[rariteit]Gezocht:tutorial voor ram-drive op grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Jaaaren geleden had ik een rare blog/tutorial gezien van wat mensen die een ram-drive maakten op een grafische kaart. Toentertijd kon ik alleen een kreet van bewondering uitslaken, maar ik denk dat ik het technische deel tegenwoordig wel zou kunnen begrijpen.
Het was zeker niet iets dat ze deden voor het nut. (De enige motivatie was dat grafisch geheugen best wel snel aan het worden was.) En ik geloof dat het resultaat ook wat kuren vertoonde. Toch zou ik het nog eens willen nalezen hoe dat werkt.
Misschien is het wel een Linux-specifiek truukje. Ik dacht: als iemand het weet, is ie wel op dit forum. Natuurlijk wist mijn nieuwsgierige vriend Google niets nuttigs op te rakelen. (Voornamelijk mensen die meer gfx geheugen willen juist :') )
Ik kan me ook voorstellen dat het allang achterhaald is, maar zoals ik zei is het meer nieuwsgierigheid. Lijkt me leuk als iemand nog zo'n tekst te vinden weet.
-----
Ah, het sleutelwoord was "swap".
http://stackoverflow.com/...se-graphics-memory-as-ram
8)7 Iets leuks om uit te ptoberen?

[ Voor 7% gewijzigd door Weapon S op 22-11-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhedX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 21:16
.....

ik snap niet helemaal wat je nu wil maar:

1. je wilt een RAM slot in je videokaart bouwen

2. je wilt het geheugen van je videokaart gebruiken voor je normaale geheugen

3. je wilt je videokaart als een SWAP device gebruiken

4. je wilt linux op je videokaart zetten. :?
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 14:37

Singular1ty

EV Evangelist

Hij wil z'n videokaartgeheugen inzetten als RAM-disk, iets dat mij in een tijd waarin je voor een scheet en drie knikkers 32GB geheugen in je systeem kwakt een tamelijk nodeloze en daarbij ingewikkelde toestand lijkt. In dat licht denk ik niet dat er veel mensen zijn die hier ervaring mee hebben, maar je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Misschien is dit leuk om te lezen: http://community.bistudio...:_Custom_Memory_Allocator (zitten een hoop sublinks in).

• Weapon S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Nah, ik wil dit niet echt serieus gaan proberen... misschien voor de lol een keer ;D Ik vind het gewoon een interessant gegeven, en dan wil ik uitzoeken waarom het in de praktijk geen goed idee is.
Misschien is dit leuk om te lezen:
Ten eerste: o_O Ik wist dat ARMA goed modbaar was, maar is een custom memory allocator kunnen kiezen niet een tikkeltje overdreven?
Ten tweede: idd leuk :) Dankjewel