Toon posts:

Vermoedelijk mijn moederbord naar de knoppen Hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pc valt uit veel geprobeert weet het niet meer!

Beste mensen. Ik heb ongeveer een maand geleden een hele nieuwe PC gehaald bij afuture.nl
-nieuwe kast coolermaster
- moederbord Asrock z77 Pro 3
-cpu intel i5 3570 LGA 1155
- extra cpu cooler/ Gelid tranquilo
-ram geheugen corsair vengeance 8gb (4gb per module)
- harddrive Western digital Caviar Blue, 1TB
------------------------------------------------------------------------------
hierbij had ik al een video kaart van mijn ouwe pc
- video kaart Asus GTX 560
die ik een tijd terug ook nieuw had gehaald bij een local shop
en een voeding had ik er ook bij zitten van 750 wat.

toen ik alles in elkaar had gezet en hem had geïnstalleerd met Windows 7 kreeg ik problemen met zware games hij veel in een keer uit booten uit zichzelf weer op maar Windows laaden
niet de fans stond aan en de lampjes stonden aan meer deed die niet. wat bleek dat mijn voeding aan gort was dus heb ik een nieuwe gehaald bij mycom van 500 watt. ik dacht dat het verholpen was want hij viel voor een tijdje niet meer uit toen het weer begon. ik ging mijn cpu temp bekijken en dan was onder heavy benchmark 60 Celsius ook mijn video kaart kwam tijden niet boven 50 graden celius uit nou dit was uit gesloten.
ging ik een Memtest aan en ja hoor er zaten fouten in.
dus heb ik een RMA aangevraag bij corair en kreeg ik nieuwe opgestuurt.

Die heb ik eergister binnen gekregen en ik deed ze er weer in,
in slot 1 en 3. ik starte hem op en nu zelf al bij youtube viel die uit. dus ik dacht mss is het een slot problem dus ik stopte de net nieuwe ram in 2 en 4 en toen liep die smooth voor een dag
gister viel die weer uit tijdens Leuge of ledgends wat helemaal geen zwaar spel is. nadat ie was uitgevallen probeerde ik hem op te starte deed ie alleen weer de fans starten en de leds branden dus heb ik nu de kabel er uit getrokken en sinds dien niet meer aan gezeten. ik vrees dat het mijn moederbord is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag heb ik weer memtest gedraaid met een strip tegelijk eerst in slot 1
toen liep die en op ongeveer 50% viel de computer weer uit zonder errors aan te geven
ik heb toen het stripje in slot 2 gestopt en hem toen gedraaid maar die viel gelijk uit
ik krijg geen blauwe schermen aleen dat ie uit valt en weer boot

ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen hoe ik er achter kan komen wat nou echt het probleem is. alle hulp is welkom en vraag me gerust als jullie meer dingen moeten weten!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24
Stel eerst eens in Windows in dat je een blauw scherm te zien krijgt ipv opnieuw opstarten.

Start -> type dan in het zoekregeltje "System" zonder " ".
Klik dan op Geavanceerde systeem instellingen
Zet dan het vinkje uit bij "automatisch opstarten".

Met de foutmelding die je dan krijgt ipv het opnieuw opstarten, kunnen we je beter helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En staat het geheugen op de QVL van dat bordje? Ook als het er niet op staat zou het moeten werken, maar op het moment dat je problemen krijgt ermee, dan zou ik het voor de zekerheid eens testen met een module die er wel op staat.

Verwijderd

Topicstarter
arunia/ zal ik doe zal ik de foutcode posten als het weer gebeurt

terw_dan : uhh dat heb ik nog nog gekeken er staat veel corsair's bij maar niet de CML8 die ik had
ik heb ook geen module omdat uit te proberen maar ik ga er achter aan!

bedankt voor de tips !

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Kijk waar je het reepje geheugen in moet doen, dit staat in je handleiding van je moederbord.
Probeer meerdere reepjes, steeds apart proberen.

Moederbord misschien niet goed ingebouwd waardoor systeem uitvalt door kortsluiting/aarde van het systeem.

Verwijder zoveel mogelijk hardware, en dan testen.

Wissel zoveel mogelijk hardware uit, ook je muis en toetsenbord niet vergeten.

Met ubuntu livecd proberen op te starten, dan kun je zonder harde schijf opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
huhhhh wil je dat ie uit valt zodat die code laat zien op het blauwe scherm doet ie dat nartuurlijk weer niet
--
jan99999: ik zal zo wel eens een foto posten er van

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Haal je systeem eens helemaal uit elkaar en bouw hem opnieuw en let dan op kortsluiting. Al gekeken of je bioswaarden goed zijn? Doe zonodig een clear cmos.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
hij viel net weer uit en ook bij met het optie niet opnieuw opstarte bij opstart en herstellinstellingen onder systeem eigenschappen. viel die uit zonder een blauw scherm te laten zien en hij starte automatisch weer op eerste keer lukte dat niet ging die weer uit en de 2 de keer lukte het wel

kortsluiting lijkt me sterk aangezien ik normaal kan op starten en hij al wel eens een dag goed heeft gelopen
anders zouden de stoppen ook uit moeten vliegen in het huis

@ jan over de ram geheugen die zitten goed

hier alle fotos slechte fotos heb geen camera

mss kunnen jullie hier wat mee?
http://imageshack.us/g/1/9883939/

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

sommige circuits worden niet gebruikt onder bepaalde load bij een moederbord, dus pas als die ingeschakeld worden krijg je kortsluiting.

en een voeding heeft kortsluitingbeveiliging (OCP, Over Current Protection) oftewel, je stoppen slaan er nooit door als er een kortsluiting is in je computer.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
ow oke wist ik niet hoe kan ik zien dat of iets kortsluiting maakt
mss handig

http://speccy.piriform.com/results/BMfsbAANWbCjzvOb3eKNPGD
Pagina: 1