Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress ondersteund met Ultimatum

Pagina: 1
Acties:

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 06:24
Beste tweakers,

Komende tijd moet ik een aantal simpele website in elkaar gaan zetten, waar wat standaard informatie op staat en waar af en toe een nieuwbericht online gezet moet kunnen worden.

Structuur van website 1:
- Homepagina (nieuws)
- Over ons
- Doelstellingen
- Foto's
- Sponsorpagina
- Contactpagina

Structuur van website 2:
- Homepagina (nieuws)
- Over ons
- contact

En misschien nog een aantal pagina's meer.

Nu heb ik verder geen verstand van websites maken, maar heb ik wel af en toe een website gemaakt door middel van Wordpress. Werkt in principe prima en kun je een aardige site mee bouwen. Nu zocht ik echter wel een manier, zodat ik wat meer dingen in de layout kan aanpassen en zelf een template kan bouwen. Nu heb ik daarvoor Ultimatum voor gevonden. Mijn vraag is of dit de beste oplossing hiervoor is, of heeft iemand nog andere ideeën?

Edit:
Niemand die het programma kent, of nog alternatieven kent waar ik naar kan kijken?
Ik denk in ieder geval dat het Wordpress heel makkelijk bewerkbaar maakt en dat ik als leek toch een leuke website in elkaar kan zetten.

Mocht je nog wat meer willen weten, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door shinchan03 op 23-11-2012 11:30 . Reden: Informatie toegevoegd ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zijn voldoende mensen die bekend zijn met het programma, zie ook het topic op de frondpage over de nieuwe RC die van WordPress 3.5. is uitgegeven. Veelal kan je de vragen ook stellen op het eigen NL of EN forum van WordPress.

Heb zelf geen ervaring met Ultimatum, maar lijkt op zich een prima product. Zelf geef ik echter de voorkeur aan het grote scala aan gratis thema's bij WordPress.org. En daarbij kan je gebruik maken van vele andere leveranciers zoals: Woothemes,etc.

Wanneer je wilt storten op zelf ontwikkelen van thema's kan je ook kijken naar het GENESIS framework van StudioPress. Deze is zeer eenvoudig en goed makkelijk aan te passen.

• shinchan03
Gratis thema's zijn inderdaad een leuk alternatief, maar ik wil juist wat meer kunnen aanpassen en daarbij leek me ultimatum een goed programma.

Het Genesis framework lijkt me ongeveer hetzelfde werken als Ultimatum, daar ga ik me nu is even verder in verdiepen. Ik ga gewoon even kijken welke me het beste lijkt en daar een keuze uit maken. Mocht iemand nog een alternatief weten, dan hoor ik het graag.

Edit:
Ik heb gewoon de gok genomen en Ultimatum gekocht. Ik heb de Developers license van 125 dollar. Nu heb ik hem wel goedkoper (45 euro) door hem op deze site te bestellen: http://www.mightydeals.com/deal/ultimatum.html
Ik zal in dit topic laten weten wat mijn ervaring is met dit programma.

[ Voor 26% gewijzigd door shinchan03 op 23-11-2012 19:24 ]

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen. "CREATE AMAZING WORDPRESS SITES WITH NO CODING KNOWLEDGE" staat met grote letters op de site maar ik vraag me dan altijd af of je niet erg beperkt bent in de mogelijkheden. Een beetje het Adobe Muse verhaal voor HTML/CSS.

• shinchan03
Je kunt ook handmatig aanpassingen doen aan het CSS, dus dat maakt je mogelijkheden weer wat groter. Ik zocht gewoon iets waar ik wat dingen aan kan aanpassen naar wens zonder echte kennis te hebben van html, css en de hele mikmak. Zoals ik zei, ik laat nog wel weten wat mijn ervaringen er mee zijn! :)

Verwijderd

Ik heb gebruik er Themeframe voor. Werkt anders dan bovengenoemde voorbeelden, maar wel tevreden mee.
Heeft een soort WYSIWYG editor, maar je kan ook heel eenvoudig aanpassingen in de css code doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 19:26 ]

Pagina: 1