• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Beste Tweakers,

Ik probeer een goed beeld te krijgen over welke foto's geschikt zijn voor stockfotografie. Daarom deel ik met jullie:

1.
-
2.
-
3.
-
4.
-
5.
-
6.
-
7.
-
Alvast bedankt!

[ Voor 59% gewijzigd door Vitruvius op 22-03-2018 15:50 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:01
Ik vind 5 en 6 het meest geschikt voor stockfoto's, maar kan niet goed onderbouwen waarom. De anderen zijn ietswat te druk of hebben een dubbele uitleg.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
1, 4 en 6 misschien. De rest zitten vol met beeldmerken en logo's, waar veel stockagency's niet zo wild op zijn (hetzij vanwege mogelijke rechtenissues, hetzij omdat het nogal de potentiele kopersgroep beperkt).

Als je wil weten wat je het beste gebruikt voor stockfotografie, moet je gewoon eens wat grasduinen tussen wat er nu al online staat op dergelijke sites. Dan heb je 1. een idee wat het niveau is / technische eisen die ze stellen 2. waar er al veel te veel aanbod is en je dus niet / nauwelijks tussen gaat komen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Die logo's verdwijnen inderdaad als de foto's inlever natuurlijk!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
polthemol schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:06:
...........
Dan heb je 1. een idee wat het niveau is / technische eisen die ze stellen 2. waar er al veel te veel aanbod is en je dus niet / nauwelijks tussen gaat komen.
..........
Ja dat heb ik dus ook een beetje, er staan echt miljoenen goede platen op volgens mij, probeer dan maar eens nog iets origineels / vernieuwends te bedenken om er tussenuit te steken. Ik begin er zelf ook maar niet aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Robberto schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:07:
Die logo's verdwijnen inderdaad als de foto's inlever natuurlijk!
ze gaan trouwens mogelijk ook weigeren omdat je er mensen op hebt staan. De meeste stockagency's willen een formulier mbt. portretrechten zien (concreet betekend dat vaker dat alles geweigerd word bij de grotere als er iets van een persoon herkenbaar op te zien is, zonder dat er een door die persoon ondertekend formulier bij zit).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik zou zeggen schrijf je in bij een stockbureau en upload ze. Je merkt vanzelf wel of ze goedgekeurd worden of niet :P

Overigens denk ik dat je weinig kans maakt, vanwege de mensen en de merken/logo's. Ter illustratie: ik had een keer een foto van een sleepboot in de R'damse geupload ; met op de boeg de naam van het schip. Dat wilden ze er zelfs al af hebben.

Je moet je foto's trouwens wel heel goed taggen willen ze gevonden worden. Je bent namelijk echt niet de enige ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Polariteit op 24-11-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Leek mij ook interessant en heb er naar gekeken maar het is echt onbegonnen werk en je moet wel héél erg mazzel hebben wil je er wat aan verdienen, het is naar mijn mening nog altijd goedkoper voor bedrijven om een fotograaf in te huren die foto's maakt naar hun eisen in plaats van te moeten zoeken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1