Toon posts:

Computer start niet op met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag Heren,

Ik zit met een probleem; ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht (sapphire HD 7770 GHz edition), maar zodra ik de videokaart in m'n moederbord installeer start mijn computer niet meer op. Alle ventilatoren draaien en de lampjes in de computer branden gewoon. Er klinkt geen geluid, zoals dat normaal zou gebeuren als de computer opstart, de computer start niet eens de BIOS op, het scherm blijft gewoon zwart.

Zodra ik de videokaart verwijder draait mijn computer weer als van ouds en is er niks aan de hand. Ook als ik de 6pins PCI-expres uit de videokaart trek terwijl hij in het PCI-e 16x slot zit draait de computer prima, maar negeert hij gewoon volledig dat er ook nog een videokaart in de computer zit(ventilatoren draaien wel, maar vrij minimaal). Ik ben meerdere forums afgelopen maar heb nog steeds geen antwoord op mijn probleem.

Ik heb voor deze videokaart (sapphire HD 7770) al een andere videokaart geprobeerd (Geforce 640GT) en deze gaf hetzelfde probleem. Ik heb de videokaart ingeruild omdat ik dacht dat hij stuk was, maar met deze videokaart heb ik opnieuw hetzelfde probleem.

Aan de PSU zou het niet moeten liggen, ik heb een "Power engine 600 plus" van Recom.
Mijn moederbord zou het op zich ook moeten draaien, ik heb een P5VD2-VM SE van Asus.

Mijn eerdere videokaart (Geforce 8600GTS) was doorgebrand, dus er zou ook eventueel iets met m'n PCI-e poort kunnen zijn. Ik heb niet erg veel computer kennis dus waar het verder aan zou kunnen liggen weet ik niet, ik ben op het moment ten einde raad.

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02 12:57
Het lijkt erop dat het probleem aan je moederbord ligt en dan specifiek aan het pci-e 16x slot. Heb je toevallig een moederbord met meerdere 16x sloten? In dat geval probeer even een ander slot. Ik heb hetzelfde gehad met een oud moederbord van mij, waar de videokaart in het eerste slot niet werkte maar in het andere slot wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas niet meer PCI-e 16x sloten. Ik zou in dat geval een geheel nieuw moederbord moeten kopen, wat misschien ook wel de juiste oplossing is. Misschien heeft iemand anders nog een ander advies voor ik een nieuw moederbord ga kopen, aangezien ik al redelijk wat uitgegeven heb aan nieuw apparatuur wil ik er in dit geval wel zeker van zijn dat ik de juiste beslissing maak.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Check even een derde videokaart voor de zekerheid, check of de videokaart hij het wel doet op een andere PC, dat geeft misschien wat meer uitsluiting.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Je kunt ook even in het PCI-e 16x slot kijken of er ook pinnetjes 'verbogen' zijn.

Wil ook nog wel eens gebeuren.

Maar zoals je zelf al aangeeft over de doorgebrande 8600, heb ik mijn twijfels of het PCI-e slot nog goed is.

• tedkroon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 19:31
Even het bios resetten met een jumper op het mb! Het wil nog wel eens wat meory effect vertonen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zie nu pas de doorgebrande GPU. Dan lijkt het mij vrij duidelijk gewoon de PCI-e port te verdenken. Test de kaart in een andere pc, als die geen problemen geeft zou ik gewoon uitgaan van wat het meest waarschijnlijk is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de BIOS al eens gereset, dat hielp verder niets. Ik ga aan een van m'n vrienden vragen of ik de videokaart daar mag testen, en als hij het daar doet koop ik een nieuw moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga jullie heren voor een laatste maal storen,
ik ben van plan een nieuw moederbord te kopen, omdat de videokaart duidelijk nog in orde is. Daarvoor ben ik van plan rond de 60€ uit te geven. Het viel me op dat de moederborden die geadviseerd worden op tweaker geen van alleen een HDD kabel plug-in hebben voor een DVD-speler (zoals bij de P5VD2-VM SE). Is deze nog nodig of gaat dit via een andere kabel (en zo ja word deze vaak geleverd bij de moederborden)?

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Als je de ATA-kabel voor je dvdspeler bedoeld (de brede platte kabel, ook wel IDE kabel genoemd) en met hdd kabel een SATA kabel ( ongeveer 1cm breed) dan heeft je dvdspeler altijd die brede nodig tenzij je een andere speler koopt die wel een SATA aanlsluiting heeft. 1 of meerdere SATA-kabels komen iig vaak nog wel met een moederbord mee.
Pagina: 1