Lichte Gaming PC 400-600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 14:56
Hallo allemaal,
Een vriend van mij is van plan een nieuwe PC te kopen en ik had alvast iets voor hem samengesteld.
Hier de vragen beantwoord:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Lichte games op spelen zoals AVA, Counter Strike en misschien CoD BO 2.
Verder basis dingen als: internetten, films op 1080p kijken en programma's als word etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de 400-600euro gaan kosten, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord/muis en monitor hoeven niet inbegrepen zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb zelf een PC samengesteld op basis van zijn eisen en andere samengestelde pc's die ik op internet heb gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte maakt zozeer niet uit, en liefst het geluidsniveau normaal tot stil houden.

De PC die ik zelf had samengesteld was:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B321431%5D=1
Totaal prijs is 650 euro, als jullie goedkopere alternatieven hebben op deze onderdelen of zelfs een goedkopere site weten die ook betrouwbaar is zou dat natuurlijk heel fijn zijn! Of als jullie denken dat het beter is compleet iets nieuws samenstellen is dat ook goed.
Verder weet ik niet of je Windows 8 ergens goedkoper aan kunt komen dan 90 euro? Dat moet ik nog even uitzoeken dan.
En verder, de vriend van mij weet vrijwel niks van PC's dus hij wilt het liefst 'kant-en-klaar' hebben.

Alvast bedankt :) !

Im notorious

Verwijderd

Voor hetzelfde bedrag kun je ook wel een betere voeding krijgen. Corsair CX430 V3 bijvoorbeeld, voor de rest is het een prima systeem.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Videokaart is alleen minder, als je je vriend kan overhalen om 'm zelf in elkaar te zetten, of voor hem in elkaar zet, kan er een betere videokaart vanaf. 60 euro is namelijk best veel, en zo heel veel werk is het niet.

People as things, that’s where it starts.

• Thenotorious
Ik heb de voeding verandert naar een corsair CX430.
Maar omdat de persoon waar de pc voor bestemd is, niet echt verstand heeft van PC's kan hij hem ook niet in elkaar zetten. En misschien kent hij wel iemand die de pc in elkaar kan zetten maar dat is dus ook niet zeker.
Daarom vroeg ik me af, zien jullie bepaalde specs waarop ik kan bezuinigen waardoor het goedkoper wordt?
Of een compleet nieuwe systeem?

Im notorious

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Kan jij de PC niet in elkaar zetten?

Het ziet er op eerste gezicht prima uit.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Thenotorious
Hmm nee dat zal helaas ook niet gaan...
En verder had ik nog een vraagje.
Voor de games en taken wat ik hierboven genoemd heb, is het dan slimmer om voor de MSI GTX 650TI te gaan of voor de Club 3D HD 7850 ?

En is verder de HDD ook in orde of weten jullie wellicht een betere/goedkopere?

[ Voor 10% gewijzigd door Thenotorious op 23-11-2012 19:02 ]

Im notorious

Verwijderd

Hardeschijf is prima en een HD7850 is de betere van de twee. Een HD7850 is namelijk zo'n 33% sneller.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/images/perfrel_1920.gif

• Thenotorious
Oke bedankt ik ga de setup denk ik dinsdag bestellen!
Bedankt iedereen en als er nog toevoegingen of iets dergelijks zijn, het kan nog tot dinsdag!

Im notorious

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 08:35
Maar 60 euro voor assemblage!! Dat vind ik wel erg veel waarom niet zelf doen? Het is makkelijk en leuk :)

• Thenotorious
Ik heb het zelf nog nooit gedaan en de setup is niet voor mij bedoeld maar voor een vriend dus ben bang dat ik iets verkeerds doe of iets dergelijks.
Als de setup voor me zelf was dan zou ik het wel samenstellen, plus het leek me dan idd leuk.

Im notorious

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Thenotorious schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:26:
Ik heb het zelf nog nooit gedaan en de setup is niet voor mij bedoeld maar voor een vriend dus ben bang dat ik iets verkeerds doe of iets dergelijks.
Als de setup voor me zelf was dan zou ik het wel samenstellen, plus het leek me dan idd leuk.
Wat kan er fout gaan? Vrij weinig ;).

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Thenotorious
Is er verder een betere of goedkopere hdd beschikbaar?
En verder, is er een beter merk videokaart dan club 3D want ik heb van een vriend gehoord dat hij met club 3D slechte ervaringen had. Ik had ook op internet wat klachten gelezen over de drivers etc. van club 3D.
Is het ook slim om een extra cooler er bj te zetten? Bijv. deze: http://azerty.nl/8-1088-4...ark-blue-ventilatorh.html

[ Voor 35% gewijzigd door Thenotorious op 26-11-2012 09:17 ]

Im notorious

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik zou voor een Gigabyte of een Asus kaart gaan, daar zit af fabriek een hele goede cooler op, dat werkt meestal beter dan zelf een aftermarked cooler erop te zetten ..

• Thenotorious
Ben voor de Gigabyte gegaan, bedankt!
Bedankt iedereen voor het meedenken, de PC is inmiddels besteld!

Im notorious

Pagina: 1