Monitor keuze: Ultrasharp of beter alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel675
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10-2023
Door de bomen het bos niet meer zien.
Zo kan ik het het beste omschrijven.
Heb altijd in mijn achterhoofd gehad dat de Dell Ultrasharp ips monitoren de beste keuze zou zijn, maar nu heb ik deze wenslijst samen gesteld en ben benieuwd of jullie me met de keuze kunnen helpen.
De monitor gaat voornamelijk gebruikt worden voor games, maar ik moet er wel ook foto's op kunnen bewerken voor mijn hobby fotografie.

De punten waar ik mee zit:
Asus: geen ips, wel snelle reactietijd en een zeer hoog dynamische contrastverhouding.
Ultrasharp: langzamere reactietijd, kleinere contrastverhouding wel ips.
LG: ips, goede reactie tijd, hoge contrastverhouding.

Welk scherm is nou beter en welke raden jullie aan? en is IPS echt veel beter dan TN led?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VE247H Zwart€ 155,90€ 155,90
1Dell Ultrasharp U2212HM Zwart€ 184,-€ 184,-
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 187,49€ 187,49
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 251,-€ 251,-
1LG E2351VR-BN Zwart€ 149,90€ 149,90
1LG E2442V Zwart€ 136,50€ 136,50
1LG IPS224V-PN Zwart€ 116,90€ 116,90
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 282,-€ 282,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.463,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart en een pricewatch: LG E2210P Zwart naast elkaar staan en die Dell geeft echt een mooier beeld, ja. Veel gamen doe ik er niet op, maar voor Diablo 3 is het in ieder geval geschikt. Ik denk dat die reactietijd en weet-ik-het-wat voor tijden ze erop zetten vooral belangrijk zijn als je shooters speelt, waar je soms echt heel snel moet reageren. Voor andere spellen denk ik dat het minder belangrijk is en die paar milliseconden merk je waarschijnlijk toch niet.
Ik zou dus zo'n Ultrasharp aanraden, tenzij je heel snelle games wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel675
Dankje voor je reactie. Het komt er denk ik toch op neer dat een IPS scherm van Dell dus mooiere kleuren geeft, ookal hebben de andere ook goede specificaties.
Ik speel vooral BF3 en wil nu met de nieuwe counterstrike mijn cs verleden weer ophalen, dit is wel een snellere game, maar ik betwijfel of het menselijk oog dat verschil in reactietijden uberhaupt merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

TN schermen zijn lichtelijk waardeloos als je op een afstandje schuin naar kijkt, of gewoon onder een grote hoek. Stel iemand gaat achter je staan bij het gamen, grote kans dat ze niet heel veel zien.

Qua kleuren is TN gewoon prima. TN zou voornamelijk sneller zijn, of je het merkt, geen idee.

Mijn tip: als je het geld kan besteden, neem IPS of MVA.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:35
Je hebt natuurlijk als je koopt op afstand altijd de mogelijkheid om de monitor terug te sturen als je niet tevreden bent. ;)

Ik zou persoonlijk ook voor Dell gaan, die monitoren hebben hun strepen wel verdiend, over de kwaliteit hoef je niet te twijfelen Het is alleen idd zo dat wanneer je games speelt waar veel snelle bewegingen in voor komen dat je idd wat ghosting zal zien, maar dat is niets erger dan een TN-monitor van een paar jaar geleden en die voldeden toen ook prima voor gaming. Het is meer een ding dat je het verschil pas echt gaat zien wanneer je een werkelijk snellere monitor ernaast hebt, maar zonder je er van bewust te zijn valt het vrijwel niet op.

De U2312HM is overigens zeer voordelig qua prijs voor wat je ervoor terug krijgt, maar is een 1920x1080 16:9 monitor... de 24" is 1920x1200 16:10 en dus effectief meer ruimte... wat in principe het enige verschil tussen die twee monitoren is... tis alleen flink wat euros meer.

LG monitoren zou ik overigens bij weg blijven, ik heb zelden een fijne LG monitor gezien. LG wil de waarheid nogal eens verdraaien over de prestaties van de monitoren... van contrast, tot zwartwaardes... tot zelfs de dikte van de bezel. Dell, Iiyama en Samsung zijn doorgaans de meer sterke merken voor consumenten monitoren.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 23-11-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel675
Nogmaals bedankt voor deze twee reacties..
Wat jij zegt MicGlou dat is precies waar ik bang voor was bij LG schermen, namelijk dat ze het aantrekkelijker maken dan dat het in werkelijk is.

Dell's resolutie van de 2412M [1920x1200 (WUXGA)] lijkt me raar bij bijvoorbeeld een film kijken? Of is dit juist handiger voor games/foto bewerking dat je een groter scherm hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Voor films en series is 16:9 beter voor ongeveer al het andere, 16:10. Dit omdat je dan meer hoogte hebt waardoor je minder hoeft te scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:35
Wat Gropah zegt is idd de algemene beredenering... alhoewel alleen puur op schermverhouding kan je dat niet zo zeggen, daar behoort ook nog een resolutie bij ;) Want wanneer je bijvoorbeeld 16:10 1920x1200 neemt... of 16:9 2560x1440 op beide een 24 inch monitor... dan geeft de tweede je toch echt meer pixels naar boven.

De TS moet zichzelf afvragen of verschil in snelheid tussen TN en IPS echt zo belangrijk is, je kan op beide prima gamen... TN is alleen iets beter vanwege de snelheid, maar kan niet op tegen de kleuren van IPS. Wordt het IPS, dan is het als je het mij vraagt alleen de vraag of het de 23 of 24 inch Dell wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 24-11-2012 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel675
Het is de 24 inch Dell geworden! Bedankt iedereen, ik ben er heel tevreden mee :)
Pagina: 1