Pc valt uit veel geprobeert weet het niet meer!
Beste mensen. Ik heb ongeveer een maand geleden een hele nieuwe PC gehaald bij afuture.nl
-nieuwe kast coolermaster
- moederbord Asrock z77 Pro 3
-cpu intel i5 3570 LGA 1155
- extra cpu cooler/ Gelid tranquilo
-ram geheugen corsair vengeance 8gb (4gb per module)
- harddrive Western digital Caviar Blue, 1TB
------------------------------------------------------------------------------
hierbij had ik al een video kaart van mijn ouwe pc
- video kaart Asus GTX 560
die ik een tijd terug ook nieuw had gehaald bij een local shop
en een voeding had ik er ook bij zitten van 750 wat.
toen ik alles in elkaar had gezet en hem had geïnstalleerd met Windows 7 kreeg ik problemen met zware games hij veel in een keer uit booten uit zichzelf weer op maar Windows laaden
niet de fans stond aan en de lampjes stonden aan meer deed die niet. wat bleek dat mijn voeding aan gort was dus heb ik een nieuwe gehaald bij mycom van 500 watt. ik dacht dat het verholpen was want hij viel voor een tijdje niet meer uit toen het weer begon. ik ging mijn cpu temp bekijken en dan was onder heavy benchmark 60 Celsius ook mijn video kaart kwam tijden niet boven 50 graden celius uit nou dit was uit gesloten.
ging ik een Memtest aan en ja hoor er zaten fouten in.
dus heb ik een RMA aangevraag bij corair en kreeg ik nieuwe opgestuurt.
Die heb ik eergister binnen gekregen en ik deed ze er weer in,
in slot 1 en 3. ik starte hem op en nu zelf al bij youtube viel die uit. dus ik dacht mss is het een slot problem dus ik stopte de net nieuwe ram in 2 en 4 en toen liep die smooth voor een dag
gister viel die weer uit tijdens Leuge of ledgends wat helemaal geen zwaar spel is. nadat ie was uitgevallen probeerde ik hem op te starte deed ie alleen weer de fans starten en de leds branden dus heb ik nu de kabel er uit getrokken en sinds dien niet meer aan gezeten. ik vrees dat het mijn moederbord is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag heb ik weer memtest gedraaid met een strip tegelijk eerst in slot 1
toen liep die en op ongeveer 50% viel de computer weer uit zonder errors aan te geven
ik heb toen het stripje in slot 2 gestopt en hem toen gedraaid maar die viel gelijk uit
ik krijg geen blauwe schermen aleen dat ie uit valt en weer boot
ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen hoe ik er achter kan komen wat nou echt het probleem is. alle hulp is welkom en vraag me gerust als jullie meer dingen moeten weten!
Beste mensen. Ik heb ongeveer een maand geleden een hele nieuwe PC gehaald bij afuture.nl
-nieuwe kast coolermaster
- moederbord Asrock z77 Pro 3
-cpu intel i5 3570 LGA 1155
- extra cpu cooler/ Gelid tranquilo
-ram geheugen corsair vengeance 8gb (4gb per module)
- harddrive Western digital Caviar Blue, 1TB
------------------------------------------------------------------------------
hierbij had ik al een video kaart van mijn ouwe pc
- video kaart Asus GTX 560
die ik een tijd terug ook nieuw had gehaald bij een local shop
en een voeding had ik er ook bij zitten van 750 wat.
toen ik alles in elkaar had gezet en hem had geïnstalleerd met Windows 7 kreeg ik problemen met zware games hij veel in een keer uit booten uit zichzelf weer op maar Windows laaden
niet de fans stond aan en de lampjes stonden aan meer deed die niet. wat bleek dat mijn voeding aan gort was dus heb ik een nieuwe gehaald bij mycom van 500 watt. ik dacht dat het verholpen was want hij viel voor een tijdje niet meer uit toen het weer begon. ik ging mijn cpu temp bekijken en dan was onder heavy benchmark 60 Celsius ook mijn video kaart kwam tijden niet boven 50 graden celius uit nou dit was uit gesloten.
ging ik een Memtest aan en ja hoor er zaten fouten in.
dus heb ik een RMA aangevraag bij corair en kreeg ik nieuwe opgestuurt.
Die heb ik eergister binnen gekregen en ik deed ze er weer in,
in slot 1 en 3. ik starte hem op en nu zelf al bij youtube viel die uit. dus ik dacht mss is het een slot problem dus ik stopte de net nieuwe ram in 2 en 4 en toen liep die smooth voor een dag
gister viel die weer uit tijdens Leuge of ledgends wat helemaal geen zwaar spel is. nadat ie was uitgevallen probeerde ik hem op te starte deed ie alleen weer de fans starten en de leds branden dus heb ik nu de kabel er uit getrokken en sinds dien niet meer aan gezeten. ik vrees dat het mijn moederbord is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag heb ik weer memtest gedraaid met een strip tegelijk eerst in slot 1
toen liep die en op ongeveer 50% viel de computer weer uit zonder errors aan te geven
ik heb toen het stripje in slot 2 gestopt en hem toen gedraaid maar die viel gelijk uit
ik krijg geen blauwe schermen aleen dat ie uit valt en weer boot
ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen hoe ik er achter kan komen wat nou echt het probleem is. alle hulp is welkom en vraag me gerust als jullie meer dingen moeten weten!