Wie heeft ervaring met vervangen schijf My Book Essential?

Pagina: 1
Acties:

• Noef101
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09-2025
Heb extra opslag nodig en had hiervoor een My Book Essential 3TB besteld (prijs € 129,- schijf WDBACW0030HBK-EESN). Toch besloten dat opslag in netwerk moet komen te hangen en de My Book Essential kan dus weer retour. Heb nu een Synology DS112j besteld en hierin wil ik een WD WD30EZRX Caviar Green 3TB gaan zetten (prijs € 130,- schijf WDBAAY0030HNC-ERSN).

Nu had ik gedacht om de 3TB schijf uit de My Book te halen en deze in de Synology te zetten. Ik heb nog een 1,5TB Samsung HD154UI liggen die ik dan in de My Book behuizing wil zetten. Kost niets extra en dan heb ik 1,5GB 3.0 USB externe schijf extra. :P

Vraag: Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een andere schijf in een My Book Essential?

Uit casing halen zal wel gaan lukken maar ben benieuwd of je in de My Book behuizing ook zonder problemen een andere harde schijf (van ander merk) kan hangen en of dat ik nog dingen over het hoofd zie.

Noef101

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 19:39
Ik heb nog nooit gehoord van een externe behuizing die merken herkend, dus ik zou het gewoon proberen.
Let wel op dat je voor je synology de hardeschijf moet formateren. Dat is dus niet alleen simpel overzetten.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 14:58
Mijn gesloopte my book herkent gewoon elke sata schijf die ik erin zet (wel eens handig om snel een schijf te testen)

Dus waarschijnlijk zal het gewoon werken.

• Noef101
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09-2025
Bedankt voor jullie reacties maar ik heb toch maar voor safe gekozen. Ivm garantie en een zo stil mogelijke Nas heb ik toch de My Book teruggebracht en de WD Caviar Green opgehaald. Nas draait nu als een zonnetje (en is niet te horen...) :)

Noef101