Captive Portal

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 464382

Topicstarter
Iemand enige idee hoe ik een Captive Portal kan maken voor WIFI gebruikers? Ik zou dit draag doen met een router van 50 euro omdat ik hoor dat het met een router moet. Maar zelfs al vindt ik een router die dat kan zou het werken met de Zyxel P2812HNU-F1 modem die ik nu heb?

Alvast bedankt.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 06:15
Snel Googlen leert dat Captive Portal niet echt populair, en hoogstwaarschijnlijk, niet beschikbaar is op de router die jij hebt.

Verder zijn captive portals redelijk enterprise (geen consument die het in zijn huis wil hebben), en €50 is voor een enterprise-achtige router wel heel weinig.

Je kan denk ik het beste kijken naar een TP-Link TP-WR1043ND en daar OpenWRT op installeren:
http://wiki.openwrt.org/d...eless.hotspot.nodogsplash

Je moet wel weten dat dit geschikt is voor in een café als extraatje ofzo, maar als je het professioneler in gaat zetten heb je ook een professioneler budget nodig.

Anoniem: 464382

Topicstarter
marcop23 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:02:
Snel Googlen leert dat Captive Portal niet echt populair, en hoogstwaarschijnlijk, niet beschikbaar is op de router die jij hebt.

Verder zijn captive portals redelijk enterprise (geen consument die het in zijn huis wil hebben), en €50 is voor een enterprise-achtige router wel heel weinig.

Je kan denk ik het beste kijken naar een TP-Link TP-WR1043ND en daar OpenWRT op installeren:
http://wiki.openwrt.org/d...eless.hotspot.nodogsplash

Je moet wel weten dat dit geschikt is voor in een café als extraatje ofzo, maar als je het professioneler in gaat zetten heb je ook een professioneler budget nodig.
Ik ga de Captive Portal niet echt gebruiken voor enterprise. Gewoon om mijn hotspot open te zetten en de gebruikers eerst naar een ToS laten linken tot hun agreen. Nu ik er over denk. Kan dat eigelijk wel op OpenWRT?

Edit:
Laat maar. Ik denk het al gevonden te hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 464382 op 22-11-2012 20:50 ]