• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:06
En klant van ij kwam bij me met een pc die het niet meer deed. dus ik alles uitzoek kwam er achter dat het moederbord defect was. Nieuw moederbord geplaatst. na alles weer geïnstalleerd te hebben werkte hij nog niet goed. Dus ik weer zoeken zag ik dat er oxidatie op de videokaart zat. dus ik het oude moederbord er bij pakken en op de achter kant van het moederbord zat dat ook.

Nu is de vraag weten jullie hoe dit kan?
Pc staat boven in een kamer waar het niet vochtig is en niet koud.

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/6972/fotoow.jpg

iRacing Profiel

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52
Er staan in die ruimte ook geen vochtmakers? Droger bijv.

Computer says no

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• SkullboyNL
Hij zeg dat hij altijd op een kamer heeft gestaan waar het super droog was. ik heb de pc al een keer eerder hier gehad en toen zat hij vol stof. en dat was gewoon droog.

iRacing Profiel

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 13:56 ]

• SkullboyNL
Nee dat snap ik. er moet een oorzaak zijn. hij zegt zelf dat hij 2 week bij iemand anders heeft gestaan. maar ik denk niet dat je in 2 week zo veel schade kunt aanrichten

iRacing Profiel

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 13:58 ]

• SkullboyNL
Hahaha Vrouwen en computers is ook niet altijd een goeie combi haahah.:P

Maar zo ver ga ik niet was gewoon heel erg benieuwd hoe het nou kwam.

iRacing Profiel

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dit topic kan beter naar Elektronica, de experts daar weten precies wat dit is.

Naar mijn weten is dit achtergebleven residu na fabricage van het mobo, dit flux-residu (van wateroplosbaar loodvrij-soldeerflux) wordt normaal met water schoongespoeld, soms blijft er wat residu achter. Is niet schadelijk overigens, wel staat het slordig.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit ziet er wel heel vreemd uit. Is dit wel oxidatie? Het ziet er eerder uit als delaminatie van het moederbord (dus bovenste beschermlaag van het plastic dat los is gekomen). In dat geval zou ik eerder zeggen dat er aceton of iets dergelijks op is gekomen dan water... Maar goed, heb geen idee wat het is.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
bitshape schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:08:
Naar mijn weten is dit achtergebleven residu na fabricage van het mobo, dit flux-residu (van wateroplosbaar loodvrij-soldeerflux) wordt normaal met water schoongespoeld, soms blijft er wat residu achter. Is niet schadelijk overigens, wel staat het slordig.
|Aha dus toch. Ik vond het ook ontzettend op flux lijken (heb een paar consoles gefixt met flux) in plaats van oxidatie.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• SkullboyNL
HEt zit op ale 2 zat eerst ook aan flux te denken maar om dat het op alle 2 zit lijkt het me sterk.

iRacing Profiel

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik moest op de een of andere manier aan dit topic denken.

Heb je overigens ook de voeding uitgesloten als boosdoener? Hoe weet je zeker dat het aan het moederbord lag met andere woorden? Als het namelijk flux is zoals ik uit enkele reacties begrijp kan dit geen kwaad? Ben in ieder geval wel nieuwsgierig geworden..

• SkullboyNL
De voeding werkt wel goed. er zit nu een andere moederbord en gpu in en hij werkt weer perfect.

iRacing Profiel

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Het kan ook teer/nicotine zijn als hij heeft gerookt. Maar dan zou het ontstoffen een drama zijn geweest.
Anders kan het ook oververhitting zijn, maar mijn eerste gedachte was ook vocht of een andere vloeistof

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• SkullboyNL
Zover ik weet rook hij niet of niet bij de pc want hij ruikt niet naar rook. dan is het toch een vochtige ruimte.

iRacing Profiel

Pagina: 1