Laatste mening prijs/kwaliteit systeem

Pagina: 1
Acties:

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06
Beste tweakers,

Ik zou graag nog een laatste blik op mijn samengestelde upgrade set willen hebben.

Wat heb ik al?
- samsung 830 ssd (256GB)
- 2x 1tb seagate
- zallman 750W voeding
- kast
- enz.

Wat wil ik gaan doen?
Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden zodat ik af en toe een spelletje kan spelen (wil deze wel goed kunnen spelen op 1600x1200 met details op high)

Ik hoef niet de top van de top te hebben, mijn keuze gaat uit naar de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment, ik kan zo beter iedere 2 a 3 jaar upgraden dan dat ik voor iets meer performance het dubbele uitgeef.

Wat wil ik erbij kopen
zie de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/tteesstt.png

Vragen?
Het enige waar ik eigenlijk mee zit is het moederbord, er zijn ruim 150+ Z77 moederborden waardoor ik eigenlijk niet echt een goede keuze kan maken, heb heel veel reviews gelezen en kwam op deze uit vanwege de lage prijs en goede prestaties.

Wat verwacht ik van een moederbord?
Het zou leuk zijn als ik een beetje kan overclocken (ik hoef er niet te max uit te halen maar het is leuk om 0,5 tot 1 ghz winst te kunnen krijgen).

Geluid is niet belangrijk omdat ik het digitaal aansluit (must is dan wel weer optical of coax aansluiting).

Verder zal er gebruik worden gemaakt van een RAID array dus het moederbord moet RAID ondersteunen.

Zo ook voor het geheugen is er extreem veel keuze, ik heb gelezen dat de proc ddr3-1333 optimaal kan benutten maar voor 1600 betaal je niet veel meer en heb je wat headroom met OC'en (correct me if i'm wrong)

Alvast bedankt!

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 11:35
Ik zou in ieder geval je processor veranderen naar de K variant aangezien je wilt overklokken.

Voor het moederbord is het inderdaad zoeken naar een moederbord met de aansluit mogelijk heden die jij wilt hebben . Deze 2 worden hier het meest aangeraden:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H<- deze heb je nu
pricewatch: ASRock Z77 Extreme4
beide ondersteunen raid 0 1 5 en 10
en hebben S/PDIF

Voor het geheugen zou ik inderdaad 1600 nemen, als je het wil overclocken kan je nog hoger geclockt geheugen nemen maar snelheids winst naar mijn mening niet waard.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06
@paalbasher:

Bedankt voor je input, ik wist niet dat dat het verschil was met de K variant (dacht dat het met de videokaart te maken had dat die er wel of niet in zat). Dat is inderdaad iets waar ik rekening mee zal houden. Het is maar een klein bedrag meer wat wel veel meer mogelijkheden bied.

Daarnaast zat ik te denken om de 660 te upgraden voor een 660TI is iets duurder maar levert ook weer iets betere prestaties en gaat gelijk qua prijs/prestatie met de 660.

Verder denk ik dat ik het zo laat, even nog afwachten op dit topic en anders van t weekend de bestelling plaatsen.

• paalbasher
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 11:35
Ja de K versie heeft unlocked multiplier om het overclocken makkelijk te maken.

Persoonlijk zou ik voor de 7950 gaan inplaats van de 660Ti
of 7870 ipv 660

Maar ik geef de voorkeur aan het rode kamp dus ik moest het even melden :P

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
paalbasher schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:25:
Ja de K versie heeft unlocked multiplier om het overclocken makkelijk te maken.
Mogelijk te maken. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:32
De 3570 kun je ook op 4GHz of zelfs iets hoger zetten.
Wel met het juiste moederbord..
Pagina: 1