Toon posts:

IIS5 + CFM + PHP = onmogelijke combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb vanochtend geprobeerd op een Windows 2000 Server machine met SP2 PHP te installeren. Er stond al IIS met CFM (ColdFusion) op. Toen ik PHP geinstalleerd had lijkte het te werken, maar een paar minuten later bleek het systeem errors te vertonen.

Op sommige sites werkte CFM niet meer, en het check programma van de provider bleef errors geven, dat de server niet goed functioneerde.

Nu draait alles weer wel zonder PHP, maar toch begrijp ik niet hoe het kan dat die combinatie niet wil werken.

De CFM pagina's werkte niet of traag.

Heeft een Win2k expert hier enig idee wat het is en hoe het op te lossen is?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De CFM pagina's werkte niet of traag.

Define 'werkte niet'

Ik neem aan dat het gewoon moet kunnen, maar zelf heb ik het alleen apart gedraaid, nog nooit samen.
CF draait overigens ook uitstekend op Linux, ik weet niet waar je PHP voor nodig hebt op die server (misschien is het dan zowiezo een goed idee om het geheel op Linux te draaien)...

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
vreemd, ik heb hier meerdere server staan met iis 4 & 5 met cf en php ondersteuning, kun je iets meer info geven, bijvoorbeeld welke cf versie , welke php versie?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
PHP 4.0.4 van php.weblogs.com/easywindows (zitten standaard een berg modules bij), en welke CFM versie weet ik niet, ik denk 4 maar ik ga 'r ff over mailen.

De server is van mijn werk en die kan ik dus niet op Linux laten draaien.

Ik wil PHP gebruiken omdat ik daarmee kan lezen en schrijven, met CFM kan ik ab-so-luut niets.

Verwijderd

Topicstarter
Define 'werkte niet'
Nouja, ehh het werkte gewoon niet, soms klapte IIS zelfs helemaal eruit. Toen ik PHP eruit haalde werkte het weer wel en kwamen er ook geen errors meer binnen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 14:47 schreef [nielsonline] het volgende:
Ik wil PHP gebruiken omdat ik daarmee kan lezen en schrijven, met CFM kan ik ab-so-luut niets.
Geen geldige reden om PHP er naast te zetten >:)
Maar serieus, CF is echt niet zo moeilijk, dat heb je zo onder de knie ;)
Define 'werkte niet'

Nouja, ehh het werkte gewoon niet, soms klapte IIS zelfs helemaal eruit. Toen ik PHP eruit haalde werkte het weer wel [..]
Dat is niet waar ik om vroeg, je snapt m'n vraag niet...
[..] en kwamen er ook geen errors meer binnen.
Zie je? Er kwamen dus eerst wel errors binnen, als je die misschien zou kunnen omschrijven of het liefst nog kunnen c/p-en en aangeven onder welke condities ze zich voordeden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen windows expert dus de betekenissen van die errors weet ik niet, en echt veel was het ook niet. 'error on [servername] oid'.

Het gebeurde al als de server geboot werd, echt heel vreemd, kan 't moeilijk omschrijven...

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net mail, t'is CFM 4.52

• MoBi
Ik haal altijd de php van php.net en daar heb ik absoluut geen problemen me als je die een beetje volgens de readmes die erbij zitten installeerd. Ik denk dat php.weblogs.com/easywindows php versie brak is of niet lekker werkt (das hetzelfde). Probeer het eens met php van php.net

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen als ik weer in de colo kom (zoiezo niet binnen 2 weken)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Als IIS wil gaan administeren kan ik je een goed boek aanraden of MS Technet.

Jij installeert dus op een productie server gewoon PHP omdat jij dat handiger vind terwijl er websites van klanten op draaien?
Lijkt mij niet zo slim.

Als je error codes krijgt dan ga je naar MS en dan zoek je ze op, meestal vind je dan de antwoorden.

Overigens heb ik CFM nog nooit zien samenwerken met PHP op Windows 2000, lijkt me ook ernstig overkill.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• MoBi
Maar als je het op een hosting server wil installeren waar al mensen opstaan, zoals ik het nu begrijp ben je dom bezig! Je had het al moeten zoeken voor de server naar de colo toeging!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 09:48

McMiGHtY

- burp -

Beetje raar dat als je totaal geen Windows Kennis een Colocate server beheert...

