Geen beeld op monitor "no input signal" HELP

Pagina: 1
Acties:

• oclog
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
Hallo,
een aantal weken heb ik een post gezet met een probleem dat mn schrem geen beeld meer wilde tonen maar dat de pc wel opstart (kan ik horen aan het geluid van de windows startup. Volgens de meerderheid van mensen had ik hier te maken met en kapot moederbord. ik ga eerst de dingen opsommen dat ik al heb gedaan om het probleem te verhelpen en/of te herkennen:

-monitor op een andere PC getest: monitor OK
-andere grafische kaart in eigen pc gestoken: nog altijd geen beeld (2 kaarten getest)
-HDMI kabel nagekeken
-andere voeding geprobeerd: geen verschil
-alle aansluitingen een paar keer heraangesloten
-PC helemaal uiteengehaald en terug in elkaar gestoken

Dus ik dacht, het kan enkel nog maar aan mn moederbord liggen dat waarschijnlijk kapot is.
ik heb dan een bestelling gedaan van een nieuwe CPU, RAM en moederbord (die zeker aan elkaar compatibel zijn, het is een upgrade kit).

Ik heb ze vandaag aangekregen en geinstalleerd, en weer geen resultaat. alleen maar een scherm waar opkomt no input signal.

Ik zit er nu al bijna 2 maanden aan te werken om deze PC gerepareerd te krijgen en absoluut NIKS wilt er veranderen, ik heb praktisch heel m'n hardware verwisseld, het is om met m'n kop op de grond te slaan van miserie.

Heeft er ieùand nog enkele andere ideen wat het kan zijn?

mvgen alvast bedankt

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 15:52

ResuCigam

BOFH

Je hebt de monitor op een andere pc getest: heb je dat ook met HDMI gedaan? Of met bijvoorbeeld een VGA kabel? Als je een monitor hebt waar meerdere soorten aansluitingen opzitten kun je eens kijken of het juiste input signaal geselecteerd is op de monitor.

We do what we must because we can.

• oclog
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
en hoe ga ik deze na? deze heeft 2 jaar gefunctioneerd via de hdmi aansluiting en ineens doet hij dat nietmeer

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

oclog schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:55:
en hoe ga ik deze na? deze heeft 2 jaar gefunctioneerd via de hdmi aansluiting en ineens doet hij dat nietmeer
Knopje source?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 15:52

ResuCigam

BOFH

oclog schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:55:
Dat kan als iemand een keertje (per ongeluk) op het knopje drukt, zoek de handleiding van je monitor even op als je er niet uitkomt.

We do what we must because we can.