Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Topicstarter
Ik ben de eerste die toegeeft dat ik niet het meest thuis ben tussen mobiele telefoons, maar helaas is mijn huidige telefoon aan het overlijden (rare vlekken in het scherm, batterij vermogen), wat op zich niet onverwacht is na bijna 4 jaar.
Het is/was een mooie HTC Touch Diamond 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/specs/1812/htc-touch-diamond-2.jpg
Dit fantastische apparaat draait Win6.5, wat onderhand natuurlijk antiek is, maar ondanks dat alles draait het wel TomTom, kan ik ermee op internet, haalt ie mijn mail op en kan ik er mee bellen en smsen, MP3 luisteren, fotootje schieten etc.

Mijn persoonlijke situatie gaat veranderen per 1 januari: Ik ga wonen en werken in Duitsland, maar wel regelmatig (maandelijks) in Nederland ben, en ik wil daarvoor hetzelfde toestel gebruiken. Helaas is roamen in het buitenland zeer prijzig (of het nou NL->DE of DE->NL is), dus ik denk dat de goedkoopste oplossing is om 2 SIMs te hebben (1 uit NL en 1 uit DE). Daarvoor moet het toestel natuurlijk simlock-vrij zijn, dus daarmee sluit ik uit ik het toestel icm een abonnement kan kopen. (mocht dit niet waar zijn, laat het weten).

Op zich heb ik geen bezwaar tegen prepaid (dat gebruik ik al jaren) gezien ik toch niet zo veel bel. Mobiel internet kan ik aanschaffen per maand, indien nodig (meestal zit ik in WiFi dekking, dus maakt het niet enorm uit, mail kan wel een half uurtje wachten :P).

Omdat ik dus niet altijd internet heb, wil ik graag turn-by-turn navigatie hebben die offline werkt (net als TomTom op mijn TD2 nu), het lijkt dat daarvoor wel apps zijn (Waze bijvoorbeeld). Ik heb verder geen eisen aan het OS, maar ik denk dat op het moment Android toch wel marktleidend is mijn prijssegment, en veel apps beschikbaar heeft, dus dat heeft wel mijn voorkeur.

Ik hoef geen enorm scherm te hebben, maar ik hecht wel aan een goeie accuduur. Ik hoop iets te vinden tussen de E200 en E300 wat niet onder doet voor mijn oude toestel. Het zou fijn zijn als ik het toestel wel kwijt kon in mijn broekzak, en ook compatibel is met mijn sleutels in dezelfde broekzak (ja, dat het krast is te verwachten, maar niet dat ie breekt ofzo). Iemand hier een goed idee qua toestelkeuze?

Een paar hits uit de PW om een beetje idee te hebben van de categorie waarin ik zoek:
- HTC Desire X of One V
- Samsung Galaxy S Advance i9070
- Sony Xperia P

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 16:46

EnnaN

Toys in the attic

Als je altijd met 2 sims rondloopt, is een dualsim niets voor je? Zijn meestal niet de meeste high-end toestellen, maar nog wel goe bruikbaar.

bijvoorbeeld een beetje low-end: de Alcatel OT-918 (ben je voor 100 eu klaar)
of in het iets duurdere stukje, een Samung Galaxy S Duos S7562 ?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394888

EnnaN schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:12:
Als je altijd met 2 sims rondloopt, is een dualsim niets voor je? Zijn meestal niet de meeste high-end toestellen, maar nog wel goe bruikbaar.

bijvoorbeeld een beetje low-end: de Alcatel OT-918 (ben je voor 100 eu klaar)
of in het iets duurdere stukje, een Samung Galaxy S Duos S7562 ?
Dual sim is een goeie tip van Ennan. Je zou ook kunnen kijken naar de Alcatel OT-995D. Voor verschil heb ik een youtube video gevonden YouTube: Alcatel OT-995 vs. Alcatel OT-918D.

De galaxy duos is trouwens ook een mooi toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Topicstarter
Ah, bedankt voor dat advies, ik zal eens kijken of dat iets is

-niks-