Desktop, moet goed kunnen transcoden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Ik zoek een HTPC / Desktop PC ter upgrade voor mijn oude systeem.

Ik heb nu 2GB werkgeheugen, AMD 3800+ 64bit dual en een 256mb 7900gt videokaart erin.

Behalve dat het werkgeheugen nu aan de krappe kant is heb ik vooral problemen met 1080p te laten transcoden door UMS en PS3 mediaserver, zodat ik on the fly ondertitels in het beeld kan bakken etc. Dit trekt hij gewoon niet en daardoor gaat het beeld stotteren. 720p gaat wel prima via mijn huidige kast

Budget is max 300 euro maar ik wil liever maar 200 euro besteden.

Wat ik mee kan nemen uit mijn bestaande PC is
*de samsung 830 SSD en 2x 300GB sata schijven.
*Voeding zou evt kunnen, maar die is niet zo stil, dus liever een stillere voeding nemen.
*DVD bander
*Kast (is wel een grote kast, maar dat is geen ramp). Ik wil de PC misschien ooit wel naast de TV zetten, maar dat hoeft niet per se een hele mooie kleine kast te zijn. Ik zou hem dan gewoon ergens weg kunnen moffelen.
*randapparatuur zoals webcam toetsenbord muis

Wat ik er verder mee wil doen
-Transcoden
-Downloaden SAbnzb, couchpotato
-Lokaal ook wel eens 1080p afspelen
-Surfen
-Geen zware games, maar af en toe een leuk spelletje (Counterstrike, Unreal, Far Cry 2 etc).
-Misschien beginnen met video bewerken.

Ik heb al wat rondgezocht en kwam via andere topics op ongeveer het volgende uit:
1 AMD A10-5800K Black Edition € 117
1 Asus F2A85-M LE € 71,-
1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 35,01
1 be quiet! Pure Power L7 300W € 38,10

Dan zou ik voor 250 euro klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mjah transcoden is CPU intensief. De rest geeft geen echt interessante limitaties/eisen op de hardware, behalve misschien de vidoekaart: als je wel eens wat nieuws wil spelen is dat net een beetje te weinig.

Hoe dan ook mooi systeem. Hou er rekening mee dat als je nog een videokaart er bij wil zetten later, die voeding misschien wel een tikkie sterker kan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik zou de voeding iets ruimer nemen, mocht je (net als wat hierboven wordt gesuggereerd) later nog een losse GPU erbij willen doen. Zo zouden de Corsair Builder CX430 v2 of de Seasonic s12ii 430W prima opties zijn.
Daarnaast, om het bovenstaande wat te verhelpen, misschien kiezen voor nog wat sneller geheugen (1866 of 2133Mhz) Het FM2 platform schaalt, zeker in games, enorm goed memory speeds. Hier zul je even moeten kijken of de extra prestaties jou het extra geld waard zijn. 2133Mhz geheugen kost je ongeveer 10 tot 25 euro extra, maar levert redelijk wat performance winst op, zie bijvoorbeeld deze review.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
ik dacht juist dat de kracht van de A10 - 5800K was dat hij ook goede grafische kwaliteiten had en daardoor wellicht de extra grafische kaart kon skippen? Veel zware spellen zal ik namelijk ook niet spelen.

wat betreft dat sneller geheugen: volgens die review die je benoemd is het max geheugen 1866, dat lijkt me idd wel goed om dat te gaan gebruiken. weten jullie daarvoor een goede 8GB set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
seeKo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:11:
ik dacht juist dat de kracht van de A10 - 5800K was dat hij ook goede grafische kwaliteiten had en daardoor wellicht de extra grafische kaart kon skippen? Veel zware spellen zal ik namelijk ook niet spelen.
Tja, dat zal dan er aan liggen wat jij precies bedoelt met "Veel zware spellen zal ik namelijk ook niet spelen", want dit is zo nietszeggends. Zoveel mensen zeggen dat, maar uiteindelijk willen ze dan wel de nieuwe Battlefield 4 gaan spelen. Dus ga voor jezelf goed na wat voor videokaart je wil. En weet je het nog niet zeker, als je een wat stevigere voeding neemt kan je dan altijd die videokaart nog upgraden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.