Advies samenstelling pc 700€

Pagina: 1
Acties:

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03 16:44
Hey, ik wil een systeem samenstellen van rond de 700 euro.
Ik heb geen oude onderdelen, dus alles moet gekocht worden. (muis, scherm en toetsenbord zijn wel aanwezig)
Wat wordt ermee gedaan? er zal onder andere cod bo2 en battlefield 3 op worden gedraaid.
Verder gaat mijn voorkeur uit naar een intel processor, vanwege het energie verbruik.
Ook is het belangrijk dat het systeem geen herrie maakt. Ik weet niet of zo'n standaard koeler van intel veel geluid maakt, zo niet is dit voldoende.
Ik was niet van plan om te gaan overklokken.

Ik wou eigenlijk een 7950 erin stoppen alleen er is geen budget meer voor over.
Verder twijfelde ik over het moederbord, ik zat ook aan deze te denken, of voldoet mijn geselecteerde bord?

Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden en als je suggesties hebt hoor ik dat graag:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,99€ 167,99
1Asrock B75 Pro3-M€ 58,90€ 58,90
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 214,90€ 214,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,90€ 65,90
1Antec One€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 35,74€ 35,74
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,58€ 15,58
1XFX Pro 550W€ 54,70€ 54,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,71

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46

M2M

medicijnman

Lijkt mij een prima combinatie. Mis je geen toetsenbord, muis en scherm?

Daarnaast is het misschien een idee voor een K-variant van een intel processor te gaan, mocht je willen overklokken. Een aftermarket koeler kan ook nooit kwaad, maar misschien vind je de investering van twee tientjes (nog) niet waard. Een koeler erbij plaatsen kan in een lege kast in een half uurtje werk.

-_-

• DonnyR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03 16:44
Scherm, muis en toetsenbord zijn al aanwezig, ik bedoelde dat ik geen oude hdd ofzo had liggen om te gebruiken.
Verder was ik niet van plan om te gaan overklokken, daarom ook de keuze voor de non k variant.
Heb mijn tekst even aangepast, zodat het ook vermeld staat :)

[ Voor 13% gewijzigd door DonnyR op 22-11-2012 19:42 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Gooi er een 128gb SSD in van Samsung. 100€ goed besteed!
Ja je wil er een ;)

Misschien kan je nog ergens een HDD recupereren of die DVD speler achterwege laten ofzo...

Voor de rest ziet het er goed uit.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Zoals al eerder genoemd werd een SSD, dat is zeker een aanrader. Die samsung 830 ssd van 128GB is zelfs al voor €90 te koop! Net wat minder dan €100 ;) ligt er aan bij welke webshop. Maar tweakers berekent het voor je wat het goedkoopste is. Vaak bij meerdere webshops bestellen. Ook een aparte koeling is ten zeerste aan te raden omdat deze beter koelt en minder geluid maakt. En minder geluid is natuurlijk altijd lekker!

Ik heb ooit voor iemand de Antec one gekozen PRIMA kast voor dat geld! zeker waard ;)!

Kijk voor de zekerheid of je nog wat geld over hebt voor een H77 chipset. Die geef ik de voorkeur omdat er niet voor al de goedkoopste opties worden gekozen (dat gebeurt wel met het moederbord wat je nu hebt) Een H77 is dus betrouwbaarder. Maar het zou ook goed kunnen dat je met een B75 nergens iets van merkt.
De i5 3470 CPU is ook nog wel een goede keuze. Net wat hogere kloksnelheid. En bijna evenduur. Waarschijnlijk zul je het niet echt merken, maar ik verkies de 3470 boven de 3450 onafhankelijk van de prijs per webshop.
Kijk ook op mogelijkheden van het moederbord voor eventuele latere upgrade.

Ik weet dat dit alleen maar duurdere alternatieven zijn. Maar je hebt ook wel van alles de goedkope opties gekozen. Je systeem zal nu ook prima werken! Maar ik zou nog net dat extra comfort voor geluid en zeker de SSD snelheid overwegen. Ook afhankelijk van je betrouwbaarheid en levensduur de moedebord keuze... En je uitbreidingsmogelijk heden voor later moet je ook meenemen in je moederbord keuze (en eventueel voeding)

我的名字是Mirno