htpc advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
Na een paar andere htpc topics hier doorgenomen te hebben zou ik graag nog wat extra input willen hebben op mijn htpc build :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 7, XBMC
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 37,95€ 37,95
1Asus F1A75-M PRO€ 66,08€ 66,08
1Lian Li PC-C37B€ 124,50€ 124,50
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,45€ 34,45
1G.Skill F3-10600CL9D-8GBNT€ 29,50€ 29,50
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 45,70€ 45,70
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 59,66€ 59,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,84

Extra wensen zijn: snelle boot tijden. De htpc zal na gebruik uitgeschakeld worden.

Extra info:
Daarnaast zal de htpc via een vpn verbinding en/of ftp verbinding de films en series ophalen bij mijn andere huis. (gescheiden ouders :/ ) Als ik gebruik maak van een vpn verbinding zal er mogelijk wel meer rekenkracht nodig zijn om de data te versleutelen?

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 22-11-2012 18:32 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

De A8 is veel krachtiger. De FM2 maakt het ook meer futureproof.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 93,-€ 93,-
1Asus F2A85-M LE€ 71,20€ 71,20
1MS-Tech MC-1200€ 92,90€ 92,90
1Cooler Master Hyper T4€ 24,60€ 24,60
1Kingston HyperX KHX1866C9D3/4G€ 21,45€ 21,45
1Samsung 830 series 128GB€ 88,99€ 88,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,14

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:03
Ik ben het nu niet helemaal eens met bovenstaand advies. Een FM2 setup maakt het niet meer "futureproof", alles wat Trinity ondersteund wordt ook gewoon ondersteund in Llano, sterker nog, Llano blijkt beter in staat om 3d Blu-ray af te spelen. Ook snap ik het niet helemaal wanneer je ipv een Llano A4 een Trinity A8 aanbeveelt. Ja hij is inderdaad krachtiger, heeft hij dat nodig? Niet met bovenstaande eisen. Is die A8 duurder? Ja die is 2.5x zo duur...

Verder wil je een towerkoeler in een low profile kast (met een belabberde standaardvoeding) stoppen? Uberhaupt die Lian li vervangen door die Ms-tech is een achteruitgang mbt de kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik de setup van de TS vele malen beter vind. Misschien alleen de Cpu vervangen voor een A6-3500 wanneer je iets meer kracht wilt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Ik snap je punt mbt een A8 ipv een A4, maar gegeven dat een A8 je weliswaar de nodige extra rekenkracht geeft vraag ik me af waar je dat dan voor wilt inzetten. Ik zie er niet direct noodzaak voor gegeven de taken die tot nu toe worden beschreven.
Daarnaast gooi je er voor het gemak maar een andere case tegenaan (die kwalitatief aanzienlijk minder is dan de door TS orgineel gekozen case) en ga je ook voor een andere cooler, die imho ook wat minder is dan de Scythe die TS gekozen had. Indien je die rekenkracht nodig hebt en daarom gaat bezuinigen op de andere onderdelen, dan zou ik het snappen... Maar een A4 is sterk zat voor HTPC-gebruik, en een snellere CPU voegt derhalve weinig toe.
De VPN-verbinding die gebouwd moet worden is helemaal afhankelijk van de rest van de netwerk-topologie. Er is weinig rekenwerk voor nodig, maar beter is om van firewall naar firewall de VPN te laten bouwen (maar dat is dus weer afhankelijk van de inrichting van het netwerk).
De oorspronkelijke build van TS is dus imho zo gek nog niet. Wel zou ik inderdaad een grotere SSD erin zetten, of eventueel een HDD ipv SSD om de content op te slaan (alhoewel 128GB meestal wel zal volstaan indien het alleen om tijdelijke storage gaat).

iRacing Profiel

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
jaapsander schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:57:
Ik ben het nu niet helemaal eens met bovenstaand advies. Een FM2 setup maakt het niet meer "futureproof", alles wat Trinity ondersteund wordt ook gewoon ondersteund in Llano, sterker nog, Llano blijkt beter in staat om 3d Blu-ray af te spelen. Ook snap ik het niet helemaal wanneer je ipv een Llano A4 een Trinity A8 aanbeveelt. Ja hij is inderdaad krachtiger, heeft hij dat nodig? Niet met bovenstaande eisen. Is die A8 duurder? Ja die is 2.5x zo duur...

Verder wil je een towerkoeler in een low profile kast (met een belabberde standaardvoeding) stoppen? Uberhaupt die Lian li vervangen door die Ms-tech is een achteruitgang mbt de kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik de setup van de TS vele malen beter vind. Misschien alleen de Cpu vervangen voor een A6-3500 wanneer je iets meer kracht wilt.
:D ongezien dezelfde mening

iRacing Profiel