QNAP TS412 Crash

Pagina: 1
Acties:

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb hier nu ongeveer een half jaar een QNAP TS412 NAS draaien met 4x 1.5TB 7200RPM in RAID5 draaien.
Dit werkte allemaal prima totdat er een aantal dagen geleden de NAS wat geluidsmeldingen gaf en het lampje van HDD4 rood werd.

Direct heb ik de logfile van de NAS bekeken en daar stond: Disk 4 Failure.. Dat is niet het ergste probleem, het ergste probleem is dat ik ineens helemaal niet meer kan inloggen op de NAS. Overal waar ik op klik komt er meteen de melding met: Acces Denied.
De NAS heb ik al meerdere keren aan/uit gezet maar niets lijkt te werken!

Wie kan mij hierbij helpen?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Verwijderd

Wat voor RAID config gebruik je / op welke schijf staat wat? Heb je het al met het direct connectie tooltje geprobeerd van Qnap zelf nadat je hem direct aan je PC hebt gekoppeld? Dit kon bij mijn oude Q101 wel!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

Wat zegt de handleiding?
Heb je de disk al vervangen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• doesd00
De disk heb ik nog niet vervangen maar het grootste probleem is dat ik helemaal niet meer op de NAS kom

Verwijderd

Meestal bij RAID systemen: harddisk kapot? Eruit halen en nieuwe plaatsten en NAS aanzetten. Daarna gaat alles automatisch... Als het goed is.....

Maar dat "herstellen" bij een 1,5 Tb disk kan wel heel lang duren (één nacht kan makkelijk)...

Maar lees maar de handleiding door.

Of bel Q-nap zelf

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 18:28 ]

• doesd00
Ik heb de HDD vervangen en ze draaien nu alle 4 vrolijk.
Maar het andere probleem blijft, als ik de NAS opnieuw opstart dan doet ie het even maar na een tijdje toch weer een foutmelding.
The system is unable to save your settings (file = [/etc/config/php.ini], section = [PHP], field = [register_globals], value = [Off]) due to insufficient ramdisk space. If restarting the server does not solve the problem please contact support for further assistance.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

lier

MikroTik nerd

En...heb je support al benaderd ("If restarting the server does not solve the problem please contact suppor")?

Ik ben zelf alleen bekend met support van Synology (wat naar mijn mening een gelijkwaardige producent is) en daarvan is de support geweldig!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12 17:48
Is het niet handiger als je dit topic laat verplaatsen naar het Opslag & co subforum, waar een QNAP topic is?
Pagina: 1