Ik zoek een HTPC / Desktop PC ter upgrade voor mijn oude systeem.
Ik heb nu 2GB werkgeheugen, AMD 3800+ 64bit dual en een 256mb 7900gt videokaart erin.
Behalve dat het werkgeheugen nu aan de krappe kant is heb ik vooral problemen met 1080p te laten transcoden door UMS en PS3 mediaserver, zodat ik on the fly ondertitels in het beeld kan bakken etc. Dit trekt hij gewoon niet en daardoor gaat het beeld stotteren. 720p gaat wel prima via mijn huidige kast
Budget is max 300 euro maar ik wil liever maar 200 euro besteden.
Wat ik mee kan nemen uit mijn bestaande PC is
*de samsung 830 SSD en 2x 300GB sata schijven.
*Voeding zou evt kunnen, maar die is niet zo stil, dus liever een stillere voeding nemen.
*DVD bander
*Kast (is wel een grote kast, maar dat is geen ramp). Ik wil de PC misschien ooit wel naast de TV zetten, maar dat hoeft niet per se een hele mooie kleine kast te zijn. Ik zou hem dan gewoon ergens weg kunnen moffelen.
*randapparatuur zoals webcam toetsenbord muis
Wat ik er verder mee wil doen
-Transcoden
-Downloaden SAbnzb, couchpotato
-Lokaal ook wel eens 1080p afspelen
-Surfen
-Geen zware games, maar af en toe een leuk spelletje (Counterstrike, Unreal, Far Cry 2 etc).
-Misschien beginnen met video bewerken.
Ik heb al wat rondgezocht en kwam via andere topics op ongeveer het volgende uit:
1 AMD A10-5800K Black Edition € 117
1 Asus F2A85-M LE € 71,-
1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 35,01
1 be quiet! Pure Power L7 300W € 38,10
Dan zou ik voor 250 euro klaar zijn.
Ik heb nu 2GB werkgeheugen, AMD 3800+ 64bit dual en een 256mb 7900gt videokaart erin.
Behalve dat het werkgeheugen nu aan de krappe kant is heb ik vooral problemen met 1080p te laten transcoden door UMS en PS3 mediaserver, zodat ik on the fly ondertitels in het beeld kan bakken etc. Dit trekt hij gewoon niet en daardoor gaat het beeld stotteren. 720p gaat wel prima via mijn huidige kast
Budget is max 300 euro maar ik wil liever maar 200 euro besteden.
Wat ik mee kan nemen uit mijn bestaande PC is
*de samsung 830 SSD en 2x 300GB sata schijven.
*Voeding zou evt kunnen, maar die is niet zo stil, dus liever een stillere voeding nemen.
*DVD bander
*Kast (is wel een grote kast, maar dat is geen ramp). Ik wil de PC misschien ooit wel naast de TV zetten, maar dat hoeft niet per se een hele mooie kleine kast te zijn. Ik zou hem dan gewoon ergens weg kunnen moffelen.
*randapparatuur zoals webcam toetsenbord muis
Wat ik er verder mee wil doen
-Transcoden
-Downloaden SAbnzb, couchpotato
-Lokaal ook wel eens 1080p afspelen
-Surfen
-Geen zware games, maar af en toe een leuk spelletje (Counterstrike, Unreal, Far Cry 2 etc).
-Misschien beginnen met video bewerken.
Ik heb al wat rondgezocht en kwam via andere topics op ongeveer het volgende uit:
1 AMD A10-5800K Black Edition € 117
1 Asus F2A85-M LE € 71,-
1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 35,01
1 be quiet! Pure Power L7 300W € 38,10
Dan zou ik voor 250 euro klaar zijn.