Track & trace kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 10:08
Gisteravond een factuurtje ontvangen van UPC of ik even € 233,- over de maand november wil betalen. Na van de schrik bekomen te zijn heb ik de specificatie van de bekeken en daar word een mediabox van € 150,00 in rekeningen gebracht.

Echter heb ik deze, zover ik mij kan heugen, woensdag 31 oktober bij de COOP ingeleverd. Ik heb toen een track & trace code ontvangen. Nu beweerd UPC dat het pakketje niet is aangekomen, daarvoor brengen ze € 150,00 in rekening. Als ik een track & trace code heb krijg ik dit zonder probleem gecrediteerd op een volgende factuur.

Maar zoals de topictitel al zegt, na 4 weken heb ik geen track & trace code meer. Geen bericht, goed bericht en heb 1,5 week geleden die code weggegooit. PostNL kan helaas niks voor mij betekenen omdat er geen gegevens mee worden gezonden met dit soort zendingen.

Omdat het toch om een aardig bedrag gaat zoek ik een manier waarmee ik toch die code kan bemachtigen, of moet ik gewoon betalen en hopen dat die box na 4 weken alsnog een keer binnen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kunnen ze bij COOP het niet terughalen uit hun systeem? Je weet de dag en mogelijk ook nog diegene die je geholpen heeft? Die dingen worden toch niet alleen analoog uitgegeven, lijkt me raar :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:31
Probleem is dat ze volgens mij geen gegevens noteren van degene die het verzonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maar wel waar het naartoe gaat mogelijk. De verzender heeft dag+tijd?+ontvangstadres+inhoud, dus naast betalen lijkt dit me slim om eens te proberen. PostNL zou ook moeten kunnen zien welke track&trace er uit is gegeven aan COOP op dag/tijd X

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
PostNL heb ik al geprobeerd, die kunnen niks betekenen. Zelfs niet onder naam, postcode en adres, ze kunnen dit alleen met de track & trace code.

Wie mij geholpen heeft bij de COOP geen idee, maar ik ga het vanmiddag eens proberen. Toch denk ik wel dat ik de "barcode" oid toch een referentie naar mij moet zijn. Hoe kunnen ze anders controleren? Op serienummer van de mediabox?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kun je de zending niet terugvinden onder jouw account op https://mijnpakket.postnl.nl/ ?

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 23-11-2012 12:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Raven schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:25:
Kun je de zending niet terugvinden onder jouw account op https://mijnpakket.postnl.nl/ ?
Hoe dat zonder barcode? :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij mij verschijnen zendingen soms automatisch onder dat account, zonder een code te hebben ingevoerd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-05 17:54
Volgens mij zijn dat alleen zendingen die je ontvangt en die moeten dan aangemeld zijn d.m.v. je email door de verzender, willen ze bij mijnpakket komen te staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jolly_Jumper op 23-11-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neefdave schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:20:
Wie mij geholpen heeft bij de COOP geen idee, maar ik ga het vanmiddag eens proberen. Toch denk ik wel dat ik de "barcode" oid toch een referentie naar mij moet zijn. Hoe kunnen ze anders controleren? Op serienummer van de mediabox?!
Bij PostNL kunnen ze dit ook op basis van je betaling, als jij datum/tijd aangeeft en betalingsbewijs kan laten zien, daarmee heb ik 2x een 3S code alsog kunnen opvragen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:32

PowerSp00n

There is no spoon

Heb je wel een keer de status van de zending bekeken? Misschien staat de code nog in de auto-complete van het barcode veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
PowerSp00n schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:31:
Heb je wel een keer de status van de zending bekeken? Misschien staat de code nog in de auto-complete van het barcode veld?
Slim :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

Neefdave schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:20:
PostNL heb ik al geprobeerd, die kunnen niks betekenen. Zelfs niet onder naam, postcode en adres, ze kunnen dit alleen met de track & trace code.

Ik ben natuurlijk PostNL niet maar dat slaat helemaal nergens op. Bij elk pakket met een track&trace-code hebben ze een afzender en een geaddresseerde in het systeem staan, wat betekent dat, zolang het nog in het systeem staat en op barcode gevonden kan worden, het zo ongeveer per definitie andersom ook opgezocht kan worden. Zelfs al mocht de afzender onbekend zijn is er als het goed is ook gewoon bekend welke track&trace behorend bij de geaddresseerde is uitgegeven bij die supermarkt.

Heb je contant betaald of gepind trouwens, ivm eventueel terugzoeken van datum/tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
DataGhost schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:48:
[...]
Heb je contant betaald of gepind trouwens, ivm eventueel terugzoeken van datum/tijd?
Volgens mij is het retourneren van UPC spul, naar een antwoordnummer.

[ Voor 60% gewijzigd door Jolly_Jumper op 23-11-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zegt niks, een postbus of antwoordnummer heeft geen invloed op het wel/niet krijgen van een track/trace code. Al moet je er bij een antwoordnr soms wel specifiek naar vragen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Speciaal voor jou iets duidelijker gemaakt dmv een quote :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Geckoo

Good news, everyone!

zelfde probleem hier ook eens gehad.
uit eindelijk naar 3x bellen hebben ze geaccepteerd dat hij verzonden was. daarna niks meer van gehoord.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:21

