-E slot (1x vs 16x kan nogal schelen, dunkt me)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1920-1080 res, ik lees dat bij ac3 hij ook veel cpu gebruikt omdat ze dat niet goed hebbe geimplant met die dx11 engine, maar alsje dan kijkt met die results van die benchmark zitte ze wel boove de 30 frames ik had met revelations btw ook zoon slechte frames altijd onder de 38 behalve bij het water niet en in kamers:P
mitsumark schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 02:01:
Welke resolutie en settings gebruik je?
Draait de kaart wel op 100%? en de processor 'cores' individueel?

Dat AC3 niet lekker loopt is bekend.
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=3009942
http://www.pcgameshardwar...-Test-Benchmarks-1036472/
http://benchmark3d.com/assassins-creed-3-benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Zo snel is een 7950 ook niet, als je echt wilt dat alles retestrak draait zoals BF3 Multiplayer.
Een 7950 is gewoon traag op Ultra, je zal de settings op High moeten zetten.

Vooraal AA is een useless performance killer.
Of je moet 2 van die kaarten hebben- of je moet overclocken naar 1200mhz.

Ik zou lekker overclocken, 28nm is echt niet gemaakt om op 800mhz te draaien. Dat is 2010 tijdperk snelheid.
Die kaarten halen minimaal wel 1150mhz..... dat is een shitload aan extra gratis performance, goed gek moet je zijn om niet over te clocken, maarja dat is mijn mening....

En BF3 draait al goed op een E8400...

[ Voor 83% gewijzigd door A87 op 24-11-2012 11:42 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Anoniem: 484570 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:01:
ik speel bf3 op de hoogste res met settings op high de single player loopt wel heel goed.
[...]
OK,

Je speelt BF3 dus op: 1080P, high settings, FXAA high, MSAA off, HBAO on?

Toen ik nog een HD7950 had in combinatie met een AMD Phenom X6 1090T haalde ik op bovenvermelde settings:
Gemiddeld framerate: 55-85 (afhankelijk van map)
Minimale framerates: 31-35 (afhankelijk van hoeveelheid explosies e.d.)

Dus jij zou zeker ook deze waarden moeten halen, daar een AMD 8-Core beter presteert dan een AMD 6-Core in Multiplayer situaties in BF3.
  • Ik zou ten eerste: laatste moederbord drivers downloaden en opnieuw installeren
  • Ik zou ten tweede: een verse OS herinstallatie doen

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd die settings ja boove de 55 heb ik nog niet gehad, ik zal drivers eens probeere
Indy91 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:36:
[...]

OK,

Je speelt BF3 dus op: 1080P, high settings, FXAA high, MSAA off, HBAO on?

Toen ik nog een HD7950 had in combinatie met een AMD Phenom X6 1090T haalde ik op bovenvermelde settings:
Gemiddeld framerate: 55-85 (afhankelijk van map)
Minimale framerates: 31-35 (afhankelijk van hoeveelheid explosies e.d.)

Dus jij zou zeker ook deze waarden moeten halen, daar een AMD 8-Core beter presteert dan een AMD 6-Core in Multiplayer situaties in BF3.
  • Ik zou ten eerste: laatste moederbord drivers downloaden en opnieuw installeren
  • Ik zou ten tweede: een verse OS herinstallatie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij staat op 925 bij 1400 mhz kan die hoger denkje? standaart stond tie op 900 en 1365

http://content.hwigroup.n...ipation_black_edition.jpg

dat is em er staat op de achterkant van de doos dat de gpu wel tot 1100 mhz kan gaan, en ik had iets gelezen van een bios switch waarmee je em naar overlocked mode zet ofzo maar heb er geen idee van waar die zit
A87 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:38:
Zo snel is een 7950 ook niet, als je echt wilt dat alles retestrak draait zoals BF3 Multiplayer.
Een 7950 is gewoon traag op Ultra, je zal de settings op High moeten zetten.

Vooraal AA is een useless performance killer.
Of je moet 2 van die kaarten hebben- of je moet overclocken naar 1200mhz.

Ik zou lekker overclocken, 28nm is echt niet gemaakt om op 800mhz te draaien. Dat is 2010 tijdperk snelheid.
Die kaarten halen minimaal wel 1150mhz..... dat is een shitload aan extra gratis performance, goed gek moet je zijn om niet over te clocken, maarja dat is mijn mening....

En BF3 draait al goed op een E8400...
Modbreak:Dit is dus de laatste keer dat je je topic omhoog schopt. Doe je het nog een keer, dan gaat dit topic dicht :o

Nogmaals: als je iets toe te voegen hebt voordat iemand anders op je post gereageerd heeft, gebruik de edit-knop!

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 24-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Performance valt toch welmee.
bv hier een review op tweakers van een 7950

http://tweakers.net/revie...elheid-battlefield-3.html

Hier valt jou 7950 precies in het plaatje. (30 en 47 frames)
Niets mis mee lijkt me.

[ Voor 58% gewijzigd door mukkel op 24-11-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die kaart die daar staat is 1 gig mijne heeft 3 staat ook verder niet bij wat de clock snelheid is

quote]mukkel schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:12:

Niets mis mee lijkt me.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Geheugen grootte heeft alleen voordeel bij multi monitor setups.
Zal op een resolutie van 1920*1080 geen drol uitmaken.
kloksnelheid ect. staat gewoon vermeld in de review... gewoon even naar inleiding van de kaarten kijken

Edit:
Tevens klopt de specs niet als je op de kaart in de tabel drukt.
De XFX in die plaatje is exact de zelfde als jou, met gewoon 3GB geheugen.

XFX HD 7950
De HD 7950 van XFX is een Black Edition, die voorzien is van de Double Dissipation-koeler.
Zoals ook vermeld in de inleiding :)

Wel even alles doorlezen ipv lekker makkelijk op een linkje drukken.
chapter 3 van de review

[ Voor 47% gewijzigd door mukkel op 24-11-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
mukkel schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:21:
chapter 3 van de review
Zelf eerst even alles goed doorlezen. ;)
mukkel schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:12:

Niets mis mee lijkt me.
Neen, zeker wél wat mis mee!
  1. In het door jou aangehaalde tweakers.net review wordt BF3 gestest op ULTRA preset: d.w.z. Ultra settings + 4x MSAA.
    Daarentegen heeft TS, de BF3 settings op HIGH staan: d.w.z. High settings + MSAA off + FXAA high.
    Nogal een wezenlijk verschil dunkt me. :P
  2. In het tweakers.net review wordt gesproken over Laagst gemeten framerate en Gemiddelde framerate.
    TS heeft het volgens mij enkel over gemiddelde framates behaald in verschillende MP maps.
Dus er is zeker wat mis met de uiterst lage framerate die TS haalt in BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd had ff beter moete lezen :)

ik had gister nog eens met de settigns ligge knoeie van bf3 had die AA op low gezet en full ffxa of hoe dat heet op medium en er was wel een kleine verbetering, maar fraps vergt ook veel want als ik die aan zet bij assasins creed 3 loopt het slechter als waneer het uitstaat.
mukkel schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:21:
Geheugen grootte heeft alleen voordeel bij multi monitor setups.
Zal op een resolutie van 1920*1080 geen drol uitmaken.
kloksnelheid ect. staat gewoon vermeld in de review... gewoon even naar inleiding van de kaarten kijken

Edit:
Tevens klopt de specs niet als je op de kaart in de tabel drukt.
De XFX in die plaatje is exact de zelfde als jou, met gewoon 3GB geheugen.

XFX HD 7950
De HD 7950 van XFX is een Black Edition, die voorzien is van de Double Dissipation-koeler.
Zoals ook vermeld in de inleiding :)

chapter 3 van de review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
Zet eens de hotkeys uit in fraps. Misschien druk je per ongeluk op recording bij het spelen (f9) omdat dat vaak ook quickload is. Ik noem maar iets hoor.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
@ mitchnl25: Kan je aub Beschaafd Nederlands typen. Je posts lezen enorm storend...
Pagina: 1