Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CDN of lokaal hosten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een aantal websites gehost bij een Amerikaanse provider. Ik ben tevreden over hun service en prijzen. Dit zijn websites gericht op de USA en ze werken prima en snel.

Als ik echter een Nederlandse website bij hen wil hosten, zit ik met een langere latency en zo. Wat kan ik beter doen, de website mirror-en via een CDN of deze bij een Nederlandse host parkeren?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ligt er vooral aan wat je kosten zijn bij een CDN tov een Nederlandse hoster en hoeveel moeite je erin moet stoppen om dat goed te laten werken-- dat heeft soms wat (meer of minder) voeten in de aarde. Alle terzake doende CDN's zijn verder in Amsterdam goed vertegenwoordigd dus wat dat betreft maakt lokaal of CDN niet zoveel uit.

Overigens, als je je op Nederland richt kun je ook hosten in bijvoorbeeld Duitsland; de extra latency is voor websites verwaarloosbaar maar ze zijn daar vaak wel wat goedkoper.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Een CDN is veel goedkoper. Ik heb er een gevonden die goed bekend staat en $50 rekent voor de eerste 1TB aan bandbreedte, daarna 70 per TB. Het meeste wat ik heb draaien is gebaseerd op cms en e-commerce systemen. Deze hebben allemaal plugins waarmee het ontzettend simpel is om het te integreren. Ik heb dit echter nooit eerder gedaan en vroeg me daarom af of er qua techniek nog voordelen en nadelen zijn tov het lokaal laten hosten.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist aangemeld bij MonsterMegs.com. Ze hebben servers in Nederland en de VS en ze leveren een gratis CDN service bij al hun paketten. Ik heb een fantastische deal geland dankzij Black Friday korting van 75%! Uitstekende support ook. Eerste indruk is zeer positief.