Overstappen van Ziggo telefonie naar VoIP provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Topicstarter
Ik heb op dit moment een Ziggo telefonie lijn als onderdeel van mijn Alles in 1 pakket.

Ik wil echter gaan overstappen op een VoIP provider. Ik heb daarvoor een Cisco SPA112 gekocht.
Echter zie ik de bomen door het VoIP bos niet meer, en zou ik graag willen weten of dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met een goede VoIP provider.

Wat zijn mijn vereisten?

- Lagere per minuut tarieven dan de €0,08/min van Ziggo
- Nummer portering van mijn bestaande 030 nummer (Ziggo heeft aangegeven dat ik mijn nummer probleemloos kan meenemen)
- Mogelijkheid om VoIP te kunnen gebruiken vanaf mijn Android toestel

Ik heb Budget Phone Company eigenlijk afgestreept, omdat ik hier niet zulke hele goede ervaringen mee heb (veel downtimes en slechte support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
Ik weet niet of het nog mogelijk is voor particulieren, maar zelf heb ik bij www.radik.nl een voip lijntje lopen.
Zakelijk zit ik bij www.signet.nl

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 16:50
Jeffrey, heb je al een VOIP provider met nummerportering gevonden? Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
De providers aangegeven door OnsDenis zijn voor bedrijven en nemen geen particulier aan.

[ Voor 41% gewijzigd door emreupdates op 12-12-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
Ik laat mijn inkomende telefonie gewoon over mijn bestaande lijn lopen (Internet+telefonie combo) en uitgaande lijn gaat via Betamax-klonen naar gelang de bestemming. Dan ben ik sowieso altijd bereikbaar (en gebeld worden is toch gratis) en uitbellen is ook gratis (naar vaste lijnen dan).

Dit alles ingesteld met een dialplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emreupdates
maarud schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:32:
Ik laat mijn inkomende telefonie gewoon over mijn bestaande lijn lopen (Internet+telefonie combo) en uitgaande lijn gaat via Betamax-klonen naar gelang de bestemming. Dan ben ik sowieso altijd bereikbaar (en gebeld worden is toch gratis) en uitbellen is ook gratis (naar vaste lijnen dan).

Dit alles ingesteld met een dialplan.
Dat is een optie waar ik niet eerder op gekomen ben, interessant! Echter, klopt het dan dat je geen nummerweergave/andere nummers weergeeft wanneer je met de betamax-klonen uitgaande telefoongesprekken maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
omnious schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:40:
[...]

Dat is een optie waar ik niet eerder op gekomen ben, interessant! Echter, klopt het dan dat je geen nummerweergave/andere nummers weergeeft wanneer je met de betamax-klonen uitgaande telefoongesprekken maakt.
Je kan bij Betamax je nummer verifiëren zodat je nummer wordt meegezonden en de ontvangende partij dus niet merkt dat je via Betamax belt, ideaal dus!

• emreupdates
Dit is inderdaad ideaal en heb het vandaag ook zo opgezet, bedankt!

• maarud
Graag gedaan :) Veel plezier met gratis bellen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19

Speedmaster

Make my day...

Je kan zelfs je mobiel verifieren, leuk voor als je thuis zit maar voordoet alsof je onderweg bent. :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Klopt inderdaad. Ook leuk als je op vakantie bent en als je belt via de Betamax-app op je telefoon. Huisnummer als afzender geeft leuke reacties.

- Huh, zijn jullie nu al thuis? Ik dacht dat jullie 3 weken weg gingen
- Nee, we zijn net gearriveerd, ik sta nu in de Mac te bellen
:+
Pagina: 1