problemen met eigen server opzetten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco.L.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04-2022
Hallo,

ik heb zelf thuis een simpel systeempje gebouwt, hier windows XP op geinstalleerd.
alles geupdate, flinke virusscan gerunned en Apache geinstalleerd.
Dit allemaal werkend gekregen voor de localhost en heb poort 80 en wat ergens tussen 1024-1200 opengezet.

Nu is mijn probleem dat ik mijn server wel benaderbaar kan krijgen voor de wereld,
dit via een no-ip.com host en een poort 80 redirect wat daar als service bijgevoegd wordt.
( pure dns host op mijn externe ip blijkt niet te werken )
De testwebsite is werkend te krijgen voor een minuut of 5-10, daarna verdwijnt de toegang tot mijn server magisch.

Mijn vraag nu is wat ik kan doen om er voor te zorgen dat mijn server voor altijd online blijft?
( mijn ISP is KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:45
geen windows xp gebruiken maar een fatsoenlijke os zoals de vele linux servers versies?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco.L.
ik ben zelf echt heel slecht met unix, dus ik geef de voorkeur aan windows XP
( of eventueel windows server, ik weet alleen niet welke goed is voor een beginnende hoster )

ook ben ik bang dat het probleem zich voordoet in mijn modem-router.
dat KPN waarschijnlijk inkomende verbindingen op mijn port 80 blokkeerd.
vreemde is dus dat het maar voor 5-10 minuutjes werkt..

[ Voor 36% gewijzigd door Eelco.L. op 23-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Laatst online: 18-07 20:23

RobTweaks

Captain Hindsight

Wacht, wat versta jij onder 'beginnende hoster'? Wil je ruimte gaan verhuren op deze 'server'?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Test je vanaf intern of extern, probeer een andere poort te forwarden (8080 -> 80 server), blijft de server wel gewoon lokaal werken ondanks dat je er extern niet meer bij kunt?

@White_collar: Fijn advies, heeft hij wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco.L.
@robtotaal, nee ik ben een student en wil kleinschalig voor mezelf een website ftp en database hosten,
ik heb een gamegroepje van zown 5-10 man en dat leek mij de perfecte testsituatie.

@blackspot, localhost blijft altijd werken. ik heb poort 8080-80 nog niet open gezet, alleen 80-80.
ik zal dat over een paar uurtjes proberen na de werkdag :), resultaat wordt spoedig daarna hier gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 17:58

hostler

Yeahhh dude!

Eelco.L. schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:06:
@robtotaal, nee ik ben een student en wil kleinschalig voor mezelf een website ftp en database hosten,
ik heb een gamegroepje van zown 5-10 man en dat leek mij de perfecte testsituatie.

@blackspot, localhost blijft altijd werken. ik heb poort 8080-80 nog niet open gezet, alleen 80-80.
ik zal dat over een paar uurtjes proberen na de werkdag :), resultaat wordt spoedig daarna hier gepost.
Er zijn echt zat tutorials over linux en ftp/database/php server hosten. Het kan overigens zijn dat poort 80 geblokkeerd is door je ISP. Even checken dus, indien de poort inderdaad geblokkeerd is dan moet je even een belletje doen naar je ISP.

Verder, firewall uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
KPN blokkeert poort 80 niet dus dat is het probleem niet wat eventueel wel belangrijk is om te weten is om welke experiabox het gaat.
Pagina: 1