Toon posts:

Routers linken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 routertjes met wifi verbinding die ik graag met elkaar wil linken.
Het is met tot zo ver wel gelukt om het wifi signaal te linken dat als je van "beneden" naar "boven" loopt je goed bereik hebt.

Het vervelende is nu dat ze allebij DHCP aan hebben en ik dus 2 verschillende netwerken heb.
zodra ik DHCP "boven" uit zet krijg ik wel een IP-adres van "beneden" maar geen verbindng naar buiten.

Wat ik nu wil bereiken is dat het 1 netwerk wordt wat samen werkt.

Router "Beneden":
Linksys WRT54GL

Router ""Boven":
TP-link TL-WR740N

Van de Linksys loopt een kabel via een power line adapter van TP-Link naar "boven"

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Stel de 2e router in als AP (access point) in plaats van router.
Die router heeft dan meteen geen DHCP server meer. In plaats van te routeren tussen een LAN en een WAN wordt hij dan een verlengstuk van een LAN.
Ik weet niet zeker of je dan je 2e router aan zijn LAN of aan zijn WAN poort moet koppelen, maar daar ben je snel achter.

Verwijderd

Van de tweede router de LAN poort verbinden met de LAN poort van de eerste. En de DHCP "boven" uitzetten, ervan uitgaande dat de Linksys aan de modem vast zit.

Haik

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

En als een fysieke kabel naar 'boven' geen optie is (wat ik vermoed gezien wat je poogt te bereiken) kun je kijken of ze WDS ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
WDS ondersteuning is er op de TP-link "boven" maar hij crashed als ik die link met de Linksys "beneden"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar thanks everybody ^^

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:34

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:37:
Ik heb het voor elkaar thanks everybody ^^
Mooi,

Zou je een overzichtje kunnen posten welke stappen je hebt genomen om tot dit resultaat te komen.
Is altijd prettig voor een ander die mogelijk met het zelfde probleem kampt
Pagina: 1