• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb een joomla website, daar heb ik oypo ingebouwd, echter is mijn probleem dat ik aan de verkoop te weinig overhoud.

Nu ben ik opzoek naar een alternatief wat ik zou kunnen gebruiken, mijn klanten die een foto willen, dienen hun keuze via mijn website kenbaar te maken en dat te bestellen, het liefst wil ik van de afhandeling weinig last hebben.

Wat ik wel mooi vind maar niet weet of het mogelijk is, www.webprint.nl in je website inbouwen voor je klanten andere prijzen hanteren en zelf de prijzen van webprint.nl aanhouden, zo kunnen klanten via mijn eigen website bij hun bestellen en verdien ik er meer aan dan bij oypo.(soort groothandel koppeling)

Ik ben benieuwd of er iemand goede tips voor mij heeft.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Waarom hou je aan verkoop te weinig over, te weinig verkopen of te kleine marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22

Nic

Vrij

Ik ben misschien niet helemaal objectief (want, eigenaar van Oypo), maar je maakt wel wat weinig foto's per evenement. Kijk ik bijvoorbeeld naar je foto's van de Laan van Meerdervoortloop 2012, dan zie ik dat je daar een kwartiertje lang hebt gefotografeerd en 23 foto's hebt gemaakt. Op de website van de loop staat dat er 2350 mensen hebben meegelopen. Op die manier zul je er nooit veel aan over houden, via welke methode je dan ook je foto's verkoopt, want mensen bestellen alleen foto's als ze er zelf op staan.
Idem voor de droge voeten run (400 deelnemers, en je hebt maar 5 foto's online staan) en de marathon van zwolle (1000 deelnemers, en maar 162 foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:41

Harrie

NederVlaming

Snuurtje schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:02:
Waarom hou je aan verkoop te weinig over, te weinig verkopen of te kleine marge?
Ik heb dit van de Oypo website:
Wat betalen mijn afnemers voor de afdruk?

Per afdrukformaat kiest u zelf de prijs die de besteller betaalt voor een afdruk. Ook kunt u een foto aanbieden om te downloaden, in de originele kwaliteit of voor webpublicatie. Uiteraard geldt een minimumprijs en we hanteren een commissie van 20% over uw verdiensten, maar hoe hoger de prijs die u kiest, hoe hoger uw verdiensten zijn bij een bestelling.
Ik heb alleen die minimum prijzen nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:22

Nic

Vrij

Ik heb alleen die minimum prijzen nog niet gevonden.
Minimum verkoopprijs is de kostprijs van de afdruk, die zijn zichtbaar als je inlogt. Maar het zijn de normale afdrukprijzen van Profotonet, waar de foto's afgedrukt worden. De commissie is over verkoopprijs minus de kostprijs (dus alleen over de marge die je erop zet).

[ Voor 19% gewijzigd door Nic op 25-11-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik vind de marge wat ik overhoud te klein,ik verkocht een acryl doel van bijna 80 euro en hield daar 20 euro aan over

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:58
Wat is de kostprijs van dat doek? 25% rendement is toch prima? Ik denk eerlijk gezegd dat je de zaken niet goed bekijkt... Oypo heeft een erg transparant kostenmodel en ik zou niet weten hoe dat beter kan.

Het is heel simpel: zij pakken 20% van de totale winst en jij bepaalt zelf per verkocht item welke winst JIJ pakt, vind je dat te weinig --> prijzen omhoog. Dus stel een doek kost 60 euro, jij verkoopt die voor 100 euro: 40 euro winst waarvan 8 euro (20%) naar Oypo gaat en jij houdt zelf 32 euro (80% van de winst) over.

Voor die 20% commissie nemen ze je heel veel administratie & rompslomp uit handen. Ik ken eerlijk gezegd geen alternatieven die iets vergelijkbaars bieden.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Zenfolio, zelfde principe maar wat uitgebreider. Je maakt zelf prijslijsten en producten kun je zelf kiezen.
Maar als het bij Oypo niet werkt dan ligt het denk ik eerder aan je businessmodel dan aan Oypo.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Toevallig zie ik dit topic. Ik kende Oypo nog niet, maar het is eigenlijk precies wat ik zoek :) de commissie die je afdraagt vind ik prima, en het is ideaal dat het niets kost om te implementeren. Dat maakt het mooi laagdrempelig om hiermee te beginnen.

Dus thanks !, en verder succes met het zoeken naar een alternatief
Pagina: 1