Toon posts:

Nieuwe processor aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb momenteel dit systeem:

Moederbord: MSI 880GM-E41
Processor: DualCore AMD Athlon II X2 250
Videokaart: Ati Radeon HD5770 1GB
Geheugen: 4GB DD3-1333

Ik merk dat met Assassins Creed III bijvoorbeeld alles hapert als ik in de stad loop. Buiten de stad is alles heel soepel. Ik weet dan ook bijna zeker dat een DualCore tegenwoordig gewoon te langzaam is. Dus wil ik mijn processor vervangen. Deze processor moet er toch zonder problemen in kunnen:
AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Nog andere tips voor mijn systeem? Bijvoorbeeld 8GB geheugen?

Met vriendelijke groet,

Merijn

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 22:40
Ik denk eerder aan een andere videokaart naast die processor. De 5770 is nou niet echt een super kaart.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

5770 geen super kaart? je kan ze leuk overclocken en in crossfire gaan ze nog aardig mee. Maar, hij is wel oud, dus een nieuwe/minder oude kan handig zijn.

Zelf denk ik dat je cpu de grootste bottleneck is. Die cpu die je voorstelt moet al wonderen doen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Mm, persoonlijk denk ik dat de 5770 nog wel redelijk meegaat momenteel. Het is al een tijdje oud inderdaad, maar hij gaat nog zeker goed mee. Daarom denk ik persoonlijk ook zelf de processor, maar wou even de mening weten van anderen! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Precies dus, geen superkaart.

Het is beter om gewoon te kijken waar de bottleneck zit. Check/log je CPU gebruik en kijk of hij rond de 100% zit als de framerate inkakt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Joenino schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:08:
Ik denk eerder aan een andere videokaart naast die processor. De 5770 is nou niet echt een super kaart.
Maar die processor is ook zeker geen snelle processor, die zou ik sowieso vervangen. Ik denk dat dat al een hele hoop scheelt.

BlaBlaBla

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
http://nl.msi.com/product/mb/880GM-E41.html#/?div=CPUSupport

[ Voor 38% gewijzigd door mitsumark op 23-11-2012 21:57 ]

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:05:

Ik weet dan ook bijna zeker dat een DualCore tegenwoordig gewoon te langzaam is.
Het is niet zo zeer dat dualcores vandaag de dag te langzaam zijn. Het is eerder dat die Athlon dualcore gewoon gedateerd is. Een i3 desktop dualcore heeft al een benchmark die 3x hoger is en zelfs de Celeron G530 van het astronomisch hoge bedrag van 40 euro scoort 50% hoger.

Maw: een quadcore hoeft niet perse beter te zijn dan een dualcore an sich, maar die Athlon heeft gewoon z'n beste tijd gehad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:48
rr7r schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 05:42:
[...]
Een i3 desktop dualcore heeft al een benchmark die 3x hoger is en zelfs de Celeron G530 van het astronomisch hoge bedrag van 40 euro scoort 50% hoger.
Hoe kom je daar nu bij?
http://www.anandtech.com/...get-system-buyers-guide/2
"As you can see, the Athlon II and Celeron CPUs are very evenly matched across a range of basic productivity tests"

Je kunt eventueel nog proberen de processor over te klokken om te kijken of dat veel verschil geeft.
Een quadcore zal je zeker preformance winst geven, maar je grootste probleem zit hem in de videokaart.

Het probleem blijft dat AC3 eigenlijk op geeneen computer echt lekker loopt omdat het een brakke port is van de console markt.
http://forums.ubi.com/sho...Creed-III-massive-Lagging
Zo lees je ook dat het soms zelfs niet goed loopt op een i7 met high end videokaart..

PS: ik vond een filmpje op youtube van een phenom II x4 met 5770 op lage (1280x1024) resolutie, gaat nog steeds niet helemaal soepel...
YouTube: Assassin's Creed PC Gameplay on HD 5770

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 24-11-2012 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:31:
[...]

Het probleem blijft dat AC3 eigenlijk op geeneen computer echt lekker loopt omdat het een brakke port is van de console markt.
http://forums.ubi.com/sho...Creed-III-massive-Lagging
Zo lees je ook dat het soms zelfs niet goed loopt op een i7 met high end videokaart..
Dat dacht ik dus al maar kon weinig vinden. De meeste games doen het overigens wel erg goed op mijn PC. Battlefield 3 draai ik ook gewoon op alles high, met zo nu en dan lange laad tijd. Maar de gameplay verloopt redelijk soepel. Word dan dus echt de processor vervangen :) En in verloop van tijd de videokaart. Dankjullie wel allemaal voor de reacties!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:28
ik heb dezelfde processor maar gooi deze aub deruit als je dit ermee gaat spelen sjesus het werkt echt traag als je Battlefield 3 gaat spelen.. altijd hangt de cpu op 100% zelfs als je naar de lucht kijkt maar dit doet er verder niet meer toe. de AMD quad is natuurlijk een mooie oplossing :) ik was het me zelf ook aan het bedenken maar aangezien ik me andere systeem ooit nog een keer terug krijg met de FX-8150 zie ik dat niet zo zitten.
Misschien zou je het nog kunnen overwegen over te stappen op AM3+ zodat je gebruik kunt maken van de nieuwe FX processors en met ddr3 geheugen?? soms loopt mijn 4GB helemaal vol tijdens het spelen van BF3 en blijft de hele pc hangen waardoor een reset nodig is.
Verder zal de Gpu nog geen probleem kunnen zijn maar wel als je straks een nieuwe processor heb zal de grafische adapter je nieuwe bottleneck zijn terwijl je hem nu totaal niet benut.
succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:11:
Dat dacht ik dus al maar kon weinig vinden. De meeste games doen het overigens wel erg goed op mijn PC. Battlefield 3 draai ik ook gewoon op alles high, met zo nu en dan lange laad tijd. Maar de gameplay verloopt redelijk soepel. Word dan dus echt de processor vervangen :) En in verloop van tijd de videokaart. Dankjullie wel allemaal voor de reacties!
Eerst meten, dan pas gaan lopen klooien! Als je gaat vervangen voor je gemeten hebt ben je aan het gokken en heb je kans geld weg te gooien.
Gringjammer schreef op zondag 25 november 2012 @ 01:47:
altijd hangt de cpu op 100% zelfs als je naar de lucht kijkt
Dat zou zomaar logisch kunnen zijn, omdat je GPU dan bijna niets hoeft te tekenen en er als een gek frames uit aan het pompen is. Er was een tijd terug een rel om het menuscherm van Starcraft II (meen ik), waarbij overclockte GPU's het begaven omdat er geen framecap op zat en sommige onderdelen dat niet goed trokken.

Op zich zegt dat dus allemaal niet zoveel :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 05:46 ]

• Strider
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 05:43:
[...]

Eerst meten, dan pas gaan lopen klooien! Als je gaat vervangen voor je gemeten hebt ben je aan het gokken en heb je kans geld weg te gooien.

[...]

Dat zou zomaar logisch kunnen zijn, omdat je GPU dan bijna niets hoeft te tekenen en er als een gek frames uit aan het pompen is. Er was een tijd terug een rel om het menuscherm van Starcraft II (meen ik), waarbij overclockte GPU's het begaven omdat er geen framecap op zat en sommige onderdelen dat niet goed trokken.

Op zich zegt dat dus allemaal niet zoveel :)
Ik ben het hier niet echt mee eens, minimale aanbevolen CPU voor Assassins Creed 3 is een Althon X2 2.7 GHz . Dan weet je gewoon, als je daar niet aan voldoet, of net aan voldoet, het spel waarschijnlijk alleen optimaal zal lopen op erg lage instellingen, met hier en daar een hapering bij zware situaties. Bottleneck van Merijnww zijn PC is op dit moment zijn CPU :)

BlaBlaBla

Verwijderd

Strider schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:57:
Ik ben het hier niet echt mee eens, minimale aanbevolen CPU voor Assassins Creed 3 is een Althon X2 2.7 GHz . Dan weet je gewoon, als je daar niet aan voldoet, of net aan voldoet, het spel waarschijnlijk alleen optimaal zal lopen op erg lage instellingen, met hier en daar een hapering bij zware situaties. Bottleneck van Merijnww zijn PC is op dit moment zijn CPU :)
Toch is meten geen slecht idee. Wie weet zitten beide componenten aan hun maximum en upgrade je het ene, terwijl je er niets aan hebt totdat je ook het andere ding upgrade.

Dus, nogmaals, meten is weten :) Dan weet je waar je aan toe bent en kan je gericht aanpakken.

• Strider
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:56:
[...]

Toch is meten geen slecht idee. Wie weet zitten beide componenten aan hun maximum en upgrade je het ene, terwijl je er niets aan hebt totdat je ook het andere ding upgrade.

Dus, nogmaals, meten is weten :) Dan weet je waar je aan toe bent en kan je gericht aanpakken.
Het zijn ook allebei bottlenecks, maar het vervangen van de CPU is wel het goedkoopste, en misschien daarom wel het verstandigste om mee te beginnen.

BlaBlaBla

Pagina: 1