SeatRider

Hips don't lie

Raven schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:10:
Dat zegt niks, een postbus of antwoordnummer heeft geen invloed op het wel/niet krijgen van een track/trace code. Al moet je er bij een antwoordnr soms wel specifiek naar vragen.
In zoverre, dat de tracktrace tot in lengte van dagen op "in sorteerproces" blijft staan, terwijl UPC de doos allang zou kunnen hebben (aldus een medewerker van PTT TPG TNT PostNL)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:36
Toevallig heb ik afgelopen maand ook een modem retour gestuurd, wel de code in Mijnpakket ingevuld, maar dat bleef weken op 'onbekend' staan, nadat eerst de afleverdatum 4x verschoven werd.
Een mailtje gestuurd naar PostNL, met de vraag waar mijn pakket gebleven was:
PostNL bezorgt een zending naar een antwoordnummer via een apart kanaal. Omdat zendingen aan antwoordnummers in één partij worden aangeboden, worden ze niet gescand bij aflevering. Hierdoor ziet u geen statusinformatie in MijnPakket.
Volgens mijn gegevens is uw pakket met verzendcode 3S********* op ** november 2012 bezorgd bij de geadresseerde.
Als het niet gescand wordt door PostNL, wat betekend track and trace dan?
PostNL kan blijkbaar niet aantonen dat het daadwerkelijk is afgeleverd, kun je daar niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29
Wat rooot zegt heb ik ook gehad bij het terugsturen van een mediabox naar dat antwoordnummer van upc. Track en trace werkt daar niet mee.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Miyamoto schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:15:

PostNL kan blijkbaar niet aantonen dat het daadwerkelijk is afgeleverd, kun je daar niets mee?
PostNL trekt makkelijk zijn handen af van dit soort zaken is mijn ervaring. Daarom is het altijd handig die verzendbon te bewaren, dan kun jij in ieder geval aantonen dat JIJ het goed hebt gedaan. Ik heb ook al meer dan eens gehoord dat als ik ZEKER wil weten dat iets aankomt, dat ik het maar aangetekend moet versturewn

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:11

Quad

Doof

Probeer eens via Twitter.
Wat kan helpen is het geadresseerde doorgeven en datum/tijd op moment dat je dat ding af hebt gegeven doorgeven.
Daar zijn ze vaak schappelijker en wordt je vrij vlot geholpen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Bedankt voor de reacties,

het pakket word inderdaad verstuurd naar een antwoordnummer. Er is dan ook geen betaling verricht, een betalingsbewijs is dus ook niet beschikbaar.
PowerSp00n schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:31:
Helaas nooit bekeken, ik heb dus ook geen geschiedenis / auto-complete. Ik had al geprobeerd om in te loggen op PostNL MijnPakket maar daar is ook niks terug te vinden.

@Quad, twitter van PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://twitter.com/PostNL ;)

edit: ik dacht dat het een ander was, maar bij die krijg ik "Account suspended" :?

[ Voor 79% gewijzigd door Raven op 23-11-2012 13:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Dat ook nog eens.... Ook echt een uur geleden :(
https://twitter.com/account/suspended
Account opgeschort

Het profiel dat je probeert te bekijken is opgeschort. Om terug te gaan naar je eigen tijdlijn, klik hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 23-11-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lol, dat is wel een WTFje waard :')
Momenteel is het door een storing van ons twitteraccount @PostNLwebcare niet mogelijk om te reageren via twitter. Excuses voor het ongemak!
Ze slagen erin om overal in te falen _O-

[ Voor 74% gewijzigd door Quad op 23-11-2012 13:59 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Zojuist even langs de COOP gereden, daar kunnen ze niks voor mij betekenen. Wel een ander nummer gekregen van PostNL.

PostNL gebeld, die kan alleen onder datum en tijd zoeken. Heb ik gegeven maar dan krijg ik het smoesjes speld in een hooiberg. Daar geraak ik dus ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Toch even een nieuw bericht waard. Net weer gebeld met UPC.

"Geen probleem meneer box is binnen word binnen 3 maanden op uw factuur gecrediteerd." 8)7

Gelukkig al met al toch € 244,- wat, als het goed is, in de komende maanden gecrediteerd word op de facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 18:43
Wel fijn dat het goed is gekomen.

Ik zelf heb een map met verzend bewijzen en schrijf er altijd duidelijk op voor wie het bestemd is.

Dit nadat ik een jaar geleden na 4 maanden ineens een incasso op de dak kreeg voor een pakketje wat ik naar bol.com had geretourneerd.

Gelukkig toen nog het verzend bewijs gevonden in een potje met bonnetjes.
Dit aan het incasso bureau getoond en toen was het klaar maar wel een wijze les.
Sinds dien hou ik het altijd netjes bij en gooi ik het gewoon niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
mathy_ schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:39:
Wel fijn dat het goed is gekomen.

Ik zelf heb een map met verzend bewijzen en schrijf er altijd duidelijk op voor wie het bestemd is.

Dit nadat ik een jaar geleden na 4 maanden ineens een incasso op de dak kreeg voor een pakketje wat ik naar bol.com had geretourneerd.

Gelukkig toen nog het verzend bewijs gevonden in een potje met bonnetjes.
Dit aan het incasso bureau getoond en toen was het klaar maar wel een wijze les.
Sinds dien hou ik het altijd netjes bij en gooi ik het gewoon niet weg.
Doe ik ook met grotere/duurdere pakketjes. Of ik moet een bevestiging hebben gekregen dat het ontvangen is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Neefdave schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:31:
Toch even een nieuw bericht waard. Net weer gebeld met UPC.

"Geen probleem meneer box is binnen word binnen 3 maanden op uw factuur gecrediteerd." 8)7

Gelukkig al met al toch € 244,- wat, als het goed is, in de komende maanden gecrediteerd word op de facturen.
Begrijp ik het goed dat je het alsnog eerst moet betalen? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
En waarom precies moet dat drie maanden duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Administratieve rompslomp denk ik. Met name providers vinden het lastig om te crediteren op een of andere manier.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of rente. Als je bij elke persoon snel geld vangt, maar er 3 maanden over doet om terug te betalen dan heb je op een gegeven moment best wel een aardig bedragje waar rente op gevangen kan worden.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1