Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Ik heb nadat ik mijn telefoon heb geroot per ongeluk de standaard systeemklok van android(waar de wekker bij zit) verwijderd en wil deze graag terug hebben. Het lukt me niet hem zelf te installeren.

welke apk file moet ik hebben wil ik hem opnieuw installeren? Ik heb zelf geprobeerd ClockPackage.apk te installeren.

Via file explorer heb ik de ClockPackage.apk in de system/app map gezet en heb de vinkjes bij lezen gezet en 1 vinkje bij groep-lezen (precies zo als op de foto hieronder gepost).

Als ik nu mijn telefoon herstart heb ik de klok nergens als applicatie staan(ik kan hem iig niet vinden op mijn telefoon). Het gekke is dat als ik 'apps delen' druk dan krijg ik een lijst van apps waar de klok die ik wil hebben opeens tussen staat... ik kom er zelf echt niet uit en wil heel graag mijn vertrouwde alarm terug.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 09:04
Permissies van apps in /system/app moeten staan op deze manier:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-23-12-46-19.png

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
zo heb ik ze dus staan. Maar alsnog kan ik nergens in mijn telefoon die app vinden. Misschien is hij wel geinstalleerd alleen kan ik hem niet vinden 8)7 . waar moet ik kijken als hij is geinstalleerd?

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:56:
zo heb ik ze dus staan. Maar alsnog kan ik nergens in mijn telefoon die app vinden. Misschien is hij wel geinstalleerd alleen kan ik hem niet vinden 8)7 . waar moet ik kijken als hij is geinstalleerd?
Okay, aangezien ik Clockpackage.apk ook had verwijderd voor het flashen van mijn Rom stond 'ie er uiteraard niet tussen. Heb de apk uit de "volledige" Rom gehaald en deze op de telefoon gezet op m'n normale manier:

* kopieer de apk naar /system
* zet de permissies goed
* kopieer de apk naar /system/app

Doe het altijd op deze manier aangezien bepaalde apps het niet fijn vinden te worden overschreven en je erna soms geen kans meer krijgt om de permissies nog goed te zetten. Was in dit geval niet nodig omdat de app er helemaal nog niet op stond maar goed, routine is routine :)

Na een reboot (je moet natuurlijk wel even rebooten...) staat 'ie nu gewoon tussen het lijstje apps als "Klok" en het werkt ook gewoon prima. Mocht je de standaard (Touchwiz?) launcher draaien ga ik er dan ook van uit dat 'ie ook bij jou er meteen tussen had moeten staan of je moet hem bij je gebruikte launcher nog even enablen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-23-15-58-10.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-23-15-58-29.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-11-23-16-00-34.jpg
<clickable>

Als je zoekt naar Klok moet de app trouwens ook gewoon meteen worden gevonden, zoals je ziet... :)

Verwijderd

Topicstarter
opgelost. bedankt allemaal had er echt een dikke rotzooi van gemaakt!!!

Het probleem was: Ik had om systeemapps te verwijderen root uninstaller gebruikt. Nadat ik een hoop systeemapps had disabled wilde ik klok weer terug en heb ik die weer enabled. Hierbij is het misgegaan. Het enabelen lukte niet dus heb ik klok er volledig vanaf (om te herinstalleren) gegooid en heb ook meteen root uninstaller er vanaf gegooid.
Na opnieuw installeren bleek klok nergens te vinden omdat hij blijkbaar nog disabled was door een programma dat niet op mijn telefoon stond. (Via titanium backup kon ik hem niet ontdooien). Uiteindelijk heb ik root uninstaller weer gehaald en nu de pro versie. Kon hem alleen nog steeds niet enabled krijgen (rotprogramma). Toen heb ik hem verwijderd via root uninstaller en er bleef toen een logo staan van het programma klok omdat ik er een backup van had gemaakt denk ik. Dat programma van 0kb kon ik uiteindelijk enabelen. laatste keer opnieuw installeren en alles gelukt... aardig zooitje:

bedankt voor de reacties

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:07:
opgelost. bedankt allemaal had er echt een dikke rotzooi van gemaakt!!!
Hahaha mooi dat het is gelukt!

Volgende keer ofwel wat beter oppassen dan wel minder dingen tegelijk aanpassen/verwijderen.

Echter sowieso voor élke keer dat je op deze manier gaat rommelen: maak een Nandroid... Life saver 1a!

Pagina: 1