Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitnodigingen voor Facebook pagina komen niet aan.

Pagina: 1
Acties:

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Helaas reageert Facebook zelf niet op (alle) rapporten dus ik probeer het even hier.

Wij willen ons klantenbestand een uitnodiging versturen voor onze Facebook pagina echter willen we eerst kijken hoe zo'n uitnoding eruit komt te zien en testen hoe het precies in zijn werk gaat voordat wij ons volledige klantenbestand benaderen.

Nu heb ik een CSV-bestand met een 30-tal klanten (alleen het mail-adres), hier heb ik ook een aantal vrienden van mij ingezet (die onze pagina niet liken) om te kijken hoe de uitnodiging aankomt en of 'ie überhaupt aankomt.

Nadat ik het bestand heb geimporteerd krijg ik het volgende overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/5127/naamloos1tz.jpg

Je zou denken dat Facebook in dit overzicht automatisch de mail-adressen koppelt aan de Facebook accounts van de klanten waardoor je dus de correcte naam krijgt te zien en eventueel een profielfoto.

Zodra ik de uitnodiging verzend ontvangt geen van mijn vrienden ook een uitnodiging.

Om het CSV-bestand te testen heb ik op mijn privé-account exact hetzelfde bestand geïmporteerd via de "vrienden zoeken" optie en in tegenstelling tot de uitnodiging voor onze Facebook pagina worden hier de mail-adressen wel automatisch gekoppeld aan de Facebook accounts (krijg volledige namen + profielfoto te zien). Grote kans dat via hier de uitnodigingen wel aangekomen waren.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/amfiv.jpg

Iemand hier die ooit tegen hetzelfde aangelopen is? En toevallig ook een oplossing heeft gevonden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Het lijkt me vrij logisch dat dit niet werkt, anders zouden bedrijven miljoenen mensen ineens kunnen mailen via de FB mailer. En dat lijkt me niet helemaal gewenst ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Om het CSV-bestand te testen heb ik op mijn privé-account exact hetzelfde bestand geïmporteerd via de "vrienden zoeken" optie en in tegenstelling tot de uitnodiging voor onze Facebook pagina worden hier de mail-adressen wel automatisch gekoppeld aan de Facebook accounts (krijg volledige namen + profielfoto te zien). Grote kans dat via hier de uitnodigingen wel aangekomen waren.
Maar waren dat dan ook enkel emailadressen van mensen die je in je friends hebt staan?

In dat geval, zie André :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
André schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:43:
Het lijkt me vrij logisch dat dit niet werkt, anders zouden bedrijven miljoenen mensen ineens kunnen mailen via de FB mailer. En dat lijkt me niet helemaal gewenst ;)
Klopt, daarom heeft Facebook een limiet ingesteld van 5000 e-mail adressen die je kunt importeren.
Facebook biedt overigens gewoon zelf de optie aan om klantenbestanden te importeren.

Zie ook punt 2 via de volgende link:
http://www.facebook.com/h...kes&sid=0O4JVqW1ijF00xkzy
SinergyX schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:47:

Maar waren dat dan ook enkel emailadressen van mensen die je in je friends hebt staan?

In dat geval, zie André :)
Nee dit waren alle mail-adressen! Dus ook de niet-vrienden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

http://www.insidefacebook.../01/tell-your-fans-email/

Het schijnt dat die functie redelijk stuk is ;) En in het geval dat mensen al op FB zitten krijgen ze alleen een kleine suggestie te zien ipv een bericht.

Verwijderd

Volgens mij kon dat vroeger wel, maar tegenwoordig hebben ze er een limit erop dat je maar een paar mensen per keer kan inviten (dat weet ik niet zeker)
Pagina: 1