Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Standalone Solar] Een leuk LED-verlichtings pakketje.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi. :)

Jaren geleden wilde ik ermee beginnen maar had toen te weinig tijd:

Met de huidendaagse LED-verlichting en het hoge rendement dat je uit solar-panelen kunt halen, is het voor mij interessant geworden om voor de lol een klein projectje te starten.

Laten we zeggen dat we 12 LED spots, ieder van ongeveer 3 watt, een uur per dag laten willen branden. Dit moet standalone gebeuren, dus off-grid. Een accu verzorgen is geen probleem; ik heb wat van jullie ervaringen nodig: welke inverter/omvormer gebruiken jullie? :P

Raden jullie het me trouwens wel aan, of is het "dom"? (Accutijd/zekerheid/milieu).

Zon === SOLARpaneel___Laadregelaar___Accu__Omvormer------220v apparaat.

(Is het beter/slimmer om ipv met 220v te werken, voor 12v te gaan? Ik heb geen enkel technische kennis hierover)

Gulfstream G650

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is de locatie ook netgekoppeld?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 00:20

MieJuul

3970Wp

Ik zou het lekker bij 12V houden.
Scheeld je weer een extra stap met bijbehorende verliezen (en je houd geld in je zak van de omvormer)

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

SalimRMAF schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:07:
Hoi. :)

Jaren geleden wilde ik ermee beginnen maar had toen te weinig tijd:

Met de huidendaagse LED-verlichting en het hoge rendement dat je uit solar-panelen kunt halen, is het voor mij interessant geworden om voor de lol een klein projectje te starten.

Laten we zeggen dat we 12 LED spots, ieder van ongeveer 3 watt, een uur per dag laten willen branden. Dit moet standalone gebeuren, dus off-grid. Een accu verzorgen is geen probleem; ik heb wat van jullie ervaringen nodig: welke inverter/omvormer gebruiken jullie? :P

Raden jullie het me trouwens wel aan, of is het "dom"? (Accutijd/zekerheid/milieu).

Zon === SOLARpaneel___Laadregelaar___Accu__Omvormer------220v apparaat.

(Is het beter/slimmer om ipv met 220v te werken, voor 12v te gaan? Ik heb geen enkel technische kennis hierover)
Schaf dan gewoon een zonnepaneel aan met een net inverter. :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:04

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
:|

Totaal net-los-gekoppeld! Ik ben alleen bang voor de accu: lekken of ontploffen ze wel eens?

12 vs 220: Het gaat eigenlijk om de compatibiliteit... 12V LED spots zijn ERG duur/minder beschikbaar. Als de kosten 20% zijn wil ik toch liever 220v behouden.

Even info zoeken over de netinverter. Dit is netgekoppeld. Stel de wereld vergaat morgen.... :F

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 23-11-2012 01:00 ]

Gulfstream G650

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07
LED spot 12V zijn van 5-20 euro per stuk.
Het ligt er dus net aan wat je er mee wil bereiken.
Misschien een 12V LED strip als optie?
Als je inderdaad stand alone wil zou ik zo min mogelijk apparaten ertussen bouwen, dus op 12V blijven.

Hou een vraagje:
Werken de 230V LED spots nog als de omvormer niet goed sinus vormig is?
Dit is zeker bepalend voor de prijs van de 12V-23V omvormer.
Het kan betekenen dat de spots gaan knipperen bv.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

In de caravan wereld doen ze toch niet anders, alles 12v en met accu's, daar laad je op door de auto of met een zonnepaneel met laadregelaar.
Ga daar eens kijken en ideen op doen, je kan het wiel wel opnieuw uit gaan vinden maar is niet nodig.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:23

prein2

Monument verduurzamen is leuk

ja, met het verschil dat als je met deze set een aantal ledlampjes wilt verlichten dat je ong. 24/7 de lampen kunt laten branden..

een uur per dag 12 led spots, maakt 36 Watt.

op 12V is dat 3A, de kleinste accus zijn ongeveer 7Ah. dan kun je dus iets meer dan 2 uur op de accu.

als je dit gedurende de dag wil opladen, zul je deze energie overdag er weer in moeten stoppen. met een zonnepaneel dat continue 36 Watt levert is die accu met een uur of 3 a 4 weer vol.

en nu komt het lastige: welk zonnepaneel levert dit? moet dit in de winter? dan heb je meer zonnepanelen nodig, moet je eventueel een grijze/grauwe dag overleven? dan heb je meer accucapaciteit nodig,
Pagina: 1