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• MoBi
Op zondag 03 juni 2001 21:39 schreef McMiGHtY het volgende:
Beetje raar dat als je totaal geen Windows Kennis een Colocate server beheert...
Ja dat snap ik compleet niet.

Verwijderd

Topicstarter
1) Er draaien op dit moment nog geen klanten op
2) Ik beheer de server niet, ik bouw hier enkel websites en wil daarbij graag PHP gebruiken omdat ik daar mee uit de voeten kan, beheer doet iemand anders
3) Ik zou het ook liever doen voor 'ie de colo in ging, maja, dat lukte blijkbaar niet :)
4) Hij gaf geen error codes ;( , da's juist het vervelende
Overigens heb ik CFM nog nooit zien samenwerken met PHP op Windows 2000, lijkt me ook ernstig overkill.
Waarom? Ik werk dagelijks met PHP, en van CFM en MSSQL snap ik werkelijk niets.... :)

• MoBi
Op woensdag 13 juni 2001 09:16 schreef [nielsonline] het volgende:
1) Er draaien op dit moment nog geen klanten op
2) Ik beheer de server niet, ik bouw hier enkel websites en wil daarbij graag PHP gebruiken omdat ik daar mee uit de voeten kan, beheer doet iemand anders
3) Ik zou het ook liever doen voor 'ie de colo in ging, maja, dat lukte blijkbaar niet :)
4) Hij gaf geen error codes ;( , da's juist het vervelende
[..]

Waarom? Ik werk dagelijks met PHP, en van CFM en MSSQL snap ik werkelijk niets.... :)
1) Ok
2) Waarom laat je het beheer dat dan niet uitzoeken?

Domste wat je kan doen als werkgever is om in zo'n situatie terrecht te komen, iemand aannemen die alleen php kan als je cold fusion server hebt! Ga dan opzoek naar iemand die cold fusion kan. (Sorry hoor, is niet tegen jouw bedoelt)
3) Ok, dat kan.
4) geen error codes? Dan kan het zijn dat je wat in php.ini moet wroeten. Er staat misschien iets verkeerd. (misschien een linux setting die je standaard aanzet, terwijl er op windowsd die setting er niet inzit)

verise had je al gegeven, zal ff kijken hoe ik het opgelost heb.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef MoBi het volgende:

[..]

1) Ok
2) Waarom laat je het beheer dat dan niet uitzoeken?
Omdat die nog nooit met PHP gewerkt hebben :), ik heb 't vaker onder win2k geinstalleerd, dus dacht ik 'dat moet wel lukken'..
Domste wat je kan doen als werkgever is om in zo'n situatie terrecht te komen, iemand aannemen die alleen php kan als je cold fusion server hebt! Ga dan opzoek naar iemand die cold fusion kan. (Sorry hoor, is niet tegen jouw bedoelt)
Ik ben ook begonnen met Flash, maar doe nu steeds meer.. en voor sommige dingen ontkom je gewoon niet aan scripting..
4) geen error codes? Dan kan het zijn dat je wat in php.ini moet wroeten. Er staat misschien iets verkeerd. (misschien een linux setting die je standaard aanzet, terwijl er op windowsd die setting er niet inzit)
Lijkt me sterk, ik heb zoals gezegd meerdere keren PHP op een win2k bak geinstalleerd, en dat ging gewoon goed.
O, ja over welke versie van cf praten we?
Krijg net mail, t'is CFM 4.52
:)

• MoBi
kijk eens op deze pagina:
http://www.allaire.com/Handlers/index.cfm?ID=10741&Method=Full (Server Application Error(s))

Ik heb het zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://leden.vanlaar.yi.org/martijn/untitled.GIF Dit is even onder iis 4, maar precies hetzelfde staat ok onder iis 5. Iis 5 bakken kan ik ff op het moment niet bij.

Inderdaad ik heb niet de isapi dll van php gebruikt, misschien bij jouw installatie wel en loopt ie daarom vast.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik had idd de Isapi gebruikt (werd standaard zo geinstalleerd)..

Ik zal 'es ff gaan zeuren over het VNC password ;)

• MoBi
Ik hoop dat het helpt. :)

Pagina: 1