USB netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467285

Topicstarter
Hallo,

ik vraag met af of het mogelijk is om een printer zonder ingebouwde netwerkkaart (al dan niet wireless) met behulp van een netwerkadapter wel van op afstand bereikbaar is ?

Na wat surfen vond ik zelf ook dat er een mogelijkheid bestaat om je hardeschijf op zo'n netwerkadapter aan te sluiten en zo een - overal bereikbare - massaopslag te creëren ?

Dus internetkabel => netwerkadapter (Wlan) - > USB POORT1 printer USB POORT2 hardeschijf

Dit is mogelijk ?

Alvast bedankt

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Om zo weinig mogelijk apparaten te hoeven halen lijkt mij een router de beste oplossing, waarbij routermodus is uitgeschakeld en AP-modus ingeschakeld, dit dus in het geval als er al een router aanwezig is. Er zijn routers met USB poorten waar je een printer en/of hdd aan kan hangen om deze te delen over het netwerk. Ik ben echter niet thuis in het aanbod van (standaard consumenten) routers dus tips moet ik je schuldig blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 23-11-2012 17:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467285

Topicstarter
Alright !! Bedankt voor je snelle inbreng !! :)

Iemand een suggestie van een bepaald type ? merk ? Prijs ?

Bedankt !!

Groten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb net even in de pricewatch gezocht op routers met meer dan 1 USB-poort, gigabit netwerkpoorten en ingebouwde accesspoint. De goedkoopste is zo te zien pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 / http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WDR4300 , deze kan zowel printers als opslagmedia delen. Of die overweg kan met jouw printer moet je even kijken op deze lijst, weet niet welke jij hebt.

Hier de hele lijst routers die ik vond: http://tweakers.net/categ...jQ0tYSKWxpbIImbWFoChWtrAQ
Filters: gigabit lan, wireless g en n, USB 2.0

De eerste in die lijst heeft maar 1 USB poort, dus die heb ik overgeslagen.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 23-11-2012 17:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde