Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 13:19
Ik ben nog een beginner wat betreft servers. Voordat ik overga op een VPS wil ik een paar zaken op orde stellen. Hopelijk zijn jullie zo vriendelijk om mij hierbij te helpen.

Het zit zo: Ik heb een paar kleine websites die nu op shared hostings draaien. Kost per stuk 3 euro per maand ofzo.
Nou zit ik eigenlijk op het punt waarbij er sommige Windows VPS-pakketten nagenoeg evenduur zijn als al die losse shared hostings.

Maar kun je wel meerdere websites, met verschillende domeinnamen, hosten op zo'n VPS? Ik zie sommige die je 1 IP-adres geven, en sommige meerdere. Hangt het hier van af?
Een aantal hosters geven je ook RDP toegang tot de VPS, kun je hier dan (mocht het nodig zijn) eigen client software op installeren?
Ik neem aan dat je ook gewoon toegang hebt tot IIS Manager en MSSQL als je RDP toegang hebt?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Beste kan je dan (zover ik weet) een linux server installeren met ISPconfig. of betaalde direct admin. ISP config is gewoon opensource. Je krijgt problemen als meerdere mensen tegelijk RDP willen inloggen.

• Cornholio
DNAxtreme schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:08:
Beste kan je dan (zover ik weet) een linux server installeren met ISPconfig. of betaalde direct admin. ISP config is gewoon opensource. Je krijgt problemen als meerdere mensen tegelijk RDP willen inloggen.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk.

- Ik draai ASP.Net websites, dus een Windows hosting is een must (heb geen interesse in Mono etc).
- Ik ben de enige die toegang hoeft tot de server. Alle websites die nu op de shared hosting staan zijn van mezelf.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Een VPS is erg flexibel, zeker als je ook goeie software hebt draaien om het te beheren. Ik heb zelf een VPS gehuurd en met CentOS+Directadmin ingericht. Draai er nu zo'n 8 domeinen op en dat gaat prima.

Je kan makkelijk meerdere domeinen/websites op één ip-adres draaien, je hebt dan wel wat nadelen mbt Google SEO maar dat heb je op een shared hosting ook meestal, want daar zit je vaak ook op één ip.

"Find what you love and let it kill you"

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Cornholio schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:00:
Maar kun je wel meerdere websites, met verschillende domeinnamen, hosten op zo'n VPS? Ik zie sommige die je 1 IP-adres geven, en sommige meerdere. Hangt het hier van af?
Een aantal hosters geven je ook RDP toegang tot de VPS, kun je hier dan (mocht het nodig zijn) eigen client software op installeren?
Ik neem aan dat je ook gewoon toegang hebt tot IIS Manager en MSSQL als je RDP toegang hebt?
Je kan binnen IIS gewoon meerdere websites hosten met een IP adres op dezelfde machine.

RDP rechten willen niet direct zeggen dat je rechten hebt op IIS of de SQL Server. Dit ligt eraan hoe de beveiliging is ingesteld. Maar dit zijn zaken die je met de hoster bespreekt. Als je admin bent op de machine kan je overal bij. Mag je dat niet zijn dan moet je afspreken waar je toegang toe wilt hebben en of dat kan.

Zelfde geldt voor eigen software. Niet vergeten te overleggen voor je installeerd. Straks is het tegen je terms of service.

• Cornholio
Hartstikke bedankt heren :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:51

_Arthur

blub

Is die VPS dan inclusief MS SQL-server? Ik gok van niet. Dus dat zal je zelf moeten installeren / licenties voor regelen / of MS SQL-express gebruiken.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Kijk eens naar Windows Azure, zitten leuke mogelijkheden bij voor dit soort zaken. Ook makkelijk opschalen / terug schalen als je dat nodig hebt.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
rookie no. 1 schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:32:
Kijk eens naar Windows Azure, zitten leuke mogelijkheden bij voor dit soort zaken. Ook makkelijk opschalen / terug schalen als je dat nodig hebt.
Azure, is wel gaaf, nu ze ook IaaS dingen aan bieden. Maar een nadeel van Azure is dat de Amerikaanse overheid alle data en gegevens kan opeisen(Patriot Act).

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 25-11-2012 16:46 ]

Pagina: